In this research, the metaphors developed
bye 4th grade primary school students for the concepts in“I learn my past”
unıt is development
level of Social Science course were examined. Working group consists of 4th grade 55 students in Cumhuriyet Primary School. Students were taught to develop metaphors
in the teaching process . The students were
asked for developing metaphors seventy one concepts by completing the sentences
such as; "Family, Kinship,
Republic, Clothes," concepts "................ like; because
......... ..... ". Metaphors were
categorised and analyzed according to the classification . In the study, content analysis technique was
used and the data were analyzed with quantitative method. The metaphors, the students
developed for the concepts, were analyzed and interpreted considering their
gender.
Bu çalışmanın
amacı, öğrencilerin Sosyal Bilgiler
Dersinde “ Geçmişimi Öğreniyorum”
ünitesinde yer alan geliştirme düzeyindeki kavramlarına yönelik sahip oldukları
metaforik algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu,
Cumhuriyet ilkokulu 4.sınıfta öğrenim gören 55 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmanın verileri, nitel araştırma yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmada
olgu bilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi
kullanılmıştır. Her öğrencinin “Aile, Akrabalık, Cumhuriyet, Giyim, “ kavramlarını “……………. gibidir;
çünkü……….....” cümlesini tamamlamasıyla veriler elde edilmiştir. Araştırmanın
sonuçlarına göre öğrencilerin kavramlarla ilgili olarak geçerli 71 farklı
metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 4 kavramsal
kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler ve öğrencilerin ürettiği metaforların frekanslarına
bakılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 1500 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 2 |