Araştırmanın amacı, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre eğitim yönetimi alanında üretilen bilgiden uygulayıcıların yararlanma durumlarını belirlemektir. Nitel olarak tasarlanan araştırmanın deseni, durum çalışmasıdır. Çalışma grubu beş yönetici ve beş öğretmen olmak üzere 10 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri görüşme veri toplama tekniği kullanılarak elde edilmiş, veriler betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; uygulayıcıların çoğunun alandaki bilgi üretiminden makale, kitap, tez okuyarak ve projelere katılarak eğitim-öğretim etkinliklerini iyileştirme ile mesleki ve kişisel gelişimleri için yararlandıkları bulunmuştur. Araştırmaların konusu, yöntem, sonuç ve önerileri araştırmadan yararlanılmasını kolaylaştırmakta; konunun iyi vurgulanmaması, literatür uzunluğu, dil ve anlatımın anlaşılır olmaması zorlaştırmaktadır. Alanda üretilen bilgiden uygulayıcıların yararlanma durumlarının daha etkili yönetilmesi için, araştırmacıların sahaya inerek uygulanabilir öneriler sunmaları; uygulayıcıların alan araştırmalarını takip ederek lisansüstü eğitim almaları; yönetici atama-değerlendirme kriterlerinin yükseltilmesi, yasa ve yönetmelikler oluşturulurken araştırma sonuçlarının dikkate alınması gerektiği bulunmuştur.
Bilgi Üretimi Bilgiden Yararlanma Öğretmenler Yöneticiler Eğitim Yönetimi
The research aims to determine the state of the practitioners benefiting from the knowledge produced in the field of educational administration according to the opinions of the administrators and teachers. The design of the qualitative research is a case study. The study group consists of 10 participants, including five administrators and five teachers. The research data were obtained using the interview data collection technique, and the data were analyzed with descriptive and content analysis. As a result of the research; most of the practitioners benefit from the knowledge production in the field by reading articles, books, and theses and participating in projects for improving their educational activities and for their professional and personal development. The subject, methods, results, and suggestions of the research facility the benefit of the research; The fact that the subject is not well emphasized, the length of the literature, the language, and the incomprehensibility of the expression makes it difficult. For practitioners to more effectively manage the use of the knowledge produced in the field, researchers should go to the field and present practical suggestions; practitioners to receive postgraduate education by following field studies; It has been found that the criteria for the appointment-evaluation of managers should be increased and the results of the research should be taken into account while creating laws and regulations.
Knowledge Production Use of Kowledge Teachers Administratiors Education Administration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 1 |