Tedarik zincirindeki optimizasyon hedefi depolama ve stok alışkanlıklarını azaltmaktadır. Buna bağlı olarak, sürekli hammadde temini için konteynerle yük taşınması talebini gün geçtikçe artırmaktadır. Ayrıca, her yükün konteynerle taşınmasına olanak verecek çözümler, konteynere ve konteyner taşımacılığında kullanılan sistemlere talebi arttırmaktadır. Hammadde depolama alışkanlıkları azalırken, konteyner taşımalarının artışı ile boş ve dolu konteynerlerin geçici depolanması ve iç dolum-boşaltım yapılacak yeni alanlara ihtiyaç olacaktır.
Türkiye’nin önemli sanayi ve deniz taşımacılığında etkin bölgesi olan Kocaeli ilindeki limanların ihtiyaçlarının belirlenerek hızlı aksiyon alınması ticari avantajların kullanılmasında etkili olacaktır. Çalışmada, Covid-19 Pandemisi sürecinde de elleçleme sayılarının artış gösterdiği bölgedeki konteyner limanlarının geri saha / depolama alanı ihtiyaçları incelenmiştir. Böylelikle mevcutta ve yakın gelecekteki ihtiyaçların tespit edilmesi amaçlanmış, alternatif çözümler ortaya konmaya çalışılmıştır. Bulgular, geri saha / depolama alanı ihtiyaçlarının tarafların çoğunda mevcut, bir kısmında ise en fazla on yıl içerisinde gerekli olacağını göstermiştir. Çalışma sahasına yönelik literatür taramasıyla birlikte paydaş olan liman tesisleri, hat işletmecileri, Konteyner Yük İstasyonu (Container Freight Service, CFS) hizmeti veren depo/lashing firmaları, konteyner taşıması yapan kara nakliyecileri ve acenteler ile yüz yüze görüşmeler yapılarak konu hakkındaki mevcut durum ve beklentileri saptanmaya çalışılmıştır. Yapılan istatistiki çalışmaya katılım sağlayan 37 firmanın %54,1’i depolama ve geri saha ihtiyaçlarının bulunduğunu ifade ederken, en fazla gelecek 10 yıl içerisinde ihtiyaç duyacaklarla birlikte bu oran %83,8’e çıkmaktadır.
yok
yok
yok
The goal of supply chain optimization is to reduce storage and stock habits. Accordingly, the demand for container freight services with regard to continuous raw material supplies increase daily.
The study, the back area / storage area needs of container ports in the Kocaeli region, where the handling number of increased during the COVID-19 pandemic. Thus, the study aims to determine the current and near future back area / storage needs, and also presents alternative solutions. The findings show that these needs occure for most parties, and some other will be necessary with in 10 years at the latest.
In additon to literature review of the study area, the study conducted face-to-face interviews with stakeholders such as port facilities, line operators, warehouses/lashing companies that provide CFS services, land transport companies and agencies that transport containers in an attempt to determine their current status and expectations regarding the subject. While 54.1% of the 37 companies participating in the statistical study stated having storage and back-area needs, this percentage increases to 83.8% for those who anticipate needing it within the next 10 years at the latest.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
The JTL is being published twice (in April and October of) a year, as an official international peer-reviewed journal of the School of Transportation and Logistics at Istanbul University.