Today, because of the change in forms and tools of modern business life, the attitudes and expectations of employment produced by the economy of knowledge workers, it’s considered crucial for the organizational socialization concept to get updated in order to be discussed and researched thoroughly. It’s accepted that the future studies are in need of assesments which refine levels and outcomes of socialization (Liang ve Hsieh, 2008: 212). In this study, the few studies’ complex results that focus on socialization tactics within organizational socialization is examined. Furthermore, for providing a support for the nomological network formation of the concept, some related contextual factors in different researches that are related to organizational socialization is also discussed.
Organizational socialization organizational socialization tactics newcomer
Günümüzde iş görme şekillerinin ve araçlarınınmodern iş yaşamında değişmesi, bilgi ekonomisinin ürettiği bilgi işçilerinin istihdamdaki tutumları ve beklentileri, örgütsel sosyalleşmenin yeniden güncellenerek tartışılması ve araştırılması açısından önem arz etmektedir. Örgütsel sosyalleşme üzerine gelecekte yapılacak çalışmaların, yazında ihtiyaç duyulan kavramın düzey ve sonuç ölçümlerinin sadeleştirilmesine yönelik olması beklenmektedir (Liang ve Hsieh, 2008:212). Bu çalışma, bir işgören adayının, kariyer hedefleri doğrultusunda çalışmaya başlayacağı işyerinin tam bir üyesi olma sürecini hızlandıran örgütsel sosyalleşme taktiklerini, mevcut yazından yola çıkarak ilgili faktörlerle sentezlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda örgütsel sosyalleşmenin farklı çalışmalarda, görece farklı şekillerde ilişkilendirildiği kavramlardan bazıları da kavramın nomolojik ağ oluşumuna destek sağlamak üzere ele alınmıştır.
Örgütsel sosyalleşme örgütsel sosyalleşme taktikleri yeni işgören (newcomer)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 32 |