Markalama süreci çeşitli aşamalardan meydana gelmektedir. Tüketicinin markayı ilk deneyimlediği andan itibaren başlayan bu süreç, markanın sadık müşterisi olarak marka savunuculuğu yapma aşaması olan marka evangelizmine kadar devam etmektedir. Bu kapsamda çalışmada, marka evangelizminin oluşumun sürecinde marka deneyimi, marka memnuniyeti ve marka sadakati kavramlarının etkisi tespit edilmeye çalışılmaktadır. Ayrıca, marka deneyiminden marka evangelizmine giden yolda marka memnuniyeti ve marka sadakati kavramlarının aracı rolü değerlendirilecektir. Kolayda örnekleme yöntemi ile 400 kişiye anket uygulaması yapılarak veriler toplanmıştır. Analizler sonucunda; marka deneyimi, marka memnuniyeti ve marka sadakatinin marka evangelizmi üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca marka sadakatinin marka deneyimi ile marka evangelizmi arasında aracılık rolünün olduğu görülmüştür. Veriler SPSS 18 ve AMOS 20 programları kullanılarak analiz edilmiştir.
Sayın hocam, Gerekli belgeleri sisteme yüklemiş bulunmaktayım. Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederiz. Saygılarımla.
The branding process is formed by various stages. This process starts from the point that the consumer experiences the brand first time and continues till brand evangelism which is the stage of brand advocacy. In this context, it was aimed to determine the effects of brand experience, brand satisfaction, and brand loyalty on the process of brand evangelism development in this study. Moreover, mediator roles of brand satisfaction and brand loyalty were evaluated in terms of the relationship between brand experience and brand evangelism. Data were obtained with the convenience sampling method from 400 participants. As a result of analyses, it was determined that brand experience, brand satisfaction, and brand loyalty had a positive effect on brand evangelism. Besides, brand loyalty had a mediator role between brand experience and brand evangelism. Data were analyzed through SPSS 18 and AMOS 20 programs.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 23 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.