Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation of Pedestrian Access in Urban Roads, According to Public Preferences

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 1, 58 - 72, 18.06.2015
https://doi.org/10.17475/kuofd.34891

Öz

In recent years, many cities are designed to pavement priorities, they mainly, serve according to people security and comfortable circulation. In this study, briefly gives information about characteristic and contribution of individual community habits and their tendency for pedestrian carrying capacity in the example of Artvin City. This research covers to necessities and inclination of individuals. In this aspect questioners are handling on car circulation density, comfortable environment. Moreover pedestrian ways, which is restricting access to car in the street, widened pedestrian way are recommended. Lastly, these entire offers based on as a result of car density of street

Kaynakça

  • Bayraktar A., Aslanboğa İ., Özkan B., Güney, A., Türkyılmaz B., İzmir kenti içinde halkın açık alan gereksinimini karşılamak amacı ile bazı yol ve meydanların taşıt trafiğinden arındırılması olanakları üzerinde araştırmalar. Ege Üniversitesi Araştırma Fonu Proje No:063, Bornova İzmir, 1987.
  • Cebeci Ö.F., Çakılcıoğlu M. 2001. “Ulaşımda gözden kaçan ayrıntı: yaya” İstanbul’da Kentiçi Ulaşım Mühendisleri Odası, 28-29 Haziran İstanbul. Tmmob Makine
  • Cengiz C. 2011. Bartın hükümet caddesi yaya bölgesi tasarımının irdelenmesi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi 2011, Cilt: 13, Sayı: 20, 80-89, ISSN: 1302-0943 EISSN: 1308-5875
  • Çıracı H., Kubat S., Aydınlı S. Tarihsel Çevrede Kamu Mekanları Tasarım Ölçütleri Beyazıt Meydanı Örneği: Kamu Mekanları Tasarımı Ve Kent Mobilyaları Sempozyumu. Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, S.81-84, İstanbul, 1991. Göçer O., 1977. Şehirsel alanların yardımcı performanslarının olabilecek standartlar. İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Yayınları Sayı:2, İstanbul.
  • Gültekin B., 2007. Kent içi yolların, yaya kullanımına çözümlemeli bir yaklaşım: Adana Örneği Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Adana,
  • değerlendirilmesinde
  • Hepcan Ş., Özkan M. B., Kaplan A., Küçükerbaş E. V., Kara B., Deniz B., Hepcan Ç., Altuğ İ. 2006. Yaya erişiminde süreklilik sorunu ve çözüm olanaklarının bornova kent merkezi örneğinde araştırılması. Ege Üniv. Ziraat Fak. Derg., 2006, 43(2):121-132 Issn 1018-8851
  • Kaplan H., Kaya Ö., 2002. Askı-geçit sistemi: kent merkezinde güvenlikli ulaşım mekanlarının düzenlenmesindeki yeri. Uluslararası Trafik Ve Yol Güvenliği Kongresi . Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kaplan H., Acuner A., 2005. Ankara’da yayalaştırma sorunsalı: yaya alanlarının yasal çerçeve ve yerel yönetimlerin rolü kapsamında değerlendirilmesi. Tmmob Şehir Plancıları Odası Yayınları 123.Www.Spo.Org.Tr/.../3fa5a432ae55c25_Ek.Pd Erişim: Şubat 2012 2005/4:112
  • Kılıç E.S., Aydoğan M. 2006. Alışveriş merkezleri-kent ilişkisinde kronikleşen sorunlar, toplu ulaşım ve yaya ulaşımı ilişkileri: forum (bornova) alışveriş merkezi Örneği. Tmmob Şehir Plancıları Odası Yayınları Planlama 2006/3:89- 95. Www.Spo.Org.Tr/.../3fa5a432ae55c25_Ek.Pd Erişim: Şubat 2012
  • Komanoff C., Roelofs C., Orcutt, J., Ketcham, B. 1993. Environmental beneŞts of bicycling and walking in the united states. Transportation Research Record No. 1405: Pedestrian, Bicycle And Older Driver Research. Washington: National Academy Press.
  • Kuntay O., Yaya mekanı. ayıntap yayıncılık, S.170, Ankara S.170, 1994.
  • Payaslı L. 1992. Kent içi yaya bölgeleri ve Adana kenti için yaya bölge önerileri, Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Robertson K. A. 1994. Pedestrian malls and separation skywalks: American Downtowns. Aldershot: Avebury. strategies İn
  • Seedat M., Mackenzie S., Mohan D. 2006. the phenomenology of being a female pedestrian in an african and an asian city: a qualitative investigation. Transportation Research Part F 9 (2006) 139–153
  • Şişman E. E., Kırzıoğlu I. 2002. Erzurum kent merkezinde yaya bölgesi olabilecek kent mekan birimlerinin saptanması ve projelendirilmesi üzerinde bir araştırma. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi B Serisi, Cilt 3, No 2, 127-139, 2002 Issn 1302 647x.
  • Şişman E. E., Etli B. 2007. Tekirdağ kent merkezindeki yaya bölgelerinin belirlenmesi ve projelendirilmesi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4(3) Journal Of Tekirdag Agricultural Faculty 327.
  • Şişman, E., Uyguner B. 2009. Tekirdağ kent merkezinde hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniv. Orman Fakültesi Dergisi. Seri: A, Sayı: 2, sayfa: 134-146. yaya bölgeleri
  • Untermann R. K. 1984. Accommodating the pedestrian: neighbourhoods for walking and bicycling. New York: Van Nostrand Reinhold. and
  • Yalçınkaya F. 2007. Ankara-Bahçelievler Aşkabat yayalaştırılmasının peyzaj mimarlığı açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Weber J. E., Maio R. F., Blow F. C., Hill E. M., Barry K. L., Waller P. F. 2002. Alcohol and/or drug use among adult nonoccupant motor vehicle crash victims. Alcohol And Alcoholism, 37(5), 468–471.
  • Wigan M. 1995. Treatment of walking as a mode of transportation. transportation research. Record No. 1487: Non-Motorized Transportation Research, İssues And Use. Washington: National Academy Press.
  • Zafer B., 1996. Yaya bölgeleri planlama ilkeleri, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ofset Atölyesi, İzmir.

Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 1, 58 - 72, 18.06.2015
https://doi.org/10.17475/kuofd.34891

Öz

Günümüz kentlerinde yayalara rahat ve güvenli bir dolaşım sağlamak üzere yaya bölgesi uygulamaları gerçekleştirilmektedir. Çalışmada, bireysel ve kitlesel serbest zaman eylemleri ve kent içi ulaşıma çok yönlü katkı sağlayabilecek eğilim yaya bölgelerinin kullanılabilirliği ile bireylerin bu yöndeki tercihleri Artvin Kenti örneğinde incelenmiştir. Araştırma kapsamında bireylerin yaya ulaşımına yönelik eğilim ve istemlerini belirlemek amacıyla bir anket çalışması yapılarak, taşıt trafiğinden arındırılmış veya araç dolaşım yoğunluğu temel alındığı, çevre konforuna sahip, belirlenen güzergâhların taşıt trafiğine kapatılarak yaya bölgesi olarak kullanımları, güzergâhları oluşturan yolların başta genişliği olmak genişletilebilme olanağı (yol çevresindeki alan kullanım türü ve kamulaştırma gereksinimi) ve araç dolaşım yoğunluğu temel alınarak farklı yaya bölgeleri önerilmiştir.

Kaynakça

  • Bayraktar A., Aslanboğa İ., Özkan B., Güney, A., Türkyılmaz B., İzmir kenti içinde halkın açık alan gereksinimini karşılamak amacı ile bazı yol ve meydanların taşıt trafiğinden arındırılması olanakları üzerinde araştırmalar. Ege Üniversitesi Araştırma Fonu Proje No:063, Bornova İzmir, 1987.
  • Cebeci Ö.F., Çakılcıoğlu M. 2001. “Ulaşımda gözden kaçan ayrıntı: yaya” İstanbul’da Kentiçi Ulaşım Mühendisleri Odası, 28-29 Haziran İstanbul. Tmmob Makine
  • Cengiz C. 2011. Bartın hükümet caddesi yaya bölgesi tasarımının irdelenmesi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi 2011, Cilt: 13, Sayı: 20, 80-89, ISSN: 1302-0943 EISSN: 1308-5875
  • Çıracı H., Kubat S., Aydınlı S. Tarihsel Çevrede Kamu Mekanları Tasarım Ölçütleri Beyazıt Meydanı Örneği: Kamu Mekanları Tasarımı Ve Kent Mobilyaları Sempozyumu. Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, S.81-84, İstanbul, 1991. Göçer O., 1977. Şehirsel alanların yardımcı performanslarının olabilecek standartlar. İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Yayınları Sayı:2, İstanbul.
  • Gültekin B., 2007. Kent içi yolların, yaya kullanımına çözümlemeli bir yaklaşım: Adana Örneği Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Adana,
  • değerlendirilmesinde
  • Hepcan Ş., Özkan M. B., Kaplan A., Küçükerbaş E. V., Kara B., Deniz B., Hepcan Ç., Altuğ İ. 2006. Yaya erişiminde süreklilik sorunu ve çözüm olanaklarının bornova kent merkezi örneğinde araştırılması. Ege Üniv. Ziraat Fak. Derg., 2006, 43(2):121-132 Issn 1018-8851
  • Kaplan H., Kaya Ö., 2002. Askı-geçit sistemi: kent merkezinde güvenlikli ulaşım mekanlarının düzenlenmesindeki yeri. Uluslararası Trafik Ve Yol Güvenliği Kongresi . Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kaplan H., Acuner A., 2005. Ankara’da yayalaştırma sorunsalı: yaya alanlarının yasal çerçeve ve yerel yönetimlerin rolü kapsamında değerlendirilmesi. Tmmob Şehir Plancıları Odası Yayınları 123.Www.Spo.Org.Tr/.../3fa5a432ae55c25_Ek.Pd Erişim: Şubat 2012 2005/4:112
  • Kılıç E.S., Aydoğan M. 2006. Alışveriş merkezleri-kent ilişkisinde kronikleşen sorunlar, toplu ulaşım ve yaya ulaşımı ilişkileri: forum (bornova) alışveriş merkezi Örneği. Tmmob Şehir Plancıları Odası Yayınları Planlama 2006/3:89- 95. Www.Spo.Org.Tr/.../3fa5a432ae55c25_Ek.Pd Erişim: Şubat 2012
  • Komanoff C., Roelofs C., Orcutt, J., Ketcham, B. 1993. Environmental beneŞts of bicycling and walking in the united states. Transportation Research Record No. 1405: Pedestrian, Bicycle And Older Driver Research. Washington: National Academy Press.
  • Kuntay O., Yaya mekanı. ayıntap yayıncılık, S.170, Ankara S.170, 1994.
  • Payaslı L. 1992. Kent içi yaya bölgeleri ve Adana kenti için yaya bölge önerileri, Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Robertson K. A. 1994. Pedestrian malls and separation skywalks: American Downtowns. Aldershot: Avebury. strategies İn
  • Seedat M., Mackenzie S., Mohan D. 2006. the phenomenology of being a female pedestrian in an african and an asian city: a qualitative investigation. Transportation Research Part F 9 (2006) 139–153
  • Şişman E. E., Kırzıoğlu I. 2002. Erzurum kent merkezinde yaya bölgesi olabilecek kent mekan birimlerinin saptanması ve projelendirilmesi üzerinde bir araştırma. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi B Serisi, Cilt 3, No 2, 127-139, 2002 Issn 1302 647x.
  • Şişman E. E., Etli B. 2007. Tekirdağ kent merkezindeki yaya bölgelerinin belirlenmesi ve projelendirilmesi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 4(3) Journal Of Tekirdag Agricultural Faculty 327.
  • Şişman, E., Uyguner B. 2009. Tekirdağ kent merkezinde hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniv. Orman Fakültesi Dergisi. Seri: A, Sayı: 2, sayfa: 134-146. yaya bölgeleri
  • Untermann R. K. 1984. Accommodating the pedestrian: neighbourhoods for walking and bicycling. New York: Van Nostrand Reinhold. and
  • Yalçınkaya F. 2007. Ankara-Bahçelievler Aşkabat yayalaştırılmasının peyzaj mimarlığı açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Weber J. E., Maio R. F., Blow F. C., Hill E. M., Barry K. L., Waller P. F. 2002. Alcohol and/or drug use among adult nonoccupant motor vehicle crash victims. Alcohol And Alcoholism, 37(5), 468–471.
  • Wigan M. 1995. Treatment of walking as a mode of transportation. transportation research. Record No. 1487: Non-Motorized Transportation Research, İssues And Use. Washington: National Academy Press.
  • Zafer B., 1996. Yaya bölgeleri planlama ilkeleri, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ofset Atölyesi, İzmir.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Surat

Yasin Kültiğin Yaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Surat, H., & Yaman, Y. K. (2015). Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 15(1), 58-72. https://doi.org/10.17475/kuofd.34891
AMA Surat H, Yaman YK. Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. Haziran 2015;15(1):58-72. doi:10.17475/kuofd.34891
Chicago Surat, Hilal, ve Yasin Kültiğin Yaman. “Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 15, sy. 1 (Haziran 2015): 58-72. https://doi.org/10.17475/kuofd.34891.
EndNote Surat H, Yaman YK (01 Haziran 2015) Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 15 1 58–72.
IEEE H. Surat ve Y. K. Yaman, “Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi”, Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, c. 15, sy. 1, ss. 58–72, 2015, doi: 10.17475/kuofd.34891.
ISNAD Surat, Hilal - Yaman, Yasin Kültiğin. “Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 15/1 (Haziran 2015), 58-72. https://doi.org/10.17475/kuofd.34891.
JAMA Surat H, Yaman YK. Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2015;15:58–72.
MLA Surat, Hilal ve Yasin Kültiğin Yaman. “Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, c. 15, sy. 1, 2015, ss. 58-72, doi:10.17475/kuofd.34891.
Vancouver Surat H, Yaman YK. Kent İçi Yolların Yaya Kullanımına Yönelik Değerlendirilmesinde Kamu Tercihi. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2015;15(1):58-72.

14178  14179       14165           14166           14167            14168