Research Article
BibTex RIS Cite

A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue

Year 2017, Volume: 17 Issue: 1, 57 - 68, 05.03.2017
https://doi.org/10.17475/kastorman.296494

Abstract

Safe, comfortable and accesible areas for the society interaction are
the most important components for sustainable and inhabitable cities. Therefore
its necessary in economic, aestethic and social way to provide areas that
are  free from vehicular traffic, act
like an attraction point and give priority to pedestrians in urban areas. For
the sustainability of the pedestrian zone that exists or thought to be
restructured, citizen participation to the planning and designing process is a
rational method to determine the needs and suggestions. In this context, the
questions (the utilization purpose and frequency of this avenue, the
transportation type, the impact of the area, missing pieces and events, etc.)
that prepared from the observations, studies, photo shoots and surveys are
directed to 100 people from different gender, age and proffesions about
Cumhuriyet Avenue that takes places in the city center of Antalya. In the
example of Cumhuriyet Avenue with determining the physical and social
environmental datas and the comments and requests of users, user satisfaction
analized and avaluated through the user opinions, suggestions are made for the research
zone,
 which is one of the most important pedestrian zones of
Antalya city center.

References

  • Anonim 1: Antalya Kültür Envanteri, Antalya: İl Özel İdaresi Kültür Yayınları 2004/1.
  • Aru, K.A., 1965. Yayalar-Taşıtlar: Şehir Dokusunda Yeni Ulaştırma Düzenleri, İ.T.Ü. Mimarlık Fak. Yayınları, İstanbul
  • Avcı, Ü., 2015. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi ART-E Mayıs-Haziran 15 Sayı:15 ISSN 1308-2698
  • Bayraktar, A., Aslanboğa, Ġ., Özkan, B., Güney, A. Ve Türkyılmaz, B; 1987. İzmir Kenti İçinde Halkın Açık Alan Gereksinimini Karşılamak Amacıyla Bazı Yol Ve Meydanların Taşıt Trafiğinden Arındırılması Olanakları Üzerine Araştırmalar. E.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Bornova.
  • Birişçi Yıldırım T., Özel, A. E. ve Oktay, P. 2002. Yaya Bölgeleri Planlama Ve Tasarımı: Çanakkale Çarşı Caddesi Yaya Yolu Örneğinde, Uluslararası Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi'nde Sunulan Bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Cebeci, Ö.F, Çakılcıoğlu M., 2001. Ulaşımda Gözden Kaçan Ayrıntı: Yaya. İstanbul’da Kentiçi Ulaşım Sempozyumu. TMMOB Makine Mühendisleri Odası, 28-29 Haziran, İstanbul.
  • Çınar, H.S.,2007, Yaya Bölgeleri Ve Meydan Tasarım İlkeleri, İ.Ü. Peyzaj Mimarlığı Lisansüstü Ders Notları, İstanbul.
  • Çimrin, H. 2006; Bir Zamanlar Antalya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO).
  • Demir, S., 1999, Yaya Bölgelerinin Kent İçin Önemi, Kente Katkıları Ve Ankara’daki Yaya Bölgelerinin İrdelenmesi, Y. Lis Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enst., Ankara.
  • Francıs, M., 1991, TheMaking of Democratic Streets, Public Streets ForPublicUse, (Ed: A.V. Moudon), Part: 1-Page: 23-40, Columbia UniversityPress, New York, 0-231-07599-5.
  • Gehl J., 2010, Cities for People , ISBN 978-1597265737,Washington
  • Gündüz, O., 1991, Kent Mekanlarının Yaşatılması, 1. Kamu Mekanları Tasarımı ve Kent Mobilyaları Sempozyumu, 15-16 Mayıs 1989, İstanbul, M.S.Ü. Matbaası, 143-144.
  • Kavi, F., 2003, İstanbul’daki Yaya Yolu Düzenlemelerinin Bitkisel Tasarım Açısından Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Kuntay, O. 1994. Yaya Mekanı. Ayıntap Yayıncılık. Ankara.
  • Kuntay, O. 2008. Yaya Mekanı. İlke Yayınevi. Ankara, 978-605-5983-08-6.
  • Ökten, N. Ve Sancar, C., 2004, Kentsel Donatılar-Ulaşım, Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Kitabevi, Trabzon
  • Özkal, A., 1990. Şehirlerde Yaya Alanları ve Yayalaştırma. İ.T.Ü. Fen Bilimleri Ens., Şehir Planlama Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Pakdil, F., 2001, Yaşlı ve Özürlüler İçin Kentsel Alanların Tasarımı, I. Uluslararası Kent Mobilyaları Sempozyumu, 9-10-11 Mayıs 2001 İBB, İSTON, 353-360, İstanbul.
  • Renda, Y., 1996, Şehir Ve Ulaşım, Bilim Teknik Dergisi, TUBİTAK Yayını, İstanbul.
  • Riefstahl, R., (1941). Cenubi Garbi Anadolu'da Türk Mimarisi, Cezmi Berktin (Çev.), Maarif Vekaleti Yayınevi, İstanbul.
  • Untermann, R.K., 1991, Can Wepedestrianizethesuburbs, Public Streets Forpublicuse, (Ed: A.V. Moudon), Part: 2-Page: 123-132, Columbia Universitypress, New York, 0-231-07599-5.
  • URL-1 https://tr.wikipedia.org/wiki/ Antalya erişim tarihi 2.3.2016
  • URL-2 https://tr.wikipedia.org/wiki/ Antalya erişim tarihi 10.6.2016
  • URL3. https://tr.wikipedia.org/wiki/ Yivli_Minare erişim tarihi 2.3.2016
  • URL4.http://www.antalyakulturturizm. gov.tr/TR,67641/genel-bilgi.html erişim tarihi 16.6.2016
  • URL5.http://www.antalya.bel.tr/calismalarimiz/ imar-ve-kentsel-iyilestirme-calismalari/ cumhuriyet-meydani-hak-ettigi-guzellige kavusacak erişim tarihi 3.5.2016
  • Yılmaz, L., (2002). Antalya-Bir Ortaçağ Türk Şehrinin Mimarlık Mirası ve Şehir Dokusunun Gelişimi (16. Yüzyılın Sonuna Kadar), Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.

Yayalaştırılmış Bir Bölge: Antalya-Cumhuriyet Caddesi

Year 2017, Volume: 17 Issue: 1, 57 - 68, 05.03.2017
https://doi.org/10.17475/kastorman.296494

Abstract

Toplum
etkileşimi için güvenli- konforlu- erişilebilir alanlar, sürdürülebilir ve
yaşanabilir kentlerin en temel bileşenidir. Bu nedenle kentsel alanda, cazibe
merkezi niteliği taşıyacak, araç trafiğinden arındırılmış yaya öncelikli alanlar
sunmak, sosyal, estetik ve ekonomik açıdan gereklidir. Kentsel alanlarda var
olan ya da yeniden yapılandırılması düşünülen yaya bölgelerinin
sürdürülebilirliği için, planlama ve tasarım sürecine kentlinin katılımının
sağlanması, ihtiyaç ve önerilerinin belirlenmesi açısından akılcı bir yöntem
olacaktır.
Bu
bağlamda, Antalya kent merkezinde yer alan Cumhuriyet Caddesinde
gerçekleştirilen gözlem ve etütler, fotoğraf çekimleri ve yapılan anket
çalışması ile farklı yaş, cinsiyet ve meslekten 100 kişiye, bu çalışma için
hazırlanmış sorular (alanın kullanım amacı, sıklığı, alana ulaşım şekli, alanın
üzerlerinde bıraktığı etki, eksik donatı ve etkinlikler gibi) yöneltilmiştir.
Cumhuriyet Caddesi örneğinde fiziksel ve sosyal çevre verileri ile
kullanıcıların görüşleri ve istekleri saptanarak, kullanıcı memnuniyeti analiz
edilmiş, kullanıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirilerek Antalya kent
merkezinin en önemli yaya bölgelerinden olan araştırma alanı için öneriler
getirilmiştir. 

References

  • Anonim 1: Antalya Kültür Envanteri, Antalya: İl Özel İdaresi Kültür Yayınları 2004/1.
  • Aru, K.A., 1965. Yayalar-Taşıtlar: Şehir Dokusunda Yeni Ulaştırma Düzenleri, İ.T.Ü. Mimarlık Fak. Yayınları, İstanbul
  • Avcı, Ü., 2015. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi ART-E Mayıs-Haziran 15 Sayı:15 ISSN 1308-2698
  • Bayraktar, A., Aslanboğa, Ġ., Özkan, B., Güney, A. Ve Türkyılmaz, B; 1987. İzmir Kenti İçinde Halkın Açık Alan Gereksinimini Karşılamak Amacıyla Bazı Yol Ve Meydanların Taşıt Trafiğinden Arındırılması Olanakları Üzerine Araştırmalar. E.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Bornova.
  • Birişçi Yıldırım T., Özel, A. E. ve Oktay, P. 2002. Yaya Bölgeleri Planlama Ve Tasarımı: Çanakkale Çarşı Caddesi Yaya Yolu Örneğinde, Uluslararası Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi'nde Sunulan Bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Cebeci, Ö.F, Çakılcıoğlu M., 2001. Ulaşımda Gözden Kaçan Ayrıntı: Yaya. İstanbul’da Kentiçi Ulaşım Sempozyumu. TMMOB Makine Mühendisleri Odası, 28-29 Haziran, İstanbul.
  • Çınar, H.S.,2007, Yaya Bölgeleri Ve Meydan Tasarım İlkeleri, İ.Ü. Peyzaj Mimarlığı Lisansüstü Ders Notları, İstanbul.
  • Çimrin, H. 2006; Bir Zamanlar Antalya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO).
  • Demir, S., 1999, Yaya Bölgelerinin Kent İçin Önemi, Kente Katkıları Ve Ankara’daki Yaya Bölgelerinin İrdelenmesi, Y. Lis Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enst., Ankara.
  • Francıs, M., 1991, TheMaking of Democratic Streets, Public Streets ForPublicUse, (Ed: A.V. Moudon), Part: 1-Page: 23-40, Columbia UniversityPress, New York, 0-231-07599-5.
  • Gehl J., 2010, Cities for People , ISBN 978-1597265737,Washington
  • Gündüz, O., 1991, Kent Mekanlarının Yaşatılması, 1. Kamu Mekanları Tasarımı ve Kent Mobilyaları Sempozyumu, 15-16 Mayıs 1989, İstanbul, M.S.Ü. Matbaası, 143-144.
  • Kavi, F., 2003, İstanbul’daki Yaya Yolu Düzenlemelerinin Bitkisel Tasarım Açısından Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Kuntay, O. 1994. Yaya Mekanı. Ayıntap Yayıncılık. Ankara.
  • Kuntay, O. 2008. Yaya Mekanı. İlke Yayınevi. Ankara, 978-605-5983-08-6.
  • Ökten, N. Ve Sancar, C., 2004, Kentsel Donatılar-Ulaşım, Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Kitabevi, Trabzon
  • Özkal, A., 1990. Şehirlerde Yaya Alanları ve Yayalaştırma. İ.T.Ü. Fen Bilimleri Ens., Şehir Planlama Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Pakdil, F., 2001, Yaşlı ve Özürlüler İçin Kentsel Alanların Tasarımı, I. Uluslararası Kent Mobilyaları Sempozyumu, 9-10-11 Mayıs 2001 İBB, İSTON, 353-360, İstanbul.
  • Renda, Y., 1996, Şehir Ve Ulaşım, Bilim Teknik Dergisi, TUBİTAK Yayını, İstanbul.
  • Riefstahl, R., (1941). Cenubi Garbi Anadolu'da Türk Mimarisi, Cezmi Berktin (Çev.), Maarif Vekaleti Yayınevi, İstanbul.
  • Untermann, R.K., 1991, Can Wepedestrianizethesuburbs, Public Streets Forpublicuse, (Ed: A.V. Moudon), Part: 2-Page: 123-132, Columbia Universitypress, New York, 0-231-07599-5.
  • URL-1 https://tr.wikipedia.org/wiki/ Antalya erişim tarihi 2.3.2016
  • URL-2 https://tr.wikipedia.org/wiki/ Antalya erişim tarihi 10.6.2016
  • URL3. https://tr.wikipedia.org/wiki/ Yivli_Minare erişim tarihi 2.3.2016
  • URL4.http://www.antalyakulturturizm. gov.tr/TR,67641/genel-bilgi.html erişim tarihi 16.6.2016
  • URL5.http://www.antalya.bel.tr/calismalarimiz/ imar-ve-kentsel-iyilestirme-calismalari/ cumhuriyet-meydani-hak-ettigi-guzellige kavusacak erişim tarihi 3.5.2016
  • Yılmaz, L., (2002). Antalya-Bir Ortaçağ Türk Şehrinin Mimarlık Mirası ve Şehir Dokusunun Gelişimi (16. Yüzyılın Sonuna Kadar), Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
There are 27 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sanem Çınar Altınçekiç

Buket Doktur This is me

Publication Date March 5, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Çınar Altınçekiç, S., & Doktur, B. (2017). A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 17(1), 57-68. https://doi.org/10.17475/kastorman.296494
AMA Çınar Altınçekiç S, Doktur B. A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. March 2017;17(1):57-68. doi:10.17475/kastorman.296494
Chicago Çınar Altınçekiç, Sanem, and Buket Doktur. “A Region That Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 17, no. 1 (March 2017): 57-68. https://doi.org/10.17475/kastorman.296494.
EndNote Çınar Altınçekiç S, Doktur B (March 1, 2017) A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 17 1 57–68.
IEEE S. Çınar Altınçekiç and B. Doktur, “A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue”, Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, vol. 17, no. 1, pp. 57–68, 2017, doi: 10.17475/kastorman.296494.
ISNAD Çınar Altınçekiç, Sanem - Doktur, Buket. “A Region That Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 17/1 (March 2017), 57-68. https://doi.org/10.17475/kastorman.296494.
JAMA Çınar Altınçekiç S, Doktur B. A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2017;17:57–68.
MLA Çınar Altınçekiç, Sanem and Buket Doktur. “A Region That Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, vol. 17, no. 1, 2017, pp. 57-68, doi:10.17475/kastorman.296494.
Vancouver Çınar Altınçekiç S, Doktur B. A Region that Pedestrianized: Antalya Cumhuriyet Avenue. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2017;17(1):57-68.

14178  14179       14165           14166           14167            14168