Purpose: The aim of this study is to examine the effect of trainer proximity on the athlete's perceived psychomotor learning level in this competitive coach-athlete connection
Method: The study group of the research consisted of 64(x̄age=21.47) students, 34(x̄age=22.03) male and 30(x̄age=20.83) male, playing in the Football and Volleyball teams of the School of Physical Education and Sports of Kafkas University. In the research, “Trainer intimacy inventory, which is a sub-dimension of trainer intimacy-athlete inventory” and “perceived psychomotor-learning item” are used as collection tools. In the analysis of the data, arithmetic mean, frequency, standard deviation, independent t-test and application tests were applied.
Results: It is evaluated that the perceived psychological tools that have reached the education obtained from the research are significantly higher than the perceived scores and are evaluated differently. Among the education-oriented trainings, female students received male education, and the high and evaluable scores of perceived psychomotor learning scores were evaluated. Trainer proximity scores and perceived learning scores were found to be “as they are and generally one” (r=.252, n=64, p<0.05).
Conclusion: As a result, it can have a positive effect on psychomotor learning, which is perceived from the scope of intimacy of the coach in coach-athlete communication.
Trainer Intimacy Perceived Psychomotor Learning Coach-Athlete Relationship
Amaç: Bu araştırmanın amacı antrenör-sporcu ilişkisinde antrenör yakınlığının sporcunun algılanan psikomotor öğrenme düzeyine etkisi incelenmiştir.
Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu Kafkas Üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu futbol ve voleybol okul takımlarında oynayan 34(x̄yaş=22.03) erkek ve 30(x̄yaş=20.83) kız olmak üzere toplam 64(x̄yaş=21.47) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Antrenör-sporcu envanteri alt boyutu olan antrenör yakınlık envanteri” ve “Algılanan öğrenme ölçeği alt boyutu olan algılanan psikomotor öğrenme ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, standart sapma, bağımsız t-testi ve pearson korelasyon testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda voleybol takımında bulunan öğrencilerin algılanan psikomotor öğrenme düzeylerinin futbol takımında bulunan öğrencilerin puanlarına göre anlamlı derece yüksek olduğu ve farklılaştığı görülmüştür. Çalışmaya katılan öğrencilerin cinsiyetleri arasında da kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre algılanan psikomotor öğrenme puanlarının yüksek ve anlamlı derecede farklılaştığı görülmüştür. Antrenör yakınlık puanları ile algılanan öğrenme puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (r=.252, n=64, p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak, antrenör-sporcu iletişiminde antrenörün yakınlık davranışının artması öğrencilerin algılanan psikomotor öğrenme düzeylerine olumlu yönde etki ettiği söylenebilir.
Antrenör Yakınlığı Algılanan Psikomotor Öğrenme Antrenör-Sporcu İlişkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren hakemli dergi olarak yayımlanan Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi'nin Ekim 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının Ağustos ayı sonuna kadar gönderilebilir.
Bilgilerinize sunulur.
Editör
Dr. Tarkan HAVADAR