Rekabet ve değişimin
hızını artıran temel unsur bilgidir. Bu nedenle başarılı olmak isteyen
işletmelerin, bilgi yönetimi performansını ve etkileyen faktörleri belirlemesi
gerekmektedir. Bilginin dinamik hale getirdiği ekonomik ortamda başarılı olmak
isteyen işletmeler, sınırlı olan kaynaklarını kullanarak fırsatlar yaratma ve
bu fırsatları rekabet avantajına dönüştürme davranışlarını bütünleştirmek
zorundadırlar. Özellikle 2000’li yıllardan itibaren girişimcilik ve stratejik
yönetimin ortak çalışma alanlarının bütünleştirilmesi, stratejik girişimcilik
olarak kavramsallaştırılmıştır. Bu araştırmada stratejik girişimcilik
uygulamalarının bilgi yönetimi performansına etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında, Kimuli (2011) tarafından geliştirilen
stratejik girişimcilik ölçeği ve Orr ve Persson (2003) ve Shannak (2009)
tarafından belirlenmiş olan bilgi yönetimi performansı göstergelerine
dayanılarak hazırlanan ölçek kullanılmıştır. Araştırma Bilişim 500
şirketlerinde yapılmış olup, 154 yöneticiye ulaşılmıştır. Verilerin analizinde,
IBM SPSS Statistics 22.0 ve IBM.SPSS.Amos.v22 paket programları kullanılmış,
sırasıyla; faktör, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizleri
yapılmıştır. Araştırma sonucunda, genel olarak stratejik girişimcilik uygulamalarının
bilgi yönetim performansını artırdığı ve alt boyutlar içerisinde en büyük katkı
sağlayanın ise, girişimci zihniyet olduğu bulunmuştur.
Bilgi Yönetimi Bilgi Yönetimi Performansı Girişimcilik Stratejik Yönetim Stratejik Girişimcilik
The key factor which
increases the rate of competition and change is knowledge. For that reason, the
businesses which desire to be successful need to determine the knowledge
management performance and the affecting factors. In a dynamic economic
environment by knowledge, the businesses which would like to be successful have
to integrate their behaviors to create opportunities and change these
opportunities into competition advantage using their limited resources.
Especially from 2000’s the integration of entrepreneurship and strategic
management areas has been conceptualized as strategic entrepreneurship. In this
study it is aimed to determine the effect of strategic entrepreneurship
practices on knowledge management performance. The scale prepared by basing on
strategic entrepreneurship scale developed by Kimuli (2011) and the knowledge
management performance indicators identified by Orr and Persson (2003) and
Shannak (2009) were used in data collection. The study was conducted in Informatics
500 companies and 154 managers were reached. In data analysis IBM SPSS
Statistics 22.0 and IBM.SPSS.Amos.v22 package programmes were used and
respectively, factor, reliability, correlation and regression analyses were
prepared. As a result of the study, it was found out that strategic
entrepreneurship practices increased the knowledge management performance and
entrepreneurial mindset had the highest contribution within the sub-dimensions.
Knowledge Management Knowledge Management Performance Entrepreneurship Strategic Management Strategic Entrepreneurship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 53 |