Bu araştırmada yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç ile birlikte, yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları cinsiyet, öğrenim düzeyi, görev yapılan eğitim kademesi, mezun olunan okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Zonguldak ili Merkez ilçelerinde görev yapan 243 yabancı dil öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma çalışma grubu üzerinden yürütülmüş olup örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘’Kişisel Bilgi Formu’’, ‘’Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği’’ ve ‘’Bireysel Kariyer Yönetimi Gerçekleştirme Düzeyi Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algılarının belirlenmesi için frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x̄) ve standart sapma (Ss) kullanılmıştır. Nedensel karşılaştırma deseni için gruplar arası ortalamaların karşılaştırılmasında hangi istatistiklerin kullanılacağını belirlemek amacıyla puan dağılımları incelenmiştir. Kolmogorow-Smirnov testi çarpıklık ve basıklık katsayıları incelendiğinde puan dağılımlarının normal dağılım sergilemediği görülmüştür. Verilerin normal dağılım göstermemesinden dolayı non-parametrik testler olan Mann-Whitney U ile Kruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Ayrıca yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi için Spearman Rank korelasyon katsayısına bakılmıştır. Araştırma sonucunda yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeylerinin yüksek olduğu, cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmenler lehine anlamlı bir farklılaşma olduğu ancak öğrenim düzeyi, görev yapılan eğitim kademesi, mezun olunan okul türü ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı, yabancı dil öğretmenlerinin kariyer algılarının ise, oldukça yüksek düzeyde olduğu, cinsiyet, öğrenim düzeyi, görev yapılan eğitim kademesi ve mezun olunan okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı ancak mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucu bulunmuştur
In this study, the relationship between the level of perfectionism of foreign language teachers and their career perceptions was examined. Along with this general purpose, the perfectionism levels and career perceptions of foreign language teachers were compared in terms of gender, education level, teaching level, type of school graduated and professional seniority. In this regard, this research is descriptive relational survey research. The research was carried out with 243 Foreign Language teachers working in the central districts of Zonguldak, located in the Western Black Sea Section. The research was carried out on the study group and sampling was not used. In the research, Personal Information Form, Multidimensional Perfectionism Scale and Individual Career Management Realization Level Scale were used as data collection tools. Frequency (f), percentage (%), mean (x̄) and standard deviation (SD) were used to determine the perfectionism levels and career perceptions of foreign language teachers. For the causal comparison design, score distributions were examined in order to determine which statistics would be used to compare the means between groups. When the Kolmogorow-Smirnov test skewness and kurtosis coefficients were examined, it was seen that the score distribution did not exhibit normal distribution. Since the data did not show normal distribution, the non-parametric Mann-Whitney U and Kruskall Wallis tests were used. In addition, the Spearman Rank correlation coefficient was examined to determine the relationship between the perfectionism levels of foreign language teachers and their career perceptions. In the research, it was concluded that foreign language teachers have a high level of perfectionism, there is a significant difference in favor of female teachers according to the gender variable, but there is no significant difference according to the education level, teaching level, type of school graduated and professional seniority. It was concluded that foreign language teachers’ career perceptions are high, there is no significant difference according to the gender, the education level, teaching level and type of school graduated but there is a significant difference according to the professional seniority. It was concluded that there is a positive relationship between foreign language teachers’ perfectionism levels and career perceptions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |