Pandeminin ilanı ve artan vakalar ile birlikte Türkiye uzaktan eğitim uygulamasına geçmiştir. Bu sebeple birçok üniversite öğrencisi ailelerinin yanına dönmek zorunda kalmıştır. Pandemi ve uzaktan eğitim süreci üniversite öğrencilerinin eğitim hayatını olduğu kadar sosyal ve ailevi yaşamını da etkilemiştir. Bu araştırma ile pandemi nedeniyle lisans öğrenimlerini ailelerinden uzakta yapmakta olan üniversite öğrencilerinin hem pandemi koşulları sebebiyle hem de ailelerinin yanına dönmesi ile karşılaştıkları zorlukların ve sorunların ortaya konması amaçlanmıştır. Nitel desende hazırlanan bu araştırmada fenomenoloji (olgubilim) deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu COVID-19 pandemisi nedeniyle yeniden ailesi ile yaşamaya başlayan 14 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılara amaçlı örneklem yöntemi içinde yer alan ölçüt örnekleme yöntemi ile ulaşılmış ve görüşmelere veriler doyuma ulaşana kadar devam edilmiştir. Sonuç olarak; koşulların ve çevrenin değişmesinin, üniversite öğrencilerinin ruhsal ve sosyal refahı üzerinde doğrudan bir etkisi olduğu, pandeminin üniversite öğrencilerinin eğitim hayatını, sosyal hayatını ve psikolojik durumunu çeşitli açılardan etkilediği, üniversite öğrencilerinin aile yanında yaşama ile ilgili olarak aile ile yaşamanın avantajlarından çok dezavantajlarını dile getirdiği ortaya konulmuştur. Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarının azaltılması ve aldıkları eğitimin niteliğinin korunması amacıyla gerekli sağlık tedbirleri alınarak üniversitelerde yüz yüze eğitime geçilmeli ve bu süreçte öğrenciler ile ailelerine yönelik rehberlik faaliyetleri yürütülmelidir.
Araştırmamın raporlama sürecine sunduğu destekten dolayı değerli hocam, Öğr. Gör. Dr. Elvan ATAMTÜRK’e emeği ve katkısı için teşekkür ederim.
With the declaration of the pandemic and increasing cases, Turkey has switched to distance education. For this reason, many university students had to return to their families. The pandemic and the distance education process have affected the social and family life of university students and their education life. In this research, it is aimed to reveal the difficulties and problems faced by university students who are doing their undergraduate education away from their families because of the pandemic, both because of the pandemic conditions and returning to their families. In this qualitative study the phenomenology design was used. The study group of the research comprises 14 undergraduate students who lived with their families again because of the COVID-19 pandemic. The participants were reached with the criterion sampling method, which is included in the purposive sampling method, and the interviews continued until the data were saturated. As a result; It has been revealed that the changes in the conditions and the environment have a direct impact on the mental and social well-being of university students, that the pandemic affects the educational life, social life and psychological state of university students in various ways, and that university students express the disadvantages of living with the family rather than the advantages of living with the family. To reduce the future anxiety of university students and to protect the quality of the education they receive, necessary health measures should be taken and face-to-face education should be started in universities, and guidance activities should be carried out for students and their families in this process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.