Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTİNASYON MARKALAMASINDA TEMEL KONULAR: SARIKAMIŞ KIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2017, Cilt: 8 Sayı: 16, 447 - 462, 29.12.2017

Öz

Çalışmada, kış turizmi açısından oldukça büyük bir
potansiyele sahip olan Sarıkamış kış turizmi destinasyonunun markalaması
üzerine mevcut durumun belirlenmesi ve eksiklerin paydaş bakış açısıyla
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda destinasyonda turizm konusunda
bilgi, tecrübe ve yönetsel yetkinliğe sahip yerel yöneticiler, özel sektör
yöneticileri ve akademisyenlerden oluşan toplam 16 paydaş ile görüşülmüştür.
Çalışma verileri yüz yüze derinlemesine mülakat yoluyla elde edilmiş ve elde
edilen verilerin yorumlanması konusunda içerik analizine başvurulmuştur. Çalışma
sonucunda; Sarıkamış’ın kış turizmi açısından büyük bir potansiyele sahip
olduğu, fakat potansiyelini beklenilen düzeyde harekete geçiremediği
görülmüştür. Yine çalışmada paydaş grubunun, bölgenin özellikle kış turizmi
açısından gelişmesi hususunda önerilerine de yer verilmiştir

Kaynakça

  • BAKER, B. (2007). Destination Branding For Small Cities.USA: Creative Leap Books.
  • BAKER, M. J., CAMERON, E. (2008). “Critical success factors in destination marketing”, Tourism and Hospitality Research, vol. 8, 2. p.79-97.
  • BUHALIS, D. (2000), Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, 21(1) , 97-116.
  • BUHALIS, D. (2000), “Marketing The Competitive Destination Of The Future”. Tourism Management, 25, p.623-636.
  • COŞKUN, R. , ALTUNIŞIK, R. , BAYRAKTAROĞLU, S. , YILDIRIM, E. (2005) , “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri” , Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • CLIFTON, N. (2014).”Towards a holistic understanding of county of origin effects? Branding of the region, branding from the region”. Journal of Destination Marketing and Management, p. 122-132.
  • ÇELİK, A. (2009), Destinasyon Pazarlama Unsuru Olarak Etkinlik Turizmi ve Etkileri-İstanbul Örneği, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • GİRİTLİOĞLU, İ. , & AVCIKURT, C. (2010). Şehirlerin Turistik Bir Ürün Olarak Pazarlanması, Örnek Şehirler ve Türkiye’deki Şehirler Üzerine Öneriler Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010(4).
  • http://www.etimolojiturkce.com/kelime/destinasyon
  • İLBAN, O. M. (2008). “Seyahat Acente Yöneticilerinin Destinasyon Marka İmajı Algıları Üzerine Bir Araştırma”, Ege Akademik Bakış, cilt: 8, sayı:1, s.121-152.
  • İPAR, M.S. , DOĞAN, M (2013), Destinasyonun Turist Açısından Önem Memnuniyet Modeli İle Değerlendirilmesi: Edremit Üzerine Bir Uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(6), 129-154.
  • KAYA, F. (2014), “Destinasyon Markalaşması Sürecinde Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Doğal ve Kültürel Kaynaklar Açısından Değerlendirilmesi” , İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • KELLER, K. L. ( 2003 ). Strategic Brand Management: Building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Prentice-Hall.
  • MILIČEVIĆ, K., MIHALIČ, T., SEVER, I. (2017). “An Investigation of the Relationship Between Destination Branding and Destination Competitiveness”, Journal of Travel and Tourism Marketing, 34, p. 209-221.
  • ÖZDEMİR, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ÖZTÜRK, Y.(2013), Destinasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları , Eskişehir.
  • PIKE, S. (2004). Destination Marketing Organisations. Oxford: Elsevier.
  • PIKE, S. (2005). “Tourism Destination Branding Complexity”, Journal of Product and Brand Management,14 (4), p. 258-259.
  • PIKE,S. (2011), “Destination Marketing Organization”, Advances In Tourism Research Series, New York, USA.
  • REHMET, J., DINNIE, K.(2013). “Citizen Brand Ambassadors: Motivations and Perceived Effects”. Journal of Destination Marketing Management, 2(1), p.31-38.
  • TÜRKAY, O. (2014), Destinasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
  • VASUDEVAN, S. (2008). ”The Role of Internal Stakeholders in Destination Branding: Observations from Kerala Tourism”. Place Branding and Public Diplomacy, 4(4), p.331-335.
  • YAMAÇ, Z. (2015), “Sakarya Destinasyonunun İmaj Algısına Yönelik Sakarya Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Gelibolu

Çağlar Samsa

Ömer Cengiz

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Gelibolu, L., Samsa, Ç., & Cengiz, Ö. (2017). DESTİNASYON MARKALAMASINDA TEMEL KONULAR: SARIKAMIŞ KIŞ TURİZMİ DESTİNASYONU ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Kafkas Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(16), 447-462.

KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.

KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır. 

2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.