Ders araştırması (ders imecesi) modeli, kökenleri Japonya’ya dayanan ve uluslararası alanda farklı uyarlamalarla gerçekleştirilen bir modeldir. Bu araştırmada ders araştırmasının Türkiye’de nasıl uygulandığı ve ne ifade ettiğine yönelik bir görüş oluşturma amacıyla Türkiye’de yapılmış olan ders araştırması çalışmaları sistematik olarak incelenerek derlenmiştir. Araştırma kapsamında incelenen 68 çalışma, PRISMA kriterlerine uygun biçimde çeşitli yönlerden değerlendirilmiştir. Bu araştırmadaki inceleme sonucunda ders araştırması modeline yönelik Türkiye’de yapılan çalışmaların; çoğunlukla nitel, hizmet içi eğitim olarak öğretmenlere yönelik olduğu, 1-10 kişilik çalışma grubuna sahip, matematik alanı ağırlıklı olduğu görülmüştür. Araştırmaların içeriklerinin sentezlenmesi sonucunda ise; çoğunlukla öğretmenlerin alana yönelik bilgi ve becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesinin amaçlandığı; ders araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemede, iş birlikli öğrenme becerilerini geliştirmede ve dersi planlama konusunda olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır. Ders araştırması ile ilgili görüşleri inceleyen araştırmalar sentezlendiğinde olumlu yönlerin öğretmenlerin mesleki gelişimi ve iş birlikli çalışmanın olumlu etkileri olduğu; olumsuz yönlerin ise öğretmenlerin bir araya gelmesindeki zorluklar, kameranın olmasının oluşturduğu tedirginlik ve teknolojik kaynak kullanımıyla ilgili sorunlar olduğu ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle, yapılacak yeni araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
ders araştırması ders imecesi türkiye sistematik derleme alan yazın prisma
Lesson study is a model that has its origins in Japan and is carried out with different adaptations internationally. In this research, the lesson study researches conducted in Turkey were systematically examined and compiled in order to form an opinion on how lesson study is applied in Turkey and what it means. 68 researches examined within the scope of the research were evaluated from various aspects in accordance with the PRISMA criteria. As a result of the synthesis in this research, the studies conducted in Turkey for the lesson study model; it is mostly aimed at teachers as in-service training, mostly qualitative methods, it has a working group of 1-10 people, it is mainly in the field of mathematics; it was aimed to examine the effect of teachers on the development of their knowledge and skills in the field, it has positive effects on supporting the professional development of teachers, developing cooperative learning skills and planning the lesson, its positive aspects are the positive effects of teachers’ professional development and collaborative work. On the other hand, it was revealed that the negative aspects were the difficulties in meeting the teachers, the presence of the camera and the problems related to the use of technological resources. Based on the results of the research, suggestions were made for further research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |