Araştırma, stratejik yönetim yazınında sık ele alınmayan stratejik planlama ve paternalist liderlik ilişkine nitel araştırma metodu ile farklı bir bakış açısı ve katkı sağlamayı hedeflemektedir. Araştırmanın amacı paternalist liderliğin stratejik yönetimin ilk adımı olan stratejik planlamayı nasıl oluşturduğunu anlamaya çalışmaktır. Araştırma, 2019 yılında Türkiye’de gıda sektöründe ISO İkinci 500 listesinde yer alan kurum içinde yapılmıştır. Veriler kurum içinde çalışan 47 kişi ile derinlemesine mülakat yöntemi ve döküman incelemesi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda paternalist liderlerin mikro yönetimden sıyrılarak makro göstergeler ışığında kurumun stratejik planlamasını yapma ve uygulama konularında kısmen zorlandığı, kurum misyon ve vizyonunu kurum içine yayma konusunda yetersiz kaldığı, stratejileri planlama aşamasında dış analizde gelişim ve yatırım konularında mevcudu koruduğu, aynı zamanda kuruma ve kendisine karşı sadık olduğu sürece beceri ve yetkinliklerinde temel stratejilere uymayan ya da stratejilerin uygulanmasında kurumu yavaşlatan çalışanlardan vazgeçmediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 64 |