Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de katılım bankacılığı sektörünün finansal performansı ile reklam giderleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmada, 2010Q1-2020Q1 arasındaki 41 çeyrek dönem verileri kullanılmıştır. Ampirik çalışmada öncelikle reklam gideri ve finansal performans göstergesi olan net faaliyet karı ile dönem net karı değişkenlerine ait seriler mevsimsellikten arındırılmış ve logaritmik transformasyona tabi tutulmuştur. Ardından serilerin durağanlık sınaması yapılmış ve Engle-Granger eş bütünleşme testi ile uzun dönem ilişkisi araştırılmıştır. Son olarak da değişkenler arasındaki kısa dönem ilişki VECM Granger nedensellik analizi ile test edilmiştir. Analizden elde edilen bulgulara göre katılım bankacılığı sektörünün finansal performansı ile reklam giderleri eş bütünleşiktir. Ayrıca, VECM Granger nedensellik testi sonuçlarına göre kısa dönemde reklam giderlerinden finansal performansa doğru tek yönlü nedensellik tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 22 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.