Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 3, 1380 - 1399, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Erdoğan, Ç., & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3 (3), 399-431. Retrieved from http://dergipark.org.tr/kuey/issue/10331/126632.

Velilerin Öğretmenler Üzerindeki Baskılarının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 3, 1380 - 1399, 31.12.2020

Öz

Günümüzde öğretmenler meslek hayatlarında pek çok farklı çevreden insanlarla sosyal ilişkiler kurmaktadır. Bu sosyal ilişkiler bağlamında velilerle öğretmenlerin kurdukları ilişkiler oldukça önemli görülmektedir. Bazı anne-babalar bu ilişkiler sırasında öğretmenlere baskıcı bir şekilde yaklaşım göstermektedir. Velilerin öğretmenler üzerine uyguladıkları baskı birçok farklı şekilde ortaya çıkmaktadır. Üzerinde baskı hisseden öğretmenler ise öğrencilerin ödev miktarını değiştirme, disiplini arttırma, farklı öğretim metotları kullanma gibi pek çok yola başvurmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı velilerin öğretmenler üzerine olan baskı seviyeleri ile 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmanın verileri Finlandiya, Almanya, Türkiye ve Amerika ülkelerinden TIMSS 2015 değerlendirme sınavına katılan öğrenciler ve bu öğrencilerin öğretmenlerinden elde edilmiştir. Araştırmaya bu ülkelerden toplam 25.320 öğrenci ve bunların öğretmenleri, yaklaşık olarak 1013, katılmıştır. Verilerin analizinde nicel araştırma metotlarından olan doğrusal regresyon analizi, IDB analiz programı ve SPSS kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, Finlandiya hariç bütün ülkelerde velilerin öğretmen üzerindeki baskıları öğrencilerin başarısını anlamlı ve pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Velilerin öğretmenler üzerindeki baskısı arttıkça bu öğretmenlerin öğrencilerinin matematik başarısının da doğrusal bir şekilde arttığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Erdoğan, Ç., & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3 (3), 399-431. Retrieved from http://dergipark.org.tr/kuey/issue/10331/126632.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ufuk Güven

Behlül Bilal Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güven, U., & Sezer, B. B. (2020). Velilerin Öğretmenler Üzerindeki Baskılarının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1380-1399.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124