Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTİNASYON İMAJININ TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ: KARS İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 19, 131 - 150, 30.06.2019

Öz

Bireyin destinasyon hakkında sahip olduğu fikir, inanış ve
izlenimlerinin toplamı olarak tanımlanan destinasyon imajı destinasyon tercihinde
oldukça önemli etkiye sahiptir. İmaj algısı, ziyaret edilen destinasyonun
yeniden ziyaret düşüncesini de etkileyebilmektedir. Olumlu izlenimler tekrar
ziyaret kararında belirleyici olabilmekte, dolayısıyla destinasyon açısından
tekrarlanmış ekonomik getiri elde edebilme olanağı doğmaktadır. Çalışmada doğu
ekspresi ile Kars ilini ziyaret etmiş tüketicilerin tekrar ziyaret etme
niyetleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin tekrar
ziyaret etme niyetlerinin cinsiyet, ziyaret etme sayısı ve ziyaret etme nedeni
değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Destinasyon imajının
tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi incelendiğinde ise; konfor/güvenlik,
ilgi/macera, doğal yapı alt boyutlarının tüketicilerin tekrar ziyaret etme
niyetini olumlu yönde etkilediği; kültürel kolaylaştırma boyutunun tekrar
ziyaret etme niyetini olumsuz yönde etkilediği; kültürel benzerlik boyutunun
ise tekrar ziyaret etme niyetini etkilemediği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Artuğer, S. & Çetinöz, Ç.B. (2017). The ımpact of destination image and the intention to revisit: a study regarding arab tourists, European Scientific Journal, 13(5), 82-98.
  • Aytaç, M. & Öngen, B. (2012). Doğrulayıcı faktör analizi ile yeni çevresel paradigma ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi, İstatistikçiler Dergisi, 5(1), 14-22.
  • Baloğlu, Ş. & McCleary, K. W. (1999). A model of destination ımage formation, Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • Bülbül, H.& Akın, M.& Demirer, Ö.& Doğan, İ. (2012). Türk bankacılık sektöründe hizmet kalitesinin müşteri tatmini ve tekrar satın alma niyeti üzerine etkisi: yapısal eşitlik modeli ile bir inceleme, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (1), 28-40.
  • Chon, K.S. (1990). The role of destination image in tourism: a review and discussion, The Tourist Review, 45(2), 2-9.
  • Coşkun, R.& Altunışık, R. & Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E., (2015), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Çokluk, Ö. & Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2014), Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik spss ve lisrel uygulamaları, Ankara: Pagem Akademi.
  • Doğan, N. & Soysal, S. & Karaman, H. (2017), Aynı örnekleme açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanabilir mi? Pegem Atıf İndeksi, 373-400.
  • Gong, T. & Tung, V. (2017). The impact of tourism mini movies on destination image: the influence of travel motivation and advertising disclosure, Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(3), 416-428.
  • Hudson, S. & Wang, Y. & Gil, S. M. (2011). The influence of a film on destination image and the desire to travel: a cross‐cultural comparison, International Journal of Tourism Research, Vol. 13(2), 177-190.
  • Kalbakhanı, E. (2013). Yaşam tarzının ve tüketici etnosentrizminin satın alma niyeti üzerinde etkisinin incelenmesi: erzurum’da bir uygulama. Erzurum: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Meydan, C.H. & Harun; Ş. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi amos uygulamaları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Öztürk, Y. & Şahbaz, R. P. (2017). Algılanan destinasyon imajının tekrar ziyaret niyeti ve tavsiye davranışı üzerine etkisi: ılgaz dağı milli parkında bir araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 3-21.
  • Seçer, İ. (2015), Spss ve lisrel ile pratik veri analizi, Ankara: Anı Yayınevi.
  • Shafiee, M. & Tabaeeian, R. & Tavakoli, H. (2016). The effect of destination image on tourist satisfaction, intention to revisit and wom: an empirical research in foursquare social media. 10th International Conference on e-Commerce in Developing Countries: with focus on e-Tourism (ECDC).
  • Stepchenkova, S. & Morrison, A. (2008). Russia's destination image among american pleasure travelers: revisiting echtner and ritchie", Tourism Management, 29(3), 548-560.
  • Stylos, N. & Vassiliadis, C. & Bellou, V. & Andronikidis, A. (2016). destination images, holistic images and personal normative beliefs: predictors of intention to revisit a destination, Tourism Management, 53, 40-60.
  • Uğur, İ. & Gökkaya, S. & Acar, A. (2018). Yerli turistlerin destinasyon imajına ilişkin tekrar ziyaret etme niyetleri: safranbolu üzerine bir çalışma, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-40.
  • Xu, J. & Chan, T. Z. & Pratt, S. (2018). Destination image of taiwan from the perspective of hong kong residents: revisiting structural relationships between destination image attributes and behavioral intention, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 19(3), 289-310.
  • Yaşlıoğlu, M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 19, 131 - 150, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Artuğer, S. & Çetinöz, Ç.B. (2017). The ımpact of destination image and the intention to revisit: a study regarding arab tourists, European Scientific Journal, 13(5), 82-98.
  • Aytaç, M. & Öngen, B. (2012). Doğrulayıcı faktör analizi ile yeni çevresel paradigma ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi, İstatistikçiler Dergisi, 5(1), 14-22.
  • Baloğlu, Ş. & McCleary, K. W. (1999). A model of destination ımage formation, Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • Bülbül, H.& Akın, M.& Demirer, Ö.& Doğan, İ. (2012). Türk bankacılık sektöründe hizmet kalitesinin müşteri tatmini ve tekrar satın alma niyeti üzerine etkisi: yapısal eşitlik modeli ile bir inceleme, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (1), 28-40.
  • Chon, K.S. (1990). The role of destination image in tourism: a review and discussion, The Tourist Review, 45(2), 2-9.
  • Coşkun, R.& Altunışık, R. & Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E., (2015), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Çokluk, Ö. & Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2014), Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik spss ve lisrel uygulamaları, Ankara: Pagem Akademi.
  • Doğan, N. & Soysal, S. & Karaman, H. (2017), Aynı örnekleme açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanabilir mi? Pegem Atıf İndeksi, 373-400.
  • Gong, T. & Tung, V. (2017). The impact of tourism mini movies on destination image: the influence of travel motivation and advertising disclosure, Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(3), 416-428.
  • Hudson, S. & Wang, Y. & Gil, S. M. (2011). The influence of a film on destination image and the desire to travel: a cross‐cultural comparison, International Journal of Tourism Research, Vol. 13(2), 177-190.
  • Kalbakhanı, E. (2013). Yaşam tarzının ve tüketici etnosentrizminin satın alma niyeti üzerinde etkisinin incelenmesi: erzurum’da bir uygulama. Erzurum: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Meydan, C.H. & Harun; Ş. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi amos uygulamaları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Öztürk, Y. & Şahbaz, R. P. (2017). Algılanan destinasyon imajının tekrar ziyaret niyeti ve tavsiye davranışı üzerine etkisi: ılgaz dağı milli parkında bir araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 3-21.
  • Seçer, İ. (2015), Spss ve lisrel ile pratik veri analizi, Ankara: Anı Yayınevi.
  • Shafiee, M. & Tabaeeian, R. & Tavakoli, H. (2016). The effect of destination image on tourist satisfaction, intention to revisit and wom: an empirical research in foursquare social media. 10th International Conference on e-Commerce in Developing Countries: with focus on e-Tourism (ECDC).
  • Stepchenkova, S. & Morrison, A. (2008). Russia's destination image among american pleasure travelers: revisiting echtner and ritchie", Tourism Management, 29(3), 548-560.
  • Stylos, N. & Vassiliadis, C. & Bellou, V. & Andronikidis, A. (2016). destination images, holistic images and personal normative beliefs: predictors of intention to revisit a destination, Tourism Management, 53, 40-60.
  • Uğur, İ. & Gökkaya, S. & Acar, A. (2018). Yerli turistlerin destinasyon imajına ilişkin tekrar ziyaret etme niyetleri: safranbolu üzerine bir çalışma, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-40.
  • Xu, J. & Chan, T. Z. & Pratt, S. (2018). Destination image of taiwan from the perspective of hong kong residents: revisiting structural relationships between destination image attributes and behavioral intention, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 19(3), 289-310.
  • Yaşlıoğlu, M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alpaslan Yüce 0000-0002-4035-7528

Çağlar Samsa 0000-0002-9827-7969

Kamile Meriç Bu kişi benim 0000-0002-9859-5035

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 8 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Yüce, A., Samsa, Ç., & Meriç, K. (2019). DESTİNASYON İMAJININ TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ: KARS İLİ ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 131-150.

KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.

KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır. 

2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.