Okul öncesi dönemde verilen sanat eğitimi, çocuğun yaratıcılığının desteklenmesi ve estetik duygusunun oluşması açısından oldukça önemlidir. Çocukların bu becerilerinin desteklenmesinde öğretmenlerin tutumları ve eğilimleri önem taşımaktadır. Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin sanata yönelik tutumları ile yaratıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Buna ek olarak, öğretmenlerin sanat eğitimine yönelik tutumları ve yaratıcı düşünme eğilimleri demografik özellikler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcı öğretmenlerin sanat eğitimine yönelik tutumları ile yaratıcı düşünme eğilimleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konmuştur (r=,39; p<,001). Öğretmenlerin sanat eğitimine yönelik tutumlarının yaş gruplarına göre anlamlı farklılık oluşturduğu (F=3,67; p<,05) saptanmıştır. Öğretmenlerin herhangi bir sanat dalı ile uğraşma durumlarının (t=4,679; p<,01) ve son üç ay içerisinde herhangi bir sanat etkinliğine katılmış olma durumlarının (t=4,772; p<,01) sanat eğitimine yönelik tutumları üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde, öğretmenlerin herhangi bir sanat dalı ile uğraşma durumlarının (t=3,679; p<,01) ve son üç ay içerisinde herhangi bir sanat etkinliğine katılmış olma durumlarının (t=2,836; p<,01) yaratıcı düşünme eğilimleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu ortaya konmuştur.
Okul öncesi öğretmenleri sanata yönelik tutum yaratıcı düşünme
Art education given in pre-school period is very important in terms of supporting the creativity of the child and forming a sense of aesthetics. Teachers' attitudes and dispositions are important in supporting these skills of children. In this study, it was aimed to examine the relationship between preschool teachers' attitudes towards art education and their creative thinking dispositions. In addition, teachers' attitudes towards arts education and creative thinking dispositions were examined in terms of demographic characteristics. As a result of the research, it was revealed that there is a positive and significant relationship between participant teachers' attitudes towards art education and their creative thinking dispositions (r =,39; p<,001). It was determined that teachers' attitudes towards arts education make a significant difference according to age groups (F = 3.67; p<,05). It was determined that teachers' dealing with any branch of art (t = 4,679; p<,01) and their participation in any art activity in the last three months (t = 4,772; p<,01) created a significant difference on their attitudes towards art education. Similarly, teachers' dealing with any branch of art (t = 3.679; p <.01) and their participation in any art activity in the last three months (t=2,836; p<,01) created a significant difference on their creative thinking dispositions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 3 |