Bu
çalışmanın amacı Türk eğitim sisteminin performansını değerlendirmek ve
belirleyenlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği
Örgütü-OECD tarafından ölçülen güncel veri olan 2015 yılı Uluslararası Öğrenci
Başarılarını Değerlendirme Projesi-PISA verileri iki aşamalı bir yaklaşım
izlenerek mikro düzeyde değerlendirilmektedir. Çalışmanın ilk aşamasında,
Türkiye’deki her bir okul için etkinlik skorları Bootstrap Veri Zarflama
Analizi ile hesaplanmaktadır. İkinci aşamada ise, parçalı Probit modelleri kullanılarak
okulların etkinliğine etki eden faktörler araştırılmaktadır. Elde edilen bulgular, eğitim sürecinde kullanılan girdiler sabit
kalmak koşuluyla, başarı puanlarında yaklaşık % 22 oranında potansiyel bir
iyileşme yapılabileceğini göstermektedir. Marjinal etkiler sonucuna göre,
sertifikalı öğretmen sayısı etkinliği artırırken, okullardaki öğretmen açığı
etkinliği azaltmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 |