Çalışmada
okulöncesi eğitimi, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, resim-iş eğitimi anabilim
dallarında öğrenim gören öğretmen adaylarının üstbilişsel öğrenme
stratejilerinin kontrol odağı, okuma motivasyonu ve sınav kaygı düzeyleri ile
ilişkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve üstbilişsel öğrenme
stratejilerini yordayan değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Sonuç olarak üstbilişsel
öğrenme stratejilerinin sınıf, okunan bölüm, yaş, mezuniyet notu, üniversite
giriş puanı, mezun olunan lise türü, anne/baba eğitim düzeyi ve sınav kaygısı
ile arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı, farklı alanlarda bilgi sahibi
olmak için okuma yapma ile içsel kontrol odağına sahip olmanın ise bu
stratejilerin yordayıcısı olduğu görülmüştür.
Öğretmen adayı üstbilişsel öğrenme stratejileri kontrol odağı sınav kaygısı okuma motivasyonu
This
study aims to examine the relationship of the metacognitive learning strategies
of the teacher candidates who attend the departments of preschool education,
guidance and psychological counseling, and art, with their locus of control,
reading motivation, and levels of test anxiety, in terms of various variables,
and to determine the variables that predict the meta-metacognitive
learning strategies. The results showed that metacognitive learning strategies
are not significantly related to grade, field of study, age, GPA, point of the
university entrance exam, the type of high school, parents’ educational attainment,
or text exam, and that reading to acquire knowledge about different areas and
having internal locus of control are the predictors of these strategies.
Teacher candidate metacognitive learning strategies locus of control text anxiety reading motivation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |