Destinasyonlar çeşitli nedenlerle insanlar tarafından ziyaret edilmektedir. Sahip olduğu çeşitli çekim unsurları benzerlikleri, destinasyonlar arasında rekabeti ortaya koymaktadır. Van kenti de bulunduğu konum, geçmişten getirdiği kültürel ve doğal miras, gastronomik zenginliği, yöreye has bitkileri ve hayvanları gibi çeşitli çekicilik unsurları ile öne çıkan bir turizm destinasyonudur. Van’ın destinasyon rekabetçiliği ile ilgili ana unsurlarının tüm paydaş grupları tarafından etkili bir biçimde değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışma bu yönüyle bir ilk özelliğini taşımaktadır. Çalışma kapsamında 407 katılımcı ile anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara göre doğal güzellikler, yerel halkın cana yakınlığı ve işletmelerin kalitesi gibi özellikler Van’ın daha güçlü olduğu unsurlardır. Destinasyona uçuş sayıları, sınırdaki uygulamaların kalite yeterliliği ise zayıf özellikler olarak öne çıkmaktadır. Turistler Van’da destinasyon rekabetçiliği boyutları içerisinde destinasyon yönetimi ve politikası boyutunun diğer iki boyuttan daha ileri seviyede olduğunu, yerel paydaşlar ise çekicilik faktörlerinin ise diğer alt boyutlardan daha iyi olduğunu belirtmektedir. Tesisler ve hizmetler boyutu ise tüm paydaş gruplarında orta boyut olarak değerlendirilmektedir. Araştırma bulgularından hareketle, Van’da destinasyon rekabetçiliğinin sağlanması ve bu durumun sürdürülmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.
Destinations are visited by people for various reasons, and the diverse attractions in destinations continually place them in a competitive state. The city of Van stands out as a tourism destination with various attractive elements such as its location, cultural and natural heritage from the past, gastronomic richness, and unique flora and fauna. This study aims to evaluate the key factors related to Van's destination competitiveness effectively by all stakeholder groups. In this respect, the study possesses a pioneering aspect. A survey was conducted with 407 participants within the scope of the study. According to the participants, features such as natural beauty, friendliness of the local people, and the quality of businesses are strengths for Van. On the other hand, the number of flights to the destination and the adequacy of quality practices at the border are identified as weaknesses. Tourists perceive the attractiveness factors under the sub-dimension of destination management and policy in Van to be better than the facilities and services dimension, while local stakeholders assert that the attractiveness factors are better than the other sub-dimensions. Based on the research findings, various recommendations have been proposed for achieving and sustaining destination competitiveness in Van.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Ekonomisi, Turizm (Diğer) |
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |