Bu çalışmanın amacı, ters yüz sınıf modelinin yedinci sınıf fen bilimleri dersi aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması ünitesinin öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın diğer bir amacı ise, öğrencilerin bu model ile geliştirilen etkinlikler hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın katılımcılarını, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Kastamonu İl merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunun yedinci sınıflarında öğrenim gören 43 öğrenci oluşturmaktadır. Ters yüz sınıf modeliyle destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirlemek amacıyla nicel araştırma deseninden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda ilgili ünite konuları, 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’na göre işlenirken, deney grubunda ise bu programa ilaveten ters yüz sınıf modeliyle desteklenerek işlenmiştir. Araştırmada, veri toplama araçları olarak aynalarda yansıma ve ışığın soğrulması ünitesi başarı testi ve sadece deney grubundaki öğrencilerin ters yüz sınıf modeli kullanılarak yapılan etkinliklerle ilgili görüşlerinin alındığı iki adet açık uçlu sorudan oluşan ters yüz sınıf uygulamaları görüş formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığı, kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı derecede farklı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubundaki 21 öğrenciden 15’i bu uygulamalar hakkında olumlu görüş belirtmişlerdir. Fen bilimleri dersinde konuların öğretiminde ters yüz sınıf modelinin kullanılmasının önemini arttırmak için farklı ünitelere yönelik daha fazla araştırmanın yapılması önerilmektedir.
Ters Yüz Sınıf Modeli Fen Öğrenimi Akademik Başarı Bilginin Kalıcılığı Öğrenci Görüşü
The aim of this study is to investigate the effect of flipped classroom model on students' academic achievement and permanence of the information learned in the teaching of the reflection in mirrors and absorption of light unit of the seventh grade science lesson. Another purpose of the study is to determine the students' views on these activities. For this purpose, the participants of the study consist of 43 students studying in the seventh grade of a state secondary school in Kastamonu Province in the second semester of the 2017-2018 academic year. In order to determine the effect of supported teaching with flipped classroom model on students' academic achievement, quasi-experimental model with pre-test post-test control group was used. In the control group, the relevant unit topics were taught according to the 2013 Science Curriculum, while in the experimental group, they were taught by supporting them with flipped classroom model in addition to the current program. In the study, as data collection tools, the reflection in mirrors and absorption of light unit achievement test and the flipped classroom activities views form, which consists of two open-ended questions that only take the views of the students in the experimental group about the flipped classroom activities, were used. Because of the analysis of the data obtained from the research, it was determined that the academic achievements of the students in the experimental group and the permanence of the information learned were significantly different from the students in the control group. In addition, 15 of the students in the experimental group stated positive opinions about these activities. It is recommended more research for different units in order to increase the importance of using flipped classroom model in science lessons.
Flipped Classroom Science Education Academic Achievement Permanence of the Information Student View
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2 |