Bireyin destinasyon hakkında sahip olduğu fikir, inanış ve
izlenimlerinin toplamı olarak tanımlanan destinasyon imajı destinasyon tercihinde
oldukça önemli etkiye sahiptir. İmaj algısı, ziyaret edilen destinasyonun
yeniden ziyaret düşüncesini de etkileyebilmektedir. Olumlu izlenimler tekrar
ziyaret kararında belirleyici olabilmekte, dolayısıyla destinasyon açısından
tekrarlanmış ekonomik getiri elde edebilme olanağı doğmaktadır. Çalışmada doğu
ekspresi ile Kars ilini ziyaret etmiş tüketicilerin tekrar ziyaret etme
niyetleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin tekrar
ziyaret etme niyetlerinin cinsiyet, ziyaret etme sayısı ve ziyaret etme nedeni
değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Destinasyon imajının
tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi incelendiğinde ise; konfor/güvenlik,
ilgi/macera, doğal yapı alt boyutlarının tüketicilerin tekrar ziyaret etme
niyetini olumlu yönde etkilediği; kültürel kolaylaştırma boyutunun tekrar
ziyaret etme niyetini olumsuz yönde etkilediği; kültürel benzerlik boyutunun
ise tekrar ziyaret etme niyetini etkilemediği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 19 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.