Endüstrileşme süreci bilgi ve iletişim
teknolojileri ile günümüzde dördüncü kez evrilme sürecine girmiştir. Turizm
endüstrisi de inovasyonlara ve teknolojilere hızla ayak uyduran dinamik bir
endüstri olmasından dolayı Endüstri 4.0 teknolojileri turizm endüstrisinde
uygulama alanı bulmuştur. Endüstri 4.0 teknolojilerinin turizm amaçlı
kullanılmasıyla ‘akıllı turizm’ kavramları ortaya çıkmıştır. Turizm 4.0
isimlendirilen akıllı turizm dikkatleri Endüstri 4.0 teknolojilerinin
kullanıcılarına çevirmiştir. Japonya’da Endüstri 4.0 ile beraber Toplum 5.0
felsefesini ortaya çıkmıştır. İşte bu noktada Turizm 4.0’ın ‘süper akıllı
turist’ olarak isimlendirilmiş olan ‘Turist 5.0’ kavramına yol açması
kaçınılmaz görülmektedir. Bu çalışmanın amacı insanların ve dolayısıyla
turistlerin neden endüstri devrimlerini diğer insanlardan daha önce
algıladıkları ve derindeki alt sebeplerin neler olabileceğini tartışmaya
açmaktır
Endüstri 4.0 Toplum 5.0 İnovasyon Turist 5.0 Süper Akıllı Turist
The industrialization process has begun to
evolve with information and communication technologies for the fourth time. Since the tourism industry is a dynamic industry
that keeps pace with innovations and technologies, Industry 4.0 technologies
have found application in the tourism industry. With the use of Industry 4.0 technologies for
tourism purposes, the concepts of smart tourism have emerged. Smart tourism,
called Tourism 4.0, has turned its attention to users of Industry 4.0
technologies. In Japan, the
philosophy of Community 5.0 was developed with Industry 4.0. At this point, it is inevitable that Tourism 4.0
leads to the concept of ‘Tourist 5.0’ which is called ‘super smart tourist’. The
aim of this study is to explain and discuss why human and, therefore, tourists
perceive industrial revolutions earlier than other people and what are the
underlying causes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |