Şehirlerde trafik/yol, kargo/araç yoğunluğu karmaşık bir sorun alanı oluşturmaktadır. Gezi bilgisayarları, araç ve seyahat hakkında oldukça genel bir bilgi verdiği için, bu bilgilerin trafik/yol, kargo/araç konum verileri ile etkileşime girilebildiği ölçüde, anlık bir seyahat akış planı yapmak ve durum güncellemek anlık bir şekilde mümkün olacaktır. Ancak, etkileşim hızı ve veri derinliğin günümüzde bile hala oldukça belirsizdir ve genellikle tek yönlü ve sınırlı bir bilgi akışı sağlanmaktadır. Bu etkileşim ise daha çok sınırlı bir bilgi edinmeye ve (kesintili) ayrık zamanlı değerlendirmeye odaklıdır. Araçların gelecekte ise artık kendi kendine yönlendirilmeye (otonom) başlayacağı bilinmektedir, örneğin insansız hava araçları (İHA). Bu beklentilerin trafik/yol, kargo/araç durumu etkileşimi ve yönetim altyapılarını izleme ve planlama eylemleri yoluyla daha etkin bir şekilde iyileştireceği görülmektedir. Çalışma, akıllı şehirlerin lojistiği kapsamında trafik/yol, kargo/araç durumunu (veya kısaca AUS etkileşimini) ön planda tutan teknolojileri araştırıyor. Ayrıca trafik/yol, kargo/araç, izleme/planlama ile ilgili diğer akıllı çözümlerdeki gelişmeleri ilişkisel ve bütünsel bir bakış açısıyla değerlendiriyor. Özellikle afet ve insani yardım lojistiğinin zorlukları ise ancak zamanla belki mikro düzeyde de olsa aşılabilir. Bu çalışmada önerilen AUS çerçevesi, tüm bu izleme ve planlama sistemlerini desteklemektedir. Ağ gecikmesi sorunu da Endüstri 5.0 ile ihmal edilebilecek şekilde artık bir sorun olmaktan çıkacaktır.
Akıllı Lojistik Akıllı Ulaşım Yollar ve Otoyollar Akıllı Şehirler Şehircilik
“1st Advanced Engineering Science Days” organizasyonu için teşekkürler. Bu çalışma ilgili araştırma projesinin de bir çıktısıdır: "Akıllı Şehirler, Akıllı Ulaşım, Akıllı Şebeke, Akıllı ve Yeşil Binalar Araştırma Projesi" (01.01.2010).
A complex problem in cities is traffic/road and cargo/vehicle density. Since trip computers provide very general information about the vehicle and the journey, it will be possible to make an instant travel flow plan and update the situation in an instant if this information can interact with the traffic/road, cargo/vehicle location data. However, the rate of interaction and depth of data between transportation systems is still unclear and consists of a limited one-way flow of information. This interaction ismore focused on obtaining information and (discontinuous) discrete time evaluating it with the human factor. But it is known that vehicles will start to be self-directed (autonomous) in the future, for example unmanned aerial vehicles (UAV). Through monitoring and planning, it is evident that these expectations will improve traffic/road, cargo/vehicle situation interaction, and management infrastructures more effectively. Within the context of smart city logistics, the technologies that prioritize situations of traffic/road, cargo/vehicle—or ITS interaction for short—are the subject of the study. From a relational and comprehensive perspective, it also assesses advancements in other smart solutions about traffic/road, cargo/vehicle, tracking, and/or planning. All these tracking and planning systems are supported by the ITS framework suggested in this study. The network latency issue will no longer exist because Industry 5.0 enables it to be disregarded.
Smart Logistics Intelligent Transportation Systems Roads and Highways Smart Cities Urbanism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
The JTL is being published twice (in April and October of) a year, as an official international peer-reviewed journal of the School of Transportation and Logistics at Istanbul University.