Öz
Bu çalışmanın amacı; eğitim fakültelerindeki akademisyenlerin son
yıllarda eğitim fakültelerindeki öğrenci profilindeki değişim, eğitim
fakültelerine getirilen taban puan uygulaması ve eğitim fakültelerine öğrenci
seçimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, 30 akademisyenle
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla
elde edilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, akademisyenlerin son yıllarda eğitim fakültesi
öğrencilerinin özellikle nitelik olarak kalitesinin daha düşük olduğunu
belirttikleri; eğitim fakülteleri için
uygulanmaya başlanan taban puan uygulamasının faydalı olduğunu düşündükleri; eğitim
fakültesine öğrenci seçilirken LYS'nin yeterli olmadığını, bunun yanı sıra
öğrencilerin kişilik özelliklerinin, duyuşsal ve fiziki özelliklerinin de ölçülmesi
gerektiğini belirttikleri ortaya çıkmıştır.