Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Metaphors Developed By Students for The Concepts In “‘I Learn My Past’ Unit Of Social Studies

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 2, 613 - 619, 15.03.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.405471

Öz

In this research, the metaphors developed
bye 4th grade primary school students for the concepts in“I learn my past”
unıt  is  development
level of Social Science course were examined.
Working group consists of 4th grade 55 students in Cumhuriyet Primary School. Students were taught to develop metaphors
in the teaching process .
The students were
asked for developing metaphors seventy one concepts by completing the sentences
such as; "Family, Kinship,
Republic, Clothes," concepts "................ like; because
......... ..... ". Metaphors were
categorised and analyzed according to the classification .  In the study, content analysis technique was
used and the data were analyzed with quantitative   method. The metaphors, the students
developed for the concepts, were analyzed and interpreted considering their
gender.

Kaynakça

  • Arslan, M. M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eşkişehir.
  • Beşkardeş, S. (2007). Üstün Zekâlı Ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Metafor Sisteminin Uygulanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Clarken, R. H. (1997). Five metaphors for educators. , American Educational Research Association .(ERIC Document Reproduciton Service No. ED407408).
  • Evans, R. W. (2004). The social studies wars: what should we teach the children?, New York: Teacher Collage Press, Columbia University.
  • Fretzin, L. (2001). Metaphors in Teaching. 18.03.2015 tarihinde http:lrs.ed.uiuc.edu/students/ fretzin/ EPL11q5Metaphors.htm adresinden alınmıştır.
  • Güngördü, E. (2001). İlköğretimde hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hanson, L. (1993). Affective response to learning via visual metaphor. Annual Conference of the International Visual Literacy Association, October 13-17, New York.
  • Kılıç, F. ve Arakan, K. (2010). Birinci sınıf velilerinin veli eğitimine ve çocuklarının okula başlamalarına ilişkin algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ,(s.908-910).
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • NCSS, (1992). A Vision of powerful teaching and learning in the social studies: building social understanding and civic efficacy. 18.05.2015 tarihinde http://www.socialstudies.org/positions/powerful/adresinden alınmıştır.
  • Saban, A. (2009). “Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326. Osborn, M. (1997). The play of metaphors. Education, 118 (1).
  • Sanchez, A., Barreiro J. M. & Maojo V. (2000). Desing of virtual reality systems for education : A cognitive approach. Education and Information Technologies, 5, 4.
  • Taylor, W. (1984). Metaphors of Education, Heineman Educational Books Ltd, London
  • Töremen, F. ve Döş, İ.(2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4),1973-2012.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Soysal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127-138.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi ‘Geçmişimi Öğreniyorum’ Ünitesindeki Geliştirme Düzeyi Kavramları Üzerine Öğrencilerin Geliştirdikleri Metaforlar

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 2, 613 - 619, 15.03.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.405471

Öz

Bu çalışmanın
amacı, öğrencilerin  Sosyal Bilgiler
Dersinde  “ Geçmişimi Öğreniyorum”
ünitesinde yer alan geliştirme düzeyindeki kavramlarına yönelik sahip oldukları
metaforik algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu,
Cumhuriyet ilkokulu 4.sınıfta öğrenim gören 55 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmanın verileri, nitel araştırma yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada
olgu bilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi
kullanılmıştır. Her öğrencinin “
Aile, Akrabalık, Cumhuriyet, Giyim, “ kavramlarını “……………. gibidir;
çünkü……….....” cümlesini tamamlamasıyla veriler elde edilmiştir. Araştırmanın
sonuçlarına göre öğrencilerin kavramlarla ilgili olarak geçerli 71 farklı
metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 4 kavramsal
kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler ve öğrencilerin  ürettiği metaforların frekanslarına
bakılmıştır. 

Kaynakça

  • Arslan, M. M. ve Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eşkişehir.
  • Beşkardeş, S. (2007). Üstün Zekâlı Ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Metafor Sisteminin Uygulanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Clarken, R. H. (1997). Five metaphors for educators. , American Educational Research Association .(ERIC Document Reproduciton Service No. ED407408).
  • Evans, R. W. (2004). The social studies wars: what should we teach the children?, New York: Teacher Collage Press, Columbia University.
  • Fretzin, L. (2001). Metaphors in Teaching. 18.03.2015 tarihinde http:lrs.ed.uiuc.edu/students/ fretzin/ EPL11q5Metaphors.htm adresinden alınmıştır.
  • Güngördü, E. (2001). İlköğretimde hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hanson, L. (1993). Affective response to learning via visual metaphor. Annual Conference of the International Visual Literacy Association, October 13-17, New York.
  • Kılıç, F. ve Arakan, K. (2010). Birinci sınıf velilerinin veli eğitimine ve çocuklarının okula başlamalarına ilişkin algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ,(s.908-910).
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • NCSS, (1992). A Vision of powerful teaching and learning in the social studies: building social understanding and civic efficacy. 18.05.2015 tarihinde http://www.socialstudies.org/positions/powerful/adresinden alınmıştır.
  • Saban, A. (2009). “Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326. Osborn, M. (1997). The play of metaphors. Education, 118 (1).
  • Sanchez, A., Barreiro J. M. & Maojo V. (2000). Desing of virtual reality systems for education : A cognitive approach. Education and Information Technologies, 5, 4.
  • Taylor, W. (1984). Metaphors of Education, Heineman Educational Books Ltd, London
  • Töremen, F. ve Döş, İ.(2009). İlköğretim Öğretmenlerinin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4),1973-2012.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Soysal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127-138.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID 1500
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Osman Yılmaz Bu kişi benim

Gülşen Altıntaş

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Kabul Tarihi 27 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, O., & Altıntaş, G. (2018). 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi ‘Geçmişimi Öğreniyorum’ Ünitesindeki Geliştirme Düzeyi Kavramları Üzerine Öğrencilerin Geliştirdikleri Metaforlar. Kastamonu Education Journal, 26(2), 613-619. https://doi.org/10.24106/kefdergi.405471