Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 50, 125 - 139, 30.04.2018
https://doi.org/10.19168/jyasar.356446

Öz

Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve
destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen
dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu
çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliği ve imajına yönelik algıları
ortaya çıkarmaktır. Keşfedici bir yaklaşımla durum çalışması deseninde
planlanan bu araştırmada çoklu turizm paydaşlarından elde edilen veriler, nitel
araştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen
içerik analizi sonucunda Antalya destinasyonu ile ilişkilendirilen olumlu
kişilik özellikleri “canlılık, çağdaşlık,
çok yönlülük, hümanist ve samimiyet”
olarak toplam beş boyutta ortaya
çıkarken, olumsuz kişilik özellikleri ise“metalaşmış,
karışık, çıkarcı ve depresif”
olmak üzere dört boyutta ortaya çıkmıştır.
Bunun yanı sıra destinasyon imajına yönelik bulgular Antalya’nın işlevsel ve
psikolojik destinasyon özellikleri boyutunda oldukça zengin verilere sahip
olduğunu göstermektedir

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. New York: FreePress. Aaker, J. L. (1997). Dimensions of Brand personality. Journal of Marketing Research, 34(3), 347-356. Aaker, J. L. (1999). The Malleable Self: The Role Of Self-Expression in Persuasion. Journal of Marketing Research, 36, 45–57. Alvarez, M. (2010). Marketing of Turkey as a Tourism Destination. Anatolia: AnInternational Journal of Tourism and Hospitality Research, 21(1), ss. 123-138. Ashworth, G., Goodall, B. (1995), Competition in the Tourism Industry, Marketing in the Tourism Industry the Promotion of Destination Regions, London: Routledge. Artuğer, S. ve Çetinsöz, B. C. (2014). Destinasyon İmajı ile Destinasyon Kişiliği Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 366-384. Baloglu, S., Brinberg, D. (1997). Affective Images of Tourism Destinations. Journal of Travel Research, 35(4), 11-15. Baloglu, S., Mangaloglu, M., (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as Perceived by US-based tour operators and travel agents, Tourism Management, 22(1), 1-9. Baloglu, S., McCleary, K. W., (1999). A Model of Destinationim Age Formation, Annals of Tourism Research, 26(1), 868–897. Beerli, A., Martin, J. D. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research, 31(3), 657-681. Bilgin, N. (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi, ss:17. Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, 21: 97-116. Chen, C. and Phou, S. (2013). A Closer Look at Destination: Image, Personality, Relationship and Loyalty. Tourism Management, 36, 269-278. Chi, C. G., Qu, H., (2008). Examining the Structural Relationships of Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: An Integrated Approach, Tourism Management, 29, 624-636. Choi, J. G., Tkachenko, T., Sil, S., (2011). On the Destination Image of Korea by Russian Tourists, Tourism Management, 32, 193–194. Coltman, M. M. (1989). Tourism Marketing, .New York: Van Nostrand Reinhold. Crewell, J.W. (2016). Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. Crockett, S. R., Wood, L. J. (2004). Western Australia: Building a State Brand. Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Oxford: Elsevier. Crompton, J., (1979). An assessment of the Image of Mexico as a Vacation Destination and the Influence Of Geographical Location Upon The Image, Journal of Travel Research, 17(4), 18–23. Duman, T. ve Öztürk, A. B.(2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 1, Bahar: 9-23. Echtner, C. M., Ritchie, J. B. (1993). The Measurement of Destination Image: An Empirical Assessment. Journal of Travel Research, 31(4), 3-13. Echtner, Charlotte M., J. R. Brent Ritchie (1991). The Meaning and Measurement of Destination Image. Journal of Tourism Studies, 2 (2): 2-12. Ekinci, Y., Sirakaya-Turk, E., Baloglu, S. (2007). Host Image and Destination Personality. Tourism Analysis, 12(5-6), 433-446. Ekinci, Y., ve Hosany, S. (2006). Destination Personality: An Application of Brand Personality to Tourism Destinations. Journal of Travel Research, 45(2), 127-139. Epley, N., Waytz, A., Cacioppo, J. T. (2007). On Seeing Human: A Three-Factor Theory Of Anthropomorphism. Psychological Review, 114(4), 864-886. Fournier, S. (1998). Consumer and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research. Journal of Consumer Research, 24(4), 343–373. Gallarza, M. G., Saura, I. G., Garcia, H. C., (2002). Destination Image: Towards A Conceptual Framework, Annals Of Tourism Research, 29(1): 56-78. Gartner, W. C., (1993). Image formation process, Journal of Travel and Tourism Marketing, 2: 191–216. Gnoth, J. (1998). Branding Tourism Destinations. Annals of Tourism Research, 25, 758–760. Gold, J.R., Ward, S.V. (1994). Place Promotion: The Use of Publicity and Marketing to Sell Towns and Regions. Chichester: John Wiley. Hosany, S., Ekinci, Y., Uysal, M. (2007). Destination Image and Destination Personality. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 1, 62–81. Hosany, S., Gilbert, D. (2010). Measuring Tourists' Emotional Experiences Toward Hedonic Holiday Destinations. Journal of Travel Research, 49(4), 513-526. Ibrahim, E. E., Gill, J., (2005). A Positioning Strategy for a Tourist Destination, Based On Analysis Of Customers’ Perceptions And Satisfactions, Marketing Intelligence & Planning, 23(2), 172–188. Kim, H. B., Lee, S. (2015). Impacts of City Personality and Image on Revisit Intention. InternationalJournal of Tourism Cities, 1(1), 50-69. Kim, S., Lehto, X. Y. (2012). Projected and Perceived Destination Brand Personalities: The Case of South Korea. Journal of Travel Research, 52(1), 117-130. Kotler, P., Gertner, D. (2002). Country As Brand, Product, and Beyond: A Place Marketing and Brand Management perspective. Journal of Brand Management, 9(4), 249-261. Kumar, V., Nayak, J. K. (2014). Destination personality: Scale Development and Validation. Journal of Hospitality & Tourism Research. 1-23. Kümbetoğlu, B. (2008). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Ankara: Bağlam Yayınları, ss:38. Kyngas, H., Vanhanen, L. (1999), Content Analysis, Hoitotiede, Vol 11, 3- 12. Landis, J. R., Koch, G. G. (1977). The Measurement of Observer Agreement for Categorical Data, Biometrics, 33: 159-174. Landon, E. L. (1974). Self Concept, İdeal Self Concept, And Consumer Purchase Intentions. Journal of Consumer Research, 1, 44–51. MacInnis, Deborah J., Lmda L. Price (1987). The Role of Imagery inInformation Processing: Review and Extensions.Journal of Consumer Research, 13 (March): 473-91. Martineau, Pierre (1958). The Personality of the Retail Store. Journal of Retailing, 52 (Fall): 37-46. Merriam, B. Sharan (2013). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, (Çeviri Edit.: Selahattin Turan), Ankara: Nobel Akademik. Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994) Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of New Method (Sec. Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Morgan, N., Pritchard, A., Pride, R. (2011). Destination Brands: Managing Place Reputation. Routledge. Murphy, L., Benckendorff, P., Moscardo, G. (2007). Linking Travel Motivation, Tourist Self-Image and Destination Brand Personality. Journal of Travel & Tourism Marketing, 22(2), 45-59. Özdemir, G.(2008). Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. Öztürk, Y., Tuna, M. (1999). Türkiye Turizminin İngiliz Pazarında Kuvvetli ve Zayıf Yönleri Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 10, 47-52. Pan, L., Zhang, M., Gursoy, D., Lu, L. (2017). Development and Validation of A Destination Personality Scale For Mainland Chinese Travelers. Tourism Management, 59, 338-348. Papadopoulos, N. (2004). Place branding: Evolution, Meaning and Implications. Place Branding and Public Diplomacy, 1(1), 36-49. Pereira, R., Correia, A., Schutz, R. (2014). Destination Brand Personality: Searching for Personality Traits on Golf-Related Websites. Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 25(3), 387-402. Qu, H., Kim, L. H., Im, H., (2011). A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of The Branding and Destination Image”, Tourism Management, 32, 465-476. Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and The United States. (Doktora Tezi). Espoo: Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business. Sahin, S., Baloglu, S. (2011). Brand Personality and Destination Image of Istanbul. Anatolia–An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22(1), 69-88. Santos, C. A. (2004). Framing Portugal: Representational Dynamics. Annals of Tourism Research, 31(1), 122-138. Sung, Y., Kim, J. (2010). Effects of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect. Psychology and Marketing, 27, 639–661. Tavşancıl, Ezel ve Aslan, A. E. (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınları, Istanbul. Toksöz, D., Aras, S. (2016). Turistlerin Seyahat Motivasyonlarında Yöresel Mutfağın Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies. 4, 174-179. Usakli, A., Baloglu, S. (2011). Brand Personality of Tourism Destinations: An Application of Self-Congruity Theory. Tourism Management, 32(1), 114-127. Ward, S. V. (1998). Selling Places: The Marketing and Promotion of Towns And Cities,Taylor & Francis, 1850-2000 (Vol. 23). Xie, K. L., Lee, J. (2013). Toward the Perspective of Cognitive Destination Image and Destination Personality: The Case of Beijing. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(6), 538-556. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, ss:259-260. Yuksel, A., Yuksel, F., Bilim, Y. (2010). Destination Attachment: Effects on Customer Satisfaction and Cognitive, Affective and Conative Loyalty. Tourism Management, 31(2), 274-284.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Özlem Güzel

İlker Şahin

Yenal Yağmur

Özkan Erdem Bu kişi benim

Sezer Karasakal Bu kişi benim

Caner Ünal

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Güzel, F. Ö., Şahin, İ., Yağmur, Y., Erdem, Ö., vd. (2018). Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 13(50), 125-139. https://doi.org/10.19168/jyasar.356446
AMA Güzel FÖ, Şahin İ, Yağmur Y, Erdem Ö, Karasakal S, Ünal C. Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Nisan 2018;13(50):125-139. doi:10.19168/jyasar.356446
Chicago Güzel, F. Özlem, İlker Şahin, Yenal Yağmur, Özkan Erdem, Sezer Karasakal, ve Caner Ünal. “Antalya’nın Destinasyon Kişiliği Ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 13, sy. 50 (Nisan 2018): 125-39. https://doi.org/10.19168/jyasar.356446.
EndNote Güzel FÖ, Şahin İ, Yağmur Y, Erdem Ö, Karasakal S, Ünal C (01 Nisan 2018) Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 13 50 125–139.
IEEE F. Ö. Güzel, İ. Şahin, Y. Yağmur, Ö. Erdem, S. Karasakal, ve C. Ünal, “Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 13, sy. 50, ss. 125–139, 2018, doi: 10.19168/jyasar.356446.
ISNAD Güzel, F. Özlem vd. “Antalya’nın Destinasyon Kişiliği Ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 13/50 (Nisan 2018), 125-139. https://doi.org/10.19168/jyasar.356446.
JAMA Güzel FÖ, Şahin İ, Yağmur Y, Erdem Ö, Karasakal S, Ünal C. Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2018;13:125–139.
MLA Güzel, F. Özlem vd. “Antalya’nın Destinasyon Kişiliği Ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 13, sy. 50, 2018, ss. 125-39, doi:10.19168/jyasar.356446.
Vancouver Güzel FÖ, Şahin İ, Yağmur Y, Erdem Ö, Karasakal S, Ünal C. Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2018;13(50):125-39.