Turizm, yerli ve yabancı bütün turistlerin katılım
sağladığı bir sektördür. Yabancı turistler ülkeye döviz getirirken, yerli
turistler de ülkede başka sektörlerden turizme para akışını sağlamaktadır.
Turistlerin tercihlerini etkileyen faktörler arasında kültürel, sosyal, kişisel
ve psikolojik etkenler vardır. Bu etkenlerin incelenmesi yerli turistlerin
hedef kitle olarak görülmesi açısından öneminin arttırılmasında etkisini
arttıracaktır. Bu bağlamda yerli turistlerin tatil satın almalarından önce
tercih yapmalarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi bu çalışmanın temel
amacıdır. Araştırmanın evreni, 2018 yılı Türkiye nüfusu 82.003.882 olarak
belirlenmiştir. Örneklemi ise 15 yaşını doldurmuş ve 65’i yaşını geçmemiş yaş
grubu içerisinde yer alan 55.633.349 kişi oluşturmuştur. Veriler toplamda 468
kişiye uygulanan anket ile elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar arasında
standart yaşamın dışına çıkılma isteği, farklı ortamlarda, farklı insanlarla
tanışma isteği ve popülerliği yüksek olan yerlerde tatil yapmak isteği tatil
seçiminde etkisi olan faktörlerden bazıları olduğu belirlenmiştir. Eğitim ve
gelir seviyesinin yükselmesi, tatil satın alma tercihlerini de yüksek oranda
etkileyen sonuçlar arasındadır. Sektörde akademisyenlerin bölge veya şehir
örneğinde benzer çalışmalar yaparak, yerli turistlerin öneminin arttırılmasına
katkı sağlayacağı verilen öneriler arasındadır.
Tourism is a sector in which all domestic and
foreign tourists participate. While foreign tourists bring foreign currency to
the country, domestic tourists provide money to tourism from other sectors in
the country. The factors which affect the tourists’ preferences are being
formed under the cultural, social, personal and psychological influences.
Investigation of these factors will increase the impact on the importance of
local tourists as a target audience. In this context, the purpose of this study
was to determine the factors that affect the preference of domestic tourists
before they buy a holiday. The target population of the study is detected as
the population of Turkey with its 82,003,882 people as its in 2018. The sample
consists of 55,633,349 subjects aged between 15 and 65. The data were obtained
through a questionnaire applied to 468 people. Amongst the findings, breaking
the monotony of standart life, meeting new people in an different environment
and spending the holiday in a popular destination are detected as some of the
important factors in holiday selection. In addition, higher education and
income levels are among the results that have a high impact on holiday buying
preferences. As a conclusion, by conducting a similar research on the scale of
a city or a larger area academicians can contribute to the increasing the
importance of the domestic tourists.
Factor on Vacation Preference Domestic Tourist Vacation Tourism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |