E-brochures are important communication tools in
today’s tour marketing. E-brochures also can influence choices of tourists through their tour planning phases. The main objective of this study is to determine how
e-brochures reflect the Black Sea Region by examining the excursion tours in
this region. The sample of this study is drawn of 46 travel agencies which organize
excursion tours in the Black Sea Region. Content analysis method was applied on
data related to 140 tour programs organized by 46 travel agencies. The findings
showed that travel insurance which is an important factor for e-brochures was
not used sufficiently. Although guides information is a major attraction factor
for tourist, it was not used in e-brochures adequately. In addition, the study
suggested that natural and cultural values of the Black Sea Region was not
reflected enough in e-brochures.
E-broşürler, günümüzde tur
pazarlamasında önemli bir iletişim aracıdır. Bir turistik destinasyonun
tercihinde önemli bir etken olan e-broşürler, turist tercihlerini
etkileyebilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Karadeniz Bölgesine
gerçekleştirilen günübirlik turların e-broşür içeriklerini inceleyerek, bu
broşürlerin Karadeniz Bölgesini nasıl yansıttığını belirleyebilmektir. Araştırma örneklemini Karadeniz Bölgesine günübirlik
tur düzenleyen 46 seyahat acentası oluşturmaktadır. 46 seyahat acentasının
düzenlediği toplam 140 tur çalışma sahasını oluşturmaktadır. İncelenen turların
öncelikle, kodlama yöntemi ile içerikleri analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen
kodlama sonucunda 10 boyut oluşmuştur. Daha sonrasında gerçekleştirilen kodlar,
SPSS’e girilerek frekans ve yüzde değerleri tablolaştırılmıştır. Araştırma
sonucunda, seyahat sigortası gibi önemli bir unsurun e-broşürlerde yeterli
miktarda kullanılmadığı görülmüş ve rehber bilgisinin turistler üzerinde önemli
bir çekicilik unsuru olmasına rağmen incelenen tur e-broşürlerinde fazla yer
almadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, Karadeniz Bölgesinin doğal ve kültürel
değerlerinin e-broşürlerde oldukça az yansıtıldığı diğer önemli bir sonuçtur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 49 |