Bu araştırma ile birlikte profesyonel turist
rehberlerinin foodie turist tipine olan bakış açısının belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Araştırmanın alanyazına, turizm sektörüne ve sektör içinde yer
alan profesyonel turist rehberlerine teorikte ve pratikte katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır.
Araştırma deseni olarak fenomenolojik desen belirlenmiştir. Veri toplama aracı
olarak görüşme/mülakat ve doküman inceleme tekniği seçilmiştir. Araştırmada
bireysel görüşme yapılmış olup 12 katılımcıya ulaşılmıştır. Veri analiz
stratejisi olarak içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sorularının
belirlenmesinde öncelikle kapalı kod sisteminden yararlanılmış olup, alanyazın
doğrultusunda temalar ve alt temalar belirlenmiş, sonrasında sahadan gelen
veriler ışığında açık kod sistemiyle temalar ve alt temalar yeniden ele
alınmıştır. Bunun sonucunda dört ana tema ve on bir alt tema belirlenmiştir. En
sık tekrarlanan alt temalar; organik tüketim, lüks tüketim ve merak olarak
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |