Dünyada turizm faaliyetlerine katılma oranı, farklılık arayışları
insanları turizm ve sağlık imkânlarını bir arada sunan termal turizme
yönlendirmiştir. Türkiye sahip olduğu termal kaynakların zenginliği sayesinde
önemli bir termal turizm pazarı haline gelmiştir. Bütün hizmet işletmelerinde
olduğu gibi termal turizm işletmelerinde de hizmet kalitesi müşteri
tercihlerini etkileyen en önemli unsur olmuştur. Bu çalışmada ise İzmir ilinde faaliyet
gösteren termal turizm işletmelerinin hizmet kalitesi boyutlarını
önceliklendirmek amacıyla Analitik Hiyerarşi Yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın
diğer kısmında ise TOPSIS yöntemine göre müşteri, personel ve akademisyenler
tarafından termal oteller değerlendirilmiştir.
The rate of participation in tourism activities
in the world and the search for differences have led people to thermal tourism
which offers tourism and health opportunities together. In Turkey, thanks to
the richness of thermal sources that have become an important market for
thermal tourism. As in all service businesses, service quality has become the
most important factor affecting customer preferences in thermal tourism
enterprises. In this study, Analytical Hierarchy Method was used to prioritize
service quality dimensions of thermal tourism enterprises operating in İzmir.
In the other part of the study, thermal hotels were evaluated by customers,
staff and academics according to TOPSIS method.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 57 |