İnternet üzerinden
satın alma eğilimlerinin artması, tüketicilerin daha iyi tanınması
gerekliliğini doğurmuş, tüketicileri anlama oranında rekabet edebilme avantajı
oluşmuştur. Dolayısıyla işletmelerin yeni stratejiler geliştirmesi gerekmektedir.
Bu doğrultuda tüketicilerin biyolojik cinsiyet özellikleri yanında psikolojik
cinsiyet özellikleri de araştırılmaktadır.
Bu çalışmada;
teknolojiyi iyi kullanabilen, internet üzerinden ürün satın almada istekli olan
Z kuşağına odaklanılmıştır. Bu kuşakta yer alan bireylere yönelik anket
uygulaması yapılmış ve katılımcılar feminen, maskülen ve androjen cinsiyet
kimliği özelliklerine göre sınıflandırılmıştır. Temel analiz yöntemlerinin
kullanıldığı çalışmada feminen karakteristik özellik gösteren bireylerin
internette daha fazla zaman geçirdiği ve daha çok dergi-kitap ve kıyafet satın
almayı tercih ettiği belirlenmiştir. Androjen
karakter özelliği gösteren bireylerin ise daha çok elektronik eşya ve kıyafet
satın almayı tercih ettiği; özellikle androjen karakter özellik taşıyan
bireylerin feminen karakter özelliği eğilimi gösterdiği gibi bulgulara
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 20 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.