Eğitim ve öğretim çalışmaları, bir milletin geleceğini etkileyen en önemli temel dinamiklerdendir. Hatta denebilir ki, bir milletin medeniyet haritasında konumlanması ve yerini alması eğitim ve öğretim hizmetleriyle ilgilidir. Her eğitim alanında olduğu gibi, dinî yüksek eğitim alanında da sürece uygun olarak yeni güncellemeler gerçekleştirmek veya yeni tespit ve önerilerde bulunmak kaçınılmazdır. Bu sebeple hele hele de Türkiye gibi, dinî ve manevî hayat algısının ağır bastığı ve büyük oranda gerek İlâhiyat Fakülteleri’nde gerekse de Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Dinî Yüksek İhtisas Merkezleri’nde sürdürülen eğitim ve öğretim faaliyetleriyle ilgili sorunları tespit ederek, geleceğe dönük teklif ve önerilerde bulunmak ciddi bir görev olsa gerektir. Böylelikle ülkemizdeki Yüksek Dinî Eğitim çalışmaları yakından takip edilmiş olacak ve gelecek nesillerin daha sağlıklı ve verimli bir eğitim hayatından geçmesinin yolları oluşturulmuş olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 15 |