Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretiminde Dijital Teknoloji Kullanımının Matematik Motivasyonunu Artırmadaki Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 15 - 26, 30.06.2022

Öz

Bu araştırmada, matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının matematik motivasyonunu artırmadaki etkililiğini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının öğrencilerin matematik motivasyonu üzerindeki etkisini inceleyen deneysel araştırmalar meta-analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın verileri veri tabanlarında tarama yapılarak dâhil edilme kriterlerini sağlayan 11 çalışmadan elde edilmiştir. Bu çalışmalardan ise 13 etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu araştırmada sadece Türkiye’de yapılmış çalışmalar incelenmiştir. Dâhil edilme ölçütlerini sağlayan çalışmaların analizlerinde kodlama formu kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde Comprehensive Meta-Analysis Software (CMA) programından yararlanılmıştır. Araştırmada etki büyüklükleri Hedges’ g katsayısı temelinde ve rastgele etkiler modeline göre hesaplanmıştır. Bulgulara göre matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının öğrencilerin matematik motivasyonu üzerindeki etkisi 0.570 olarak belirlenmiştir. Bu bulguya göre matematik motivasyonunun artırılmasında öğretimde dijital teknoloji kullanımının orta düzeyde etkili olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca elde edilen bulgulara göre etki büyüklükleri arasında eğitim kademesine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik motivasyonlarının artırılması için matematik derslerinde dijital araçların kullanılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Akın, A. (2022). The effectiveness of web-based mathematics instruction (WBMI) on K-16 students' mathematics learning: A meta-analytic research. Education and Information Technologies. doi: 10.1007/s10639-022-10931-x
  • Amalia, A. F., Sappaile, B. I., Minggi, I., Tahmir, S. ve Arsyad, N. (2021). Description of factors affecting students mathematical connection. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 611. 138-144. https://www.atlantis-press.com/article/125965670.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Aydın, M. (2017). Matematik dersinde etkileşimli tahta kullanımının öğrenci başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 466151)
  • Baki, A. ve Gürsoy, K. (2020). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin matematik dersindeki akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Turkish Journal of Mathematics Education, 1(1), 31-56. http://tujme.org/index.php/tujme/article/view/2 adresinden erişilmiştir.
  • Begg, C. B. ve Mazumdar, M. (1994). Operating characteristics of a rank correlation test for publication bias. Biometrics, 50(4), 1088-1101. doi:10.2307/2533446
  • Ben Abu, Y. ve Kribushi, R. (2022). Can electronic board increase the motivation of students to study mathematics?. Contemporary Educational Technology, 14(3), 1-13. doi: 10.30935/cedtech/11807
  • Bağdat, T. (2014). Öğrenme nesnelerinin matematik öğretiminde akademik başarı, öz-yeterlik algısı, motivasyon ve öğrenme kalıcılığına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 366333)
  • Borazan, A. (2019). 11. sınıf dönüşümler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğretmen ve öğrenci merkezli kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 545312)
  • Bozkurt, E. ve Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 201-220. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/412099 adresinden erişilmiştir.
  • Cai, Z., Mao, P., Wang, D., He, J., Chen, X. ve Fan, X. (2022). Effects of scaffolding in digital game-based learning on student’s achievement: A three-level meta-analysis. Educational Psychology Review. doi: 10.1007/s10648-021-09655-0
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. Baskı). Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cantürk Günhan, B. ve Açan, H. (2016). Dinamik geometri yazılımı kullanımının geometri başarısına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 1-23. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/201409 adresinden erişilmiştir.
  • Çakıcı, L. (2018). Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 541451)
  • Çavuş, H. ve Deniz, S. (2022). The effect of technology assisted teaching on success in mathematics and geometry: A meta-analysis study. Participatory Educational Research (PER), 9(2), 358-397. doi: 10.17275/per.22.45.9.2
  • Demir, S. (2013). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin (BDMÖ) akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 350209)
  • Deniz, S. (2019). Teknoloji destekli öğretimin matematik ve geometri alanlarında başarı ve tutuma etkisi üzerine bir meta analiz çalışması (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 581094)
  • Di, X. ve Zheng, X. (2022). A meta-analysis of the impact of virtual technologies on students’ spatial ability. Educational technology research and development, 70(1), 73-98. doi: 10.1007/s11423-022-10082-3
  • Dondio, P., Gusev, V. ve Rocha, M. (2022). Do games reduce math anxiety? A meta-analysis. Preprint submitted to Elsevier. https://psyarxiv.com/pbq27/download
  • Döğer, D. (2021). Batı müziği tarihi dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Millî Eğitim, 50(229), 743-758. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1557716 adresinden erişilmiştir.
  • Fadda, D., Pellegrini, M., Vivanet, G. ve Callegher, C. Z. (2022). Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12. Journal of Computer Assisted learning, 38(1), 304-325. doi: 10.1111/jcal.12618
  • Genç, G., Yazıcıoğlu, A. ve Kaya, M. (2022). Examining effects of flipped education model on students’ academic success: A meta-analysis. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 7(18), 1371-1395. https://www.ijetsar.com/Makaleler/567572421_16.%201371-1395%20galip%20gen%c3%a7.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Gökdaş, İ. ve Gürsoy, S. (2018). İlkokullarda dönüştürülmüş sınıf modelinin matematik dersindeki akademik başarı ve motivasyona etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (26), 159-174. https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeU56RTJOZz09 adresinden erişilmiştir.
  • Güler, M., Bütüner, S. Ö., Danişman, Ş. ve Gürsoy, K. (2021). A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement. Education and Information Technologies. doi:10.1007/s10639-021-10640-x
  • Güler, M., Kokoç, M. ve Önder Bütüner, S. (2022). Does a flipped classroom model work in mathematics education? A meta-analysis. Education and Information Technologies. doi: 10.1007/s10639-022-11143-z
  • Gündüz, S. ve Kutluca, T. (2019). Matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 183-204. doi: 10.18009/jcer.533986
  • Has Erdoğan, B. (2014). Dijital sınıfın akademik başarıya, çevrimiçi teknolojileri öz yeterlik algısına ve motivasyona etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 366346)
  • Higgins, K., Huscroft-D’Angelo, J. ve Crawford, L. (2019). Effects of technology in mathematics on achievement, motivation, and attitude: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 57(2) 283–319. doi: 10.1177/0735633117748416
  • Hung, C. M., Huang, I. ve Hwang, G. J. (2014). Effects of digital game-based learning on students’ self-efficacy, motivation, anxiety, and achievements in learning mathematics. Journal of Computers in Education, 1(2–3), 151–166. doi: 10.1007/s40692-014-0008-8
  • Irvine, J. (2015). Problem solving as motivation in mathematics: Just in time teaching. Journal of Mathematical Sciences, 2, 106-117 https://www.researchgate.net/publication/331635661 adresinden erişilmiştir.
  • Kara, Y. ve Özkaya, A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin matematik motivasyonları, tutumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 9(1), 33-48. doi: 10.17278/ijesim.1032457
  • Kaya, A. ve Öçal, M. F. (2018). Geogebra’nın öğrencilerin matematikteki akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(2), 31-59. doi: 10.17522/balikesirnef.505918
  • Kesici, A. (2018). Lise öğrencilerinin matematik motivasyonunun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 177-194. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/590746 adresinden erişilmiştir.
  • Külünk Akyurt, G. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 588028)
  • Mamolo, L. A. (2022). Online learning and students' mathematics motivation, self-efficacy, and anxiety in the “new normal”. Education Research International. doi: 10.1155/2022/9439634
  • Mensah, J. Y. ve Nabie, M. J. (2021). The effect of PowerPoint instruction on high school students’ achievement and motivation to learn geometry. International Journal of Technology in Education (IJTE), 4(3), 331-350. doi: 10.46328/ijte.55
  • Mercan, M. (2019). 6. sınıf matematik dersine ait 'tam sayılar ve cebirsel ifadeler' konularının scratch destekli öğretiminin akademik başarı, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığına etkisi (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 575632)
  • Li, S. ve Wang, W. (2022). Effect of blended learning on student performance in K-12 settings: A meta-analysis. Journal of Computer Assisted Learning. doi: 10.1111/jcal.12696
  • Li, Q., Cho, H., Cosso, J. ve Maeda, Y. (2021). Relations between students’ mathematics anxiety and motivation to learn mathematics: A meta-analysis. Educational Psychology Review 33. doi: 10.1007/s10648-020-09589-z
  • Liu, M., Pang, W., Guo, J. ve Zhang, Y. (2022). A Meta-analysis of the effect of multimedia technology on creative performance. Education and Information Technologies. doi: 10.1007/s10639-022-10981-1
  • Luo, R., Yang, Y. ve Shen, J. (2008). Analysis of principal non-intellectual factors influencing senior middle school students’ mathematics achievement. Journal of Mathematics Education, 1(1), 172-181. http://educationforatoz.net/images/_14_Luo-Analysis_of_Principal_Non-Intellectual_Factors.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Önal, N. (2017). Artırılmış gerçeklik eğitim uygulamaları ilköğretim matematik öğretmen adaylarının akademik motivasyonlarını etkiler mi?. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2847-2857. http://www.itobiad.com/tr/download/article-file/380810 adresinden erişilmiştir.
  • Özbey, A. (2019). EBA destekli öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin eşitlik ve denklem konusundaki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 565487)
  • Özdemir, F., Aslaner, R. ve Açıkgül, K. (2020). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin öğrencilerin matematik tutumuna etkisi: Bir meta-analiz çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(13), 18-40. doi:10.29129/inujgse.543534
  • Özerbaş, M. A. ve Yalçınkaya, M. (2018). Çoklu ortam kullanımının akademik başarı ve motivasyona etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES, 5(2), 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/612431 adresinden erişilmiştir.
  • Öztop, F. (2022). İlkokul matematik öğretiminde dijital ve dijital olmayan oyun kullanımının etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. International Primary Education Research Journal, 6(1), 65-80. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2231065
  • Poçan, S. (2019). Mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 609098)
  • Purwanto, C. V. ve Yudiarso, A. (2021). Intervensi berbasis digital efektif meningkatkan kemampuan matematika pada siswa: Studi metaanalisis. Psikologika: Jurnal Pemikiran dan Penelitian Psikologi, 26(2), 271-282. doi: 10.20885/psikologika.vol26.iss2.art3
  • Ran, H., Kim, N. J. ve Secada, W. G. (2022). A meta‐analysis on the effects of technology's functions and roles on students' mathematics achievement in K‐12 classrooms. Journal of Computer Assisted Learning, 38(1), 258-284. doi:10.1111/jcal.12611
  • Saygılı, H. ve Çetin, H. (2021). The effects of learning management systems (lms) on mathematics achievement: A meta-analysis study. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(2), 341-362. doi: 10.17522/balikesirnef.1026534
  • Schwarzer, G., Carpenter, J. R. ve Rücker, G. (2015). Meta-analysis with R. Springer. doi: 10.1007/978-3-319-21416-0 Setiawan, A. A., Muhtadi, A. ve Hukom, J. (2022). Blended learning and student mathematics ability in Indonesia: A meta-Analysis study. International Journal of Instruction, 15(2), 905-916. doi: 10.29333/iji.2022.15249a
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. New Delhi: Sage Publications.
  • Souza, D. A. (2020). Beyin matematiği nasıl öğrenir? (Çev. Ed. G. Sart). İstanbul: Aba Yayın.
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2019). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. 2. uluslararası temel eğitim kongresi tam metin bildiri kitabı içinde (s. 1075-1085). Ankara: Eğiten Kitap
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde matematik dersindeki öğrenme eksikleri üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7(3), 373-391. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2169456
  • Toptaş, V., Usluoğlu, B. ve Şengün, G. (2021). Opinions and suggestions of classroom teachers in online mathematics education during the Covid-19 pandemic. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 880-895. doi: 10.31681/jetol.982704
  • Tran, L. T. ve Nguyen, T. S. (2021). Motivation and mathematics achievement: A Vietnamese case study. Journal on Mathematics Education, 12(3), 449-468. doi: 10.22342/jme.12.3.14274.449-468
  • Tufan, A. (2011). Çoklu zeka kuramına göre matematik alanında hazırlanan bir eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 288418)
  • Ukdem, Ş. (2021). 3.sınıf kesirler konusunda somut ve sanal manipülatif destekli öğretim uygulamalarının kavrama ve motivasyona etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 675662)
  • Ünlütürk Akçakın, H. (2016). Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 457480)
  • Wijaya, T. T., Cao, Y., Weinhandl, R. ve Tamur, M. (2022). A meta-analysis of the effects of e-books on students' mathematics achievement. Heliyon, 8(6). doi: 10.1016/j.heliyon.2022.e09432
  • Wong, S. L. ve Wong, S. L. (2021). Effects of motivational adaptive instruction on student motivation towards mathematics in a technology-enhanced learning classroom. Contemporary Educational Technology, 13(4), 1-16. doi: 10.30935/cedtech/11199
  • Wood, R. ve Ashfield, J. (2008). The use of the interactive whiteboard for creative teaching and learning in literacy and mathematics: A case study. British Journal of Educational Technology, 39(1), 84-96. doi: 10.1111/j.1467-8535.2007.00699.x
  • Yıldırım, S. (2015). Öz-yeterlik, içe yönelik motivasyon, kaygı ve matematik başarısı: Türkiye, Japonya ve Finlandiya’dan bulgular. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 277-291. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/39823
  • Yua, R. ve Singhb, K. (2018). Teacher support, instructional practices, student motivation, and mathematics achievement in high school. The Journal of Educational Research, 111(1), 81–94. doi: 10.1080/00220671.2016.1204260
  • Zebua, T. G. (2020). Literature study of problem based learning model against students mathematical motivation (based on Indonesian language book). Pancaran Pendidikan, 9(2), 1-16. https://scholar.archive.org/work/ufntez2ywba2tdtuwofyz32m6e/access/wayback/http://pancaranpendidikan.or.id/index.php/pancaran/article/download/275/330 adresinden erişilmiştir.

Effectiveness of Digital Technology Use in Mathematics Teaching on Increasing Motivation for Mathematics: A Meta-Analysis Study

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 15 - 26, 30.06.2022

Öz

The current study aims at determining the effectiveness of digital technology use in mathematics teaching on increasing motivation for mathematics. For this purpose, previous studies on the effects of digital technology use in mathematics teaching on motivation for mathematics were examined using meta-analytic techniques. The data of the study were obtained from 11 studies that met the inclusion criteria by scanning the databases. 13 effect sizes were calculated from these studies. In this study, only studies conducted in Turkey were examined. The coding form was used in the analysis of the studies that met the inclusion criteria. The Comprehensive Meta-Analysis Software (CMA) program was used to analyze the data of the study. In the study, effect sizes were calculated on the basis of the Hedges’ g coefficient and according to the random-effects model. According to the results obtained, the effect size of digital technology use in mathematics teaching on motivation for mathematics is 0.570. This finding indicates that digital technology use in mathematics teaching has a moderate effect on increasing motivation for mathematics. Besides, analysis results showed that there are no significant differences in the effect sizes according to education level. The use of digital tools in mathematics teaching can be recommended to increase motivation for mathematics.

Kaynakça

  • Akın, A. (2022). The effectiveness of web-based mathematics instruction (WBMI) on K-16 students' mathematics learning: A meta-analytic research. Education and Information Technologies. doi: 10.1007/s10639-022-10931-x
  • Amalia, A. F., Sappaile, B. I., Minggi, I., Tahmir, S. ve Arsyad, N. (2021). Description of factors affecting students mathematical connection. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 611. 138-144. https://www.atlantis-press.com/article/125965670.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Aydın, M. (2017). Matematik dersinde etkileşimli tahta kullanımının öğrenci başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 466151)
  • Baki, A. ve Gürsoy, K. (2020). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin matematik dersindeki akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Turkish Journal of Mathematics Education, 1(1), 31-56. http://tujme.org/index.php/tujme/article/view/2 adresinden erişilmiştir.
  • Begg, C. B. ve Mazumdar, M. (1994). Operating characteristics of a rank correlation test for publication bias. Biometrics, 50(4), 1088-1101. doi:10.2307/2533446
  • Ben Abu, Y. ve Kribushi, R. (2022). Can electronic board increase the motivation of students to study mathematics?. Contemporary Educational Technology, 14(3), 1-13. doi: 10.30935/cedtech/11807
  • Bağdat, T. (2014). Öğrenme nesnelerinin matematik öğretiminde akademik başarı, öz-yeterlik algısı, motivasyon ve öğrenme kalıcılığına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 366333)
  • Borazan, A. (2019). 11. sınıf dönüşümler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımlarının öğretmen ve öğrenci merkezli kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 545312)
  • Bozkurt, E. ve Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 201-220. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/412099 adresinden erişilmiştir.
  • Cai, Z., Mao, P., Wang, D., He, J., Chen, X. ve Fan, X. (2022). Effects of scaffolding in digital game-based learning on student’s achievement: A three-level meta-analysis. Educational Psychology Review. doi: 10.1007/s10648-021-09655-0
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. Baskı). Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cantürk Günhan, B. ve Açan, H. (2016). Dinamik geometri yazılımı kullanımının geometri başarısına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 1-23. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/201409 adresinden erişilmiştir.
  • Çakıcı, L. (2018). Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 541451)
  • Çavuş, H. ve Deniz, S. (2022). The effect of technology assisted teaching on success in mathematics and geometry: A meta-analysis study. Participatory Educational Research (PER), 9(2), 358-397. doi: 10.17275/per.22.45.9.2
  • Demir, S. (2013). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin (BDMÖ) akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 350209)
  • Deniz, S. (2019). Teknoloji destekli öğretimin matematik ve geometri alanlarında başarı ve tutuma etkisi üzerine bir meta analiz çalışması (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 581094)
  • Di, X. ve Zheng, X. (2022). A meta-analysis of the impact of virtual technologies on students’ spatial ability. Educational technology research and development, 70(1), 73-98. doi: 10.1007/s11423-022-10082-3
  • Dondio, P., Gusev, V. ve Rocha, M. (2022). Do games reduce math anxiety? A meta-analysis. Preprint submitted to Elsevier. https://psyarxiv.com/pbq27/download
  • Döğer, D. (2021). Batı müziği tarihi dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Millî Eğitim, 50(229), 743-758. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1557716 adresinden erişilmiştir.
  • Fadda, D., Pellegrini, M., Vivanet, G. ve Callegher, C. Z. (2022). Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12. Journal of Computer Assisted learning, 38(1), 304-325. doi: 10.1111/jcal.12618
  • Genç, G., Yazıcıoğlu, A. ve Kaya, M. (2022). Examining effects of flipped education model on students’ academic success: A meta-analysis. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 7(18), 1371-1395. https://www.ijetsar.com/Makaleler/567572421_16.%201371-1395%20galip%20gen%c3%a7.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Gökdaş, İ. ve Gürsoy, S. (2018). İlkokullarda dönüştürülmüş sınıf modelinin matematik dersindeki akademik başarı ve motivasyona etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (26), 159-174. https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeU56RTJOZz09 adresinden erişilmiştir.
  • Güler, M., Bütüner, S. Ö., Danişman, Ş. ve Gürsoy, K. (2021). A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement. Education and Information Technologies. doi:10.1007/s10639-021-10640-x
  • Güler, M., Kokoç, M. ve Önder Bütüner, S. (2022). Does a flipped classroom model work in mathematics education? A meta-analysis. Education and Information Technologies. doi: 10.1007/s10639-022-11143-z
  • Gündüz, S. ve Kutluca, T. (2019). Matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 183-204. doi: 10.18009/jcer.533986
  • Has Erdoğan, B. (2014). Dijital sınıfın akademik başarıya, çevrimiçi teknolojileri öz yeterlik algısına ve motivasyona etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 366346)
  • Higgins, K., Huscroft-D’Angelo, J. ve Crawford, L. (2019). Effects of technology in mathematics on achievement, motivation, and attitude: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 57(2) 283–319. doi: 10.1177/0735633117748416
  • Hung, C. M., Huang, I. ve Hwang, G. J. (2014). Effects of digital game-based learning on students’ self-efficacy, motivation, anxiety, and achievements in learning mathematics. Journal of Computers in Education, 1(2–3), 151–166. doi: 10.1007/s40692-014-0008-8
  • Irvine, J. (2015). Problem solving as motivation in mathematics: Just in time teaching. Journal of Mathematical Sciences, 2, 106-117 https://www.researchgate.net/publication/331635661 adresinden erişilmiştir.
  • Kara, Y. ve Özkaya, A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin matematik motivasyonları, tutumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 9(1), 33-48. doi: 10.17278/ijesim.1032457
  • Kaya, A. ve Öçal, M. F. (2018). Geogebra’nın öğrencilerin matematikteki akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(2), 31-59. doi: 10.17522/balikesirnef.505918
  • Kesici, A. (2018). Lise öğrencilerinin matematik motivasyonunun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 177-194. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/590746 adresinden erişilmiştir.
  • Külünk Akyurt, G. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 588028)
  • Mamolo, L. A. (2022). Online learning and students' mathematics motivation, self-efficacy, and anxiety in the “new normal”. Education Research International. doi: 10.1155/2022/9439634
  • Mensah, J. Y. ve Nabie, M. J. (2021). The effect of PowerPoint instruction on high school students’ achievement and motivation to learn geometry. International Journal of Technology in Education (IJTE), 4(3), 331-350. doi: 10.46328/ijte.55
  • Mercan, M. (2019). 6. sınıf matematik dersine ait 'tam sayılar ve cebirsel ifadeler' konularının scratch destekli öğretiminin akademik başarı, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığına etkisi (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 575632)
  • Li, S. ve Wang, W. (2022). Effect of blended learning on student performance in K-12 settings: A meta-analysis. Journal of Computer Assisted Learning. doi: 10.1111/jcal.12696
  • Li, Q., Cho, H., Cosso, J. ve Maeda, Y. (2021). Relations between students’ mathematics anxiety and motivation to learn mathematics: A meta-analysis. Educational Psychology Review 33. doi: 10.1007/s10648-020-09589-z
  • Liu, M., Pang, W., Guo, J. ve Zhang, Y. (2022). A Meta-analysis of the effect of multimedia technology on creative performance. Education and Information Technologies. doi: 10.1007/s10639-022-10981-1
  • Luo, R., Yang, Y. ve Shen, J. (2008). Analysis of principal non-intellectual factors influencing senior middle school students’ mathematics achievement. Journal of Mathematics Education, 1(1), 172-181. http://educationforatoz.net/images/_14_Luo-Analysis_of_Principal_Non-Intellectual_Factors.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Önal, N. (2017). Artırılmış gerçeklik eğitim uygulamaları ilköğretim matematik öğretmen adaylarının akademik motivasyonlarını etkiler mi?. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 2847-2857. http://www.itobiad.com/tr/download/article-file/380810 adresinden erişilmiştir.
  • Özbey, A. (2019). EBA destekli öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin eşitlik ve denklem konusundaki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 565487)
  • Özdemir, F., Aslaner, R. ve Açıkgül, K. (2020). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin öğrencilerin matematik tutumuna etkisi: Bir meta-analiz çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(13), 18-40. doi:10.29129/inujgse.543534
  • Özerbaş, M. A. ve Yalçınkaya, M. (2018). Çoklu ortam kullanımının akademik başarı ve motivasyona etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES, 5(2), 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/612431 adresinden erişilmiştir.
  • Öztop, F. (2022). İlkokul matematik öğretiminde dijital ve dijital olmayan oyun kullanımının etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. International Primary Education Research Journal, 6(1), 65-80. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2231065
  • Poçan, S. (2019). Mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 609098)
  • Purwanto, C. V. ve Yudiarso, A. (2021). Intervensi berbasis digital efektif meningkatkan kemampuan matematika pada siswa: Studi metaanalisis. Psikologika: Jurnal Pemikiran dan Penelitian Psikologi, 26(2), 271-282. doi: 10.20885/psikologika.vol26.iss2.art3
  • Ran, H., Kim, N. J. ve Secada, W. G. (2022). A meta‐analysis on the effects of technology's functions and roles on students' mathematics achievement in K‐12 classrooms. Journal of Computer Assisted Learning, 38(1), 258-284. doi:10.1111/jcal.12611
  • Saygılı, H. ve Çetin, H. (2021). The effects of learning management systems (lms) on mathematics achievement: A meta-analysis study. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(2), 341-362. doi: 10.17522/balikesirnef.1026534
  • Schwarzer, G., Carpenter, J. R. ve Rücker, G. (2015). Meta-analysis with R. Springer. doi: 10.1007/978-3-319-21416-0 Setiawan, A. A., Muhtadi, A. ve Hukom, J. (2022). Blended learning and student mathematics ability in Indonesia: A meta-Analysis study. International Journal of Instruction, 15(2), 905-916. doi: 10.29333/iji.2022.15249a
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. New Delhi: Sage Publications.
  • Souza, D. A. (2020). Beyin matematiği nasıl öğrenir? (Çev. Ed. G. Sart). İstanbul: Aba Yayın.
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2019). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. 2. uluslararası temel eğitim kongresi tam metin bildiri kitabı içinde (s. 1075-1085). Ankara: Eğiten Kitap
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde matematik dersindeki öğrenme eksikleri üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7(3), 373-391. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2169456
  • Toptaş, V., Usluoğlu, B. ve Şengün, G. (2021). Opinions and suggestions of classroom teachers in online mathematics education during the Covid-19 pandemic. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 880-895. doi: 10.31681/jetol.982704
  • Tran, L. T. ve Nguyen, T. S. (2021). Motivation and mathematics achievement: A Vietnamese case study. Journal on Mathematics Education, 12(3), 449-468. doi: 10.22342/jme.12.3.14274.449-468
  • Tufan, A. (2011). Çoklu zeka kuramına göre matematik alanında hazırlanan bir eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 288418)
  • Ukdem, Ş. (2021). 3.sınıf kesirler konusunda somut ve sanal manipülatif destekli öğretim uygulamalarının kavrama ve motivasyona etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 675662)
  • Ünlütürk Akçakın, H. (2016). Geogebra destekli matematik öğretiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 457480)
  • Wijaya, T. T., Cao, Y., Weinhandl, R. ve Tamur, M. (2022). A meta-analysis of the effects of e-books on students' mathematics achievement. Heliyon, 8(6). doi: 10.1016/j.heliyon.2022.e09432
  • Wong, S. L. ve Wong, S. L. (2021). Effects of motivational adaptive instruction on student motivation towards mathematics in a technology-enhanced learning classroom. Contemporary Educational Technology, 13(4), 1-16. doi: 10.30935/cedtech/11199
  • Wood, R. ve Ashfield, J. (2008). The use of the interactive whiteboard for creative teaching and learning in literacy and mathematics: A case study. British Journal of Educational Technology, 39(1), 84-96. doi: 10.1111/j.1467-8535.2007.00699.x
  • Yıldırım, S. (2015). Öz-yeterlik, içe yönelik motivasyon, kaygı ve matematik başarısı: Türkiye, Japonya ve Finlandiya’dan bulgular. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 277-291. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/39823
  • Yua, R. ve Singhb, K. (2018). Teacher support, instructional practices, student motivation, and mathematics achievement in high school. The Journal of Educational Research, 111(1), 81–94. doi: 10.1080/00220671.2016.1204260
  • Zebua, T. G. (2020). Literature study of problem based learning model against students mathematical motivation (based on Indonesian language book). Pancaran Pendidikan, 9(2), 1-16. https://scholar.archive.org/work/ufntez2ywba2tdtuwofyz32m6e/access/wayback/http://pancaranpendidikan.or.id/index.php/pancaran/article/download/275/330 adresinden erişilmiştir.
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Feyyaz Öztop 0000-0002-3462-145X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 9 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztop, F. (2022). Matematik Öğretiminde Dijital Teknoloji Kullanımının Matematik Motivasyonunu Artırmadaki Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 15-26.