Öğretmenlerin zaman yönetim becerilerinin belirlenmesi, diğer
mesleklerde olduğu gibi öğretmenlik mesleği için de önemlidir. Öğretmenlerin
planlama, örgütleme, yönlendirme, koordine etme, denetleme, değerlendirme gibi
bazı fonksiyonları kendi işleri ya da içinde bulundukları eğitim örgütlerinin
işleri için uygulamaları zaman yönetimi açısından önemlidir. Mesleki zaman
yönetimi becerileri elbette kişilerin yaşamdaki genel zaman yönetim beceri
düzeyleri ile büyük ölçüde bağlantılıdır. Öğretmenlik mesleği, planlı olmayı,
zamana iyi hükmetmeyi, zamanı verimli kullanmayı, olabildiğince zaman
kaybettiricilerden uzak durmayı gerekli kılan bir meslektir. Bu nedenden
dolayı, öğretmenlerin genel zaman yönetim becerilerinin belirlenmesi, onların
bu konuda kendilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü öğretmen adaylarının genel zaman yönetim becerilerinin 9 demografik
bağımsız değişkene göre nasıl farklılaştığını saptamaktır. Bu çalışma,
2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Trakya Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı ve Müzik Eğitimi
Anabilim Dalı tüm sınıflarındaki öğrencilerinden
katılımcı toplam 141 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak,
araştırmacı Ergin, Ergin ve Demirkol (2018) tarafından hazırlanan “Genel Zaman
Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 4'lü derecelemeli 30 maddeden
oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde t testi, varyans analizi
ve farkın kaynağını saptamak amacıyla Post hoc analiz için LSD teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğretmen adaylarının genel zaman
yönetimi becerilerinin ortalama düzeyin biraz üzerinde olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 40 |