Entrepreneurs need investor support to start their ventures and ensure their sustainability and progress. In start-up competitions that bring entrepreneurs and investors together, entrepreneurs have very limited time to convince investors. In this limited time, they need to persuade investors to support them. The aim of this study is to discuss how start-ups shape their narratives while they are trying to get investment, at what points the narratives differ from similar studies, and whether these differences, if any, are related to the context. The study is designed as the first phase of the postgraduate thesis. For this reason, it focuses on the narratives of the ITU Big Bang Start-up Challenge organization, the scope of which is determined as a case study, in 2019 and 2020. In this exploratory study, similar and different aspects are tried to be determined by narrative analysis. The most striking finding of the study is that the start-ups participating in the organization, which was determined as a case study, differed considerably from previous research on incomplete syllogism.
Entrepreneurship entrepreneurial narrative argumentation theory start-up
Girişimciler girişimlerini başlatmak, girişimlerinin sürdürülebilirliğini ve ilerlemesini sağlamak için yatırımcı desteğine ihtiyaç duyarlar. Girişimciler ile yatırımcıları bir araya getiren start-up yarışmalarında ise girişimcilerin yatırımcıları ikna edebilmeleri için çok kısıtlı zamanları vardır. Bu kısıtlı zamanda yatırımcıları kendilerine destek vermek için ikna etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, start-upların yatırım alma çabasını sergilerken anlatılarını nasıl şekillendirdikleri, anlatıların benzer araştırmalardan hangi noktalarda farklılaştığı ve varsa bu farklılıkların bağlamla ilişkili olup olmadığını tartışmaktır. Çalışma, lisansüstü tez çalışmasının ilk aşaması olarak tasarlanmıştır. Bu nedenle kapsamı örnek olay olarak belirlenen İTÜ Big Bang Start-up Challenge organizasyonunun 2019 ve 2020 yıllarında yer verilen anlatılara odaklanmaktadır. Keşfedici nitelikte olan bu araştırmada anlatı analizi ile benzer ve farklı yanlar belirlenmeye çalışılmaktadır. Çalışmanın en çarpıcı bulgusu örnek olay olarak belirlenen organizasyona katılan start-upların eksik tasım konusunda önceki araştırmalardan oldukça farklılaşmasıdır.
Girişimcilik girişimci anlatı argümantasyon teorisi start-up yatırımcı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: Kongre Özel Sayısı |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.