Golf tourism is the one of the fastest growing market in tourism industry and also it has been an important component of tourism industry. This tourism product contributes to the spread of tourism activities in a whole year, while the local economy is also developing. The purpose of this study is to determine the external and internal motivational factors of golf tourists in Belek destination with the view of managers who created golf tourism offer. The data collection process was performed using the interview technique, which is often preferred in qualitative research methods. The data obtained from the study were analyzed with the Maxqda 18 analysis program by the researchers. The data were organized within the framework of Crompton's pull and push factors model, which is often used in motivation studies in tourism. According to the results of the study, Belek destination's preferred reasons for golf tourism are; the physical characteristics of the destination, the services and facilities, the facilities and the accessibility. And also the reasons of visitors who travel to Belek destination for participate to the activity are physical activity and health, escape from routine life and social conversion. This study can provide better understanding of golf tourism market. It can also contribute to planning studies for golf tourism strategies in the destination.
Golf Tourism Travel Motivation Pull and Push Factors Belek-Antalya
Golf turizmi, turizm endüstrisi içerisinde hızlı büyüyen
alanlardan biridir ve turizm
endüstrisinin önemli bir bileşeni haline gelmiştir. Bu turizm ürünü, turizm
faaliyetlerinin bütün bir yıla yayılmasına katkı sağlarken yerel ekonomiye de
kalkındırmaktadır. Antalya-Belek bölgesi de golf turizmi açısından oldukça fazla
talep gören bir destinasyondur. Bu araştırmanın amacı, Antalya-Belek
destinasyonunun golf turizmi açısından tercih edilme ve bölgeye gelen
ziyaretçilerin bu etkinliğe katılıma nedenlerini golf turizmi arzını yaratan
yöneticilerin bakışıyla belirlemektir. Veri toplama işlemi, nitel araştırma
yöntemleri içerisinde sıklıkla tercih edilen mülakat tekniği kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler araştırmacılar tarafından Maxqda
18 analiz programına girilerek analiz edilmiştir. Analiz aşamasında, veriler turizme
yönelik motivasyon çalışmalarında sıklıkla kullanılan Crompton’ın itici ve
çekici faktörler modeli çerçevesinde düzenlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, Belek
destinasyonunun golf turizmine yönelik tercih edilme nedenleri; destinasyonun
fiziksel özellikleri, sunulan hizmet ve olanaklar, destinasyonda bulunan
tesisler ve ulaşılabilirliktir. Bölgeye gelen ziyaretçilerin bu etkinliğe
katılıma nedenleri ise, fiziksel aktivite ve sağlık, rutin yaşamdan uzaklaşma
ve sosyal çevredir. Bu çalışma sonuçları, Belek destinasyonundaki golf turizm
pazarının daha iyi anlaşılmasına olanak sağlayabilir. Bu sayede bölgede
yapılacak golf turizmine yönelik planlama çalışmalarına katkı sağlanabileceği
düşünülmektedir.
Golf Turizmi Seyahat Motivasyonu İtici ve Çekici Faktörler Belek-An
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 53 |