Osmanlı Devleti’nin son döneminde eğitim ve ziraat alanında bazı düzenlemeler yapılmıştır. Sanayi devrimi, sömürgecilik, kapitülasyonlar ve Duyun-u umumiye etkisinde şekillenen tarım politikaları ziraat eğitimine de yansımıştır. Osmanlı Devleti’nin son döneminde, zirai alana ilişkin sorunları çözmek ve ihtiyaçları karşılamak için çeşitli ziraat okulları açılmıştır. Bu kapsamda Halkalı Ziraat Mektebi ve çeşitli vilayetlerde açılan ziraat okulları, Kalender Ziraat Yurdu gibi kurumlar sayılabilir. Ancak bu okullar Osmanlı Devleti’nin ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak, çeşitli yetersizliklerle hayatları kısa ve zirai eğitime yönelik kapsamlı yaklaşım eksikliklerinden dolayı istenilen başarılar elde edilememiştir. Cumhuriyet’in ilk yıllarına aktarılan bu miras 1923 sonrası birtakım düzenlemeler ve 1930’larda yapılan kapsamlı zirai eğitim çalışmalarıyla başarıya ulaştırılabilmiştir. Bu dönem her düzeyde yeniden teşkilatlandırılan zirai eğitimde Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü en üst akademik yapıyı oluşturmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |