Reklamcılık
alanında toplumsal cinsiyet sunumu ele alınırken erkek kimliğinin nasıl temsil
edildiğinin incelendiği bu çalışmada 1990 ve 2000 yılları arasındaki televizyon
reklamlarının metinsel ve kurgusal bakış açısı tartışılmıştır. Bu bağlamda
genel tarama modelinin uygulandığı literatür kısmında televizyon reklamcılığı,
medya ve kimlik olguları kavramsal çerçevede araştırılmıştır. Analiz kısmında
ise iki televizyon reklamı incelenerek erkek kimliğinin nasıl inşa edildiğinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
At
this study to investigate of how being represented by male identity while
handle gender presentation at advertising field which to have discussed textual
and fictive viewpoint of television
advertisements between years 1990 and 2000. İn this regard at literature part
is implemented of general screening model which is surveyed within notional
frame to television advertising, media and identity facts. As examine two
television advertisement in analysis section that is intended be how is
established of male identity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 39 |