Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Relationship between 21st Century Skills and Individual Career Management Perceptions of Secondary School Teachers

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 121 - 144, 31.12.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1363124

Öz

The aim of the study is to examine the relationship between secondary school teachers' 21st century skills and their perceptions of individual career management. Secondary school teachers' 21st century skills and perceptions of individual career management were compared in terms of variables such as gender, age, professional seniority, branch, educational status, graduation status. In this respect, the research is a descriptive relational survey research. The data of the research were collected from 301 teachers in the 2020-2021 academic year. Participants were determined by the purposeful sampling method. The data of the research are “Personal information form”, “21. The 21st century skills were collected with the efficacy perception scale and the individual career management realization level scale. Frequency, percentage, arithmetic mean, t test for independent groups, one-way analysis of variance and correlation analysis were used in the analysis of the data. As a result of the research, it was found that secondary school teachers' perceptions of 21st century skills were high, their perceptions of learning and renewal skills, which are sub-dimensions of 21st century skills, did not differ according to gender, age, professional seniority, branch, educational status and graduated faculty. skills and perceptions of the sub-dimension of knowledge, media and technology skills did not differ according to the variable of gender, age, branch, educational status and graduated faculty, but there was a differentiation according to the variable of professional seniority. Secondary school teachers' perceptions of individual career management are at a high level, and their perceptions of individual career planning and individual career development, which are sub-dimensions of individual career management, do not differ according to gender, age, professional seniority, branch, educational status and graduated faculty. While the general score of individual career management does not differ according to the variable of gender, age, professional seniority, branch and graduated faculty, it differs according to the variable of educational status. While their perceptions of individual career motivation sub-dimension do not differ according to gender, age, professional seniority, branch and educational status, they differ according to the graduated faculty variable. In addition, it was found that there is a highly significant positive correlation between secondary school teachers' 21st century skills and their perceptions of individual career management.

Kaynakça

  • Anagün, Ş. S., Atalay N., Kılıç, Z. & Yaşar, S. (2016). Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. PAU Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay, A. S., Üstündağ, M. T. & Bilasa, P. (2019). Meslek Lisesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlik Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 845-874.
  • Çelebi, M. & Sevinç, Ş. (2019). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Yeterlik Algılarının ve Bu Becerileri Kullanım Düzeylerinin Belirlenmesi. 6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi 26-27 Nisan 2019 içinde (s.157-172). Gaziantep.
  • Çelikten, M., Şanal, M. & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 207-237.
  • Çetin, C. & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi / Journal of Administrative Sciences, 14(28), 157-197.
  • Çınar, F. S. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Algılarının ve Görüşlerinin İncelenmesi (Çorum İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kars: Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. EACEA/Eurydice Raporu (2015). Avrupa'da Öğretmenlik Mesleği: Uygulamalar, Algılar ve Politikalar. Brüksel: Avrupa Birliği Yayınlar Ofisi.
  • Eğmir, E. & Çengelci, S. (2020). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Öğretim Becerilerinin Yansıtıcı Düşünmeyi Uygulama Becerilerini Yordama Gücü. Journal of History School, 13(45), 1045-1077.
  • Erdoğan, D. & Eker, C. (2020). Türkçe Öğretmen Adaylarının 21. yy Becerileri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 8(1), 118-147.
  • Ereş, F. (2004). Milli Eğitim Bakanlığında Kariyer Yönetimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eros, J. (2011). The Career Cycle and the Second Stage of Teaching: Implications for Policy and Professional Development. Arts Education Policy Review, 112(2), 65-70.
  • Gömleksiz, M. N., Sinan, A. T. & Döner Doğan, F. (2019). Türkçe, Türk Dili Ve Edebiyatı ile Çağdaş Türk Lehçeleri Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algıları. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(19), 163-185.
  • Güldü, Ö. & Ersoy Kart, M. (2017). Kariyer Planlama Sürecinde Kariyer Engelleri ve Kariyer Geleceği Algılarının Rolü. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(2), 377–400.
  • Kanten, S. (2012). Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16), 191-205.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıyasoğlu, E. & Çeviker Ay, Ş. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerilerini Kullanma Düzeylerine İlişkin Görüşleri Nelerdir? e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(3), 240-261.
  • Kocasaraç, H. & Karataş, H. (2018). Yenilikçi Öğretmen Özellikleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 34-57.
  • Kozikoğlu, İ. & Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri ile Mesleğe Adanmışlıkları Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 270-290.
  • Larson, L. C. & Miller, T. N. (2011). 21st Century Skills: Prepare Students for the Future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123.
  • Menon, A. S. & Saraswathy, S. (2017). Career Perceptions of Students. International Research Journal of Social Sciences, 7(5), 208-219.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Öğretmen Strateji Belgesi. Mart 14, 2020 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/26174415_ Strateji_Belgesi_RG-Ylan-_26.07.2017.pdf adresinden alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). MEB 2023 Vizyon Belgesi. Mart 14, 2020 tarihinde http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü [ÖYGM]. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ağustos 23, 2020 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden alındı.
  • Özan, M. B. & Kaya, K. (2009). İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmen ve Yöneticilerin Kendilerini Yenileme ve Kariyer Basamaklarında Yükselme Sistemi ile İlgili Görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 97-112.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen Niteliğinin Bir Göstergesi Olarak Sürekli Mesleki Gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244. P21. (2006). 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri. Eylül 2, 2020 tarihinde https://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources adresinden alındı.
  • Pellegrino, J. W. & Hilton, M. L. (2012). Education for Life and Work: Developing Transferable Knowledge and Skills in the 21st Century. Washington: The National Academies Press.
  • Saavedra, A. R. & Opfer, V. D. (2012). Learning 21st-Century Skills Requires 21st-Century Teaching. Phi Delta Kappan, 94(2), 8-13.
  • Sezer, Ş. (2016). Okul Yöneticilerinin İdeal Öğretmen Niteliklerine İlişkin Bilişsel Kurguları: Repertory Grid Tekniğine Dayalı Fenomenolojik Bir Çözümleme. Eğitim ve Bilim, 41(186), 37-51.
  • Tan, H. (1989). Türk Eğitiminde Kalite Sorunu. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 129-139.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21. St. Century Skills Learning For Life in Our Times. San Francisco: Jossey-Bass A Wiley İmprint.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2020). Büyük Türkçe Sözlük. Eylül 18, 2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Uyar, A. & Çiçek, B. (2021). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-11.
  • Vermunt, J. D. & Endedijk, M. D. (2011). Patterns in Teacher Learning in Different Phases of The Professional Career. Learning and Individual Differences, 21(3), 294–302.
  • Yalçın İncik, E. (2020). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1099-1112.
  • Yavuz, M., Özkaral, T. & Yıldız, D. (2015). The Teacher Competencies and Teacher Education in International Reports. SDU International Journal of Educational Studies, 2(2), 60-71.

Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 121 - 144, 31.12.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1363124

Öz

Araştırmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin 21. Yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ortaokul öğretmenlerinin 21. Yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş, eğitim durumu, mezuniyet durumu gibi değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Bu bakımdan araştırma betimsel nitelikli ilişkisel tarama araştırmasıdır. Araştırmanın verileri, 2020-2021 eğitim öğretim yılında 301 öğretmenden toplanmıştır. Katılımcılar amaca uygun örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileri “Kişisel bilgi formu”, “21. Yüzyıl becerileri yeterlik algısı ölçeği” ve “Bireysel kariyer yönetimi gerçekleştirme düzeyi ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Ortaokul öğretmenlerinin 21. Yüzyıl becerilerine yönelik algıları yüksek düzeyde olduğu, 21. Yüzyıl becerilerinin alt boyutlarından öğrenme ve yenilenme becerilerine yönelik algıları cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş, eğitim durumu ve mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaşmanın olmadığı, yaşam ve kariyer becerileri ve bilgi, medya ve teknoloji becerileri alt boyutuna yönelik algıları ise cinsiyet, yaş, branş, eğitim durumu ve mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaşmazken mesleki kıdem değişkenine göre farklılaşmanın olduğu görülmüştür. Ortaokul öğretmenlerinin bireysel kariyer yönetimi algıları yüksek düzeyde olduğu, Bireysel kariyer yönetiminin alt boyutlarından bireysel kariyer planlama ve bireysel kariyer geliştirmeye yönelik algıları cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş, eğitim durumu ve mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaşmamaktadır. bireysel kariyer yönetimi genel puanı cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş ve mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaşmazken eğitim durumu değişkenine göre farklılaşmaktadır. bireysel kariyer motivasyonu alt boyutuna yönelik algıları cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş ve eğitim durumu değişkenine göre farklılaşmazken mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaşmaktadır. Ayrıca ortaokul öğretmenlerinin 21. Yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Anagün, Ş. S., Atalay N., Kılıç, Z. & Yaşar, S. (2016). Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. PAU Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay, A. S., Üstündağ, M. T. & Bilasa, P. (2019). Meslek Lisesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlik Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 845-874.
  • Çelebi, M. & Sevinç, Ş. (2019). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Yeterlik Algılarının ve Bu Becerileri Kullanım Düzeylerinin Belirlenmesi. 6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi 26-27 Nisan 2019 içinde (s.157-172). Gaziantep.
  • Çelikten, M., Şanal, M. & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 207-237.
  • Çetin, C. & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi / Journal of Administrative Sciences, 14(28), 157-197.
  • Çınar, F. S. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Algılarının ve Görüşlerinin İncelenmesi (Çorum İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kars: Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. EACEA/Eurydice Raporu (2015). Avrupa'da Öğretmenlik Mesleği: Uygulamalar, Algılar ve Politikalar. Brüksel: Avrupa Birliği Yayınlar Ofisi.
  • Eğmir, E. & Çengelci, S. (2020). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Öğretim Becerilerinin Yansıtıcı Düşünmeyi Uygulama Becerilerini Yordama Gücü. Journal of History School, 13(45), 1045-1077.
  • Erdoğan, D. & Eker, C. (2020). Türkçe Öğretmen Adaylarının 21. yy Becerileri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 8(1), 118-147.
  • Ereş, F. (2004). Milli Eğitim Bakanlığında Kariyer Yönetimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Eros, J. (2011). The Career Cycle and the Second Stage of Teaching: Implications for Policy and Professional Development. Arts Education Policy Review, 112(2), 65-70.
  • Gömleksiz, M. N., Sinan, A. T. & Döner Doğan, F. (2019). Türkçe, Türk Dili Ve Edebiyatı ile Çağdaş Türk Lehçeleri Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlik Algıları. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(19), 163-185.
  • Güldü, Ö. & Ersoy Kart, M. (2017). Kariyer Planlama Sürecinde Kariyer Engelleri ve Kariyer Geleceği Algılarının Rolü. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(2), 377–400.
  • Kanten, S. (2012). Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16), 191-205.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıyasoğlu, E. & Çeviker Ay, Ş. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerilerini Kullanma Düzeylerine İlişkin Görüşleri Nelerdir? e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(3), 240-261.
  • Kocasaraç, H. & Karataş, H. (2018). Yenilikçi Öğretmen Özellikleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 34-57.
  • Kozikoğlu, İ. & Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri ile Mesleğe Adanmışlıkları Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 270-290.
  • Larson, L. C. & Miller, T. N. (2011). 21st Century Skills: Prepare Students for the Future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123.
  • Menon, A. S. & Saraswathy, S. (2017). Career Perceptions of Students. International Research Journal of Social Sciences, 7(5), 208-219.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Öğretmen Strateji Belgesi. Mart 14, 2020 tarihinde https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/26174415_ Strateji_Belgesi_RG-Ylan-_26.07.2017.pdf adresinden alındı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). MEB 2023 Vizyon Belgesi. Mart 14, 2020 tarihinde http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü [ÖYGM]. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ağustos 23, 2020 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden alındı.
  • Özan, M. B. & Kaya, K. (2009). İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmen ve Yöneticilerin Kendilerini Yenileme ve Kariyer Basamaklarında Yükselme Sistemi ile İlgili Görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 97-112.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen Niteliğinin Bir Göstergesi Olarak Sürekli Mesleki Gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244. P21. (2006). 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri. Eylül 2, 2020 tarihinde https://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources adresinden alındı.
  • Pellegrino, J. W. & Hilton, M. L. (2012). Education for Life and Work: Developing Transferable Knowledge and Skills in the 21st Century. Washington: The National Academies Press.
  • Saavedra, A. R. & Opfer, V. D. (2012). Learning 21st-Century Skills Requires 21st-Century Teaching. Phi Delta Kappan, 94(2), 8-13.
  • Sezer, Ş. (2016). Okul Yöneticilerinin İdeal Öğretmen Niteliklerine İlişkin Bilişsel Kurguları: Repertory Grid Tekniğine Dayalı Fenomenolojik Bir Çözümleme. Eğitim ve Bilim, 41(186), 37-51.
  • Tan, H. (1989). Türk Eğitiminde Kalite Sorunu. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 129-139.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21. St. Century Skills Learning For Life in Our Times. San Francisco: Jossey-Bass A Wiley İmprint.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2020). Büyük Türkçe Sözlük. Eylül 18, 2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Uyar, A. & Çiçek, B. (2021). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-11.
  • Vermunt, J. D. & Endedijk, M. D. (2011). Patterns in Teacher Learning in Different Phases of The Professional Career. Learning and Individual Differences, 21(3), 294–302.
  • Yalçın İncik, E. (2020). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1099-1112.
  • Yavuz, M., Özkaral, T. & Yıldız, D. (2015). The Teacher Competencies and Teacher Education in International Reports. SDU International Journal of Educational Studies, 2(2), 60-71.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Psikolojisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Akar Elekoğlu 0000-0001-7346-1818

Murat Ince 0000-0003-0557-0419

Cevat Eker 0000-0003-4215-1854

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akar Elekoğlu, A., Ince, M., & Eker, C. (2023). Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 121-144. https://doi.org/10.58638/kebd.1363124