One of the important effects of the war between Russia and Ukraine is the interruptions in global supply chains. The aim of this research is to examine the effects of the Russia-Ukraine war on the Central Logistics Corridor, which passes through Türkiye and turns into an important alternative route. In the research, the effects of the war on the middle logistics corridor were examined by applying the qualitative design case study method. In order to determine the intensity experienced in the middle corridor, the number of commercial vehicle entrances and exits from the land customs gates and the rail transport freight amounts transported from Kars Logistics Center were analyzed using the descriptive analysis method. The findings obtained as a result of the analysis show that the middle corridor is intensly used in terms of both road and rail freight transport. The intensity of the logistics load in the middle corridor due to political crisis in the region, especially during the 2021-2022 period, is shown by the amount of cargo carried. This intensity shows that the middle logistics corridor is an important alternative to the current transportation crisis and will be a transportation route that is likely to be used effectively in the future.
Russia-Ukraine war transport corridors central logistics corridor
Rusya-Ukrayna arasında yaşanan savaşın önemli etkilerinden biri de küresel tedarik zincirlerinde yaşanan kesintilerdir. Bu araştırmanın amacı, Rusya-Ukrayna savaşının Türkiye’den geçen ve önemli bir alternatif güzergâha dönüşen Orta Lojistik Koridora etkilerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel desenli durum çalışması yöntemi uygulanarak yaşanan savaşın Orta Lojistik Koridora etkileri incelenmiştir. Orta koridorda yaşanan yoğunluğun tespit edilmesi için kara gümrük kapıları ticari araç giriş-çıkış sayıları ve Kars Lojistik Merkezinden taşınan demiryolu taşımacılığı yük miktarları, betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgular orta koridorda hem karayolu hem de demiryolu yük taşımacılığı açısından yoğunluk yaşandığını göstermektir. Özellikle 2021-2022 yıllarında bölgede yaşanan siyasi krizin orta koridorda meydana getirdiği yoğunluk taşınan yük miktarları ile gösterilmiştir. Bu yoğunluk Orta Lojistik Koridorun mevcut ulaştırma krizine önemli bir alternatif olduğunu ve gelecekte etkin kullanılması muhtemel bir ulaştırma güzergâhı olacağını göstermektedir.
Rusya-Ukrayna Savaşı Ulaştırma Koridorları Orta Lojistik Koridoru
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası Lojistik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 27 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.