The
purposes of this study, the identification of gifted children in preschool
teachers’ think to determine the Science Art Center (SAC). The
study, which is working in Trabzon SACs total of 14teachers, participated.
The data obtained from the study by researcher screated "Interview Form" and collected and
analyzed according to qualitative research methods. In this
study, case study research design that requires qualitative data was used. The study's findings, Trabzon SAC teachers of gifted children that they have enough information
about these children, they are defined in terms of different features, identification of gifted children indicates that they are
contributing to the stage.
Early childhood education Gifted and talented children SAC (Gifted School) Identification
Bu çalışmanın amacı, erken dönemde üstün zekâlı ve yetenekli çocukların
tanılanmasında BİLSEM öğretmenlerinin düşüncelerini belirlemektir. Çalışmaya,
Trabzon Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM)’de görev yapmakta olan toplam 14
öğretmen katılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler araştırmacı tarafından
oluşturulan “Görüşme Formu” ile toplanmış ve nitel araştırma yöntemlerine uygun
olarak analiz edilmiştir. Araştırmada, nitel verilerin kullanıldığı durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları,
Trabzon BİLSEM öğretmenlerinin üstün zekâlı ve yetenekli çocuklar hakkında
yeterli bilgiye sahibi olduklarını, bu çocukların farklı özelliklerini
bildikleri, üstün zekâlı ve yetenekli çocukların erken tanılanmalarına işaret
etmektedir.
Erken çocukluk eğitimi Üstün zekâlı ve yetenekli çocuk BİLSEM Tanılama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 3 |