Günümüz seyahat
trendlerinde artık sadece gidip görmüş olmak için seyahat etmek yerine seyahat
deneyiminin anlamlı olmasını, yolculuklarında kendi hikayelerini yazabilmeyi
talep etmektedirler. Yeni seyahat akımları, değişen turist profili ile yeni bir
kavramı gündeme getirmiştir: Travel Itch. “Seyahat kaşıntısı” olarak Türkçeye
çevrilen bu kavram, önce, insanın iç dünyasının derin bir katmanında ara sıra,
ya da sık sık yoklayan bir yer değiştirme güdüsünün sonucu olarak ortaya çıkan
bir duygu olarak ifade edilmektedir. Seyahat kaşıntısının belirtileri arasında sürekli uçak biletlerini, indirim kampanyalarını ve
otel fırsatlarını takip etmek, seyahat dergilerini karıştırmak sayılabilir. Bu
çalışma ile günümüz turist özelliklerini ifade edebilecek bir kavram olan
“Travel itch” kavramını literatüre kazandırma amacı güdülmektedir. Bu sayede
günümüz turist profiline uygun pazarlama, planlama ve yönetim çalışmalarının
yapılmasında yol gösterici bir araştırma olması beklenmektedir.
In modern day travel trends,
there are tourists not only want to travel for sightseeing but also require
every travel experience becomes meaningful and want to build their own stories.
New travel movement with changing tourist profile has brought a new concept on
the agenda. The concept of “travel itch” is expressed as a feeling that touches
people firstly sometime but then frequently comes up and stimulates them to
travel. Major symptoms of it are; checking flights, reduced prices of hotels
and frequently searching the travel magazines. In this research, it is aimed to
bring the concept of “travel itch” which seems to reflect the modern tourist
characteristic, into the literature. Thus, this research is expected to shed
light for the future studies on marketing, planning and management in
accordance with modern tourist profile
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |