Genç yetişkinlik, mesleki hayata başlama ve eş seçme gibi gelişim görevlerini barındıran dönemlerden biridir. Gelişen teknoloji ve internetin yaşamın birçok alanında olması ile genç yetişkinler, yoğun şekilde sosyal medya kullanmakta, ilişki başlatma ve sürdürme konusunda sosyal medyayı tercih etmektedir. Aynı zamanda bireylerin romantik ilişkileri bazen aldatma ile zarar görebilmektedir. Bu araştırma, sosyal medya kullanımın bu denli yoğun olduğu genç yetişkinlik döneminde, aldatma olgusunun sosyal medya kullanımı ile ilişkisini irdelemeyi amaçlayan betimsel bir çalışmadır.Araştırma grubunu 293 (%72.7)kadın, 110 (%27.3)erkek olmak üzere toplam 403 genç yetişkin oluşturmaktadır.Araştırmada, sosyal medya kullanım ölçeği, aldatmaya yönelik tutum ve aldatmaya yönelik niyet ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre genç yetişkinlerin cinsiyet değişkenine ilişkin cinsel deneyim ve ilişki dur,umuna göre çapraz tablo sonuçları incelenmiştir. Ayrıcagenç yetişkinlerin aldatmaya yönelik niyetlerini ne derece açıkladıkları regresyon analizi ile incelenmiş ve açıklayıcı değişkenlerin yani;cinsiyet, sosyal medya kullanımı, olumlu-olumsuz aldatmaya yönelik tutum (aldatmaya yönelik tutum ölçeği alt boyutları) değişkenleri aldatmaya yönelik niyet değişkeninianlamlı şekilde yordadığı görülmüştür.
Young adulthood is one of the periods of developmental duties such as starting a professional life and choosing a spouse. With the help of developing technology and the intensive use of the internet, young adults use social media in intense ways and prefer social media to initiate and maintain relationships. At the same time, romantic relationships of individuals can sometimes be damaged by deception. This research is a descriptive study aimed at investigating the relationship between the use of social media and the use of social media in young adulthood. The study group consisted of 403 young adults (293 (72.7%) female and 110 (27.3%) male). Social media use scale, attitude towards deceit and intent to deceive scale were used in the research. According to research findings, the results of cross-tabulation according to sexual experience and relationship status of gender variable of young adults were examined. In addition, the extent to which young adults exploit their intent to deceive was examined by means of regression analysis. gender, use of social media, attitudes towards positive-negative deception (attitude scale subdimensions for deception) significantly predicted the intention to deceive variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 2 |