Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Developing on Educational Administrators’ 21st Century Skills Scale: Study of Validity and Reliability

Yıl 2019, Cilt: 27 Sayı: 3, 1059 - 1071, 15.05.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572

Öz

The
aim of the study is to develop a valid and reliable scale for the assessment of
the 21st Century skills of educational administrators. 21st
Century skills is determined according to the classification in the literature.
The content validity of the scale was obtained through the assessment of the
items that were formed based on the literature by six experts. The study was
carried out among 361 teachers working in schools. To achieve this aim, the 21st
Century skills of the educational administrators were tested via Confirmatory
Factor Analysis. At the end of the study, a valid and reliable scale that can
be used for assessing the skills of 21st Century educational
administrators was improved. 

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Karaköse, T. (2012). Okul Yöneticilerinin Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri (Kütahya İli). Eğitim ve Bilim, 160-175.
  • Akın, U. (2014). Okul Müdürlerinin İnisiyatif Alma Düzeyleri ile Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Educational Administration: Theory and Practice, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(2), s. 125-149.
  • Beyerlein, M. a. (1994). Theories of self-managing work teams. Greenwich: JAI Press. Bozkurt, S., & Aslanargun, E. (Ağustos 2015). Okul Müdürlerinin Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
  • Bringham, A. (1998). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (2. b.). (A. F. Oğuzkan, Çev.) Ankara: MEB.
  • Brown, T. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Publications.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA.
  • Ceylan, C. (2001). Örgütler için esneklik performans modeli oluşturulması ve örgütlerin esneklik analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü .
  • Child, D. (1975). The essentials of factor analysis. London: Rinehart & Winston.
  • Cottrell, S. (2005). Critical thinking skills: developing effective anaysis and argument. New York: Palgrave McMillan.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem A.
  • Demiralay, R., & Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi: B6 modeli. İkinci Uluslararası Gelecek için Öğrenme Alanında Yenilik Konferansı: e-ögrenme (s. 89-117.). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A. Department of Defense Education Activity-DODEA-. (2014). The 21st Century Principal. EBA. (2016). img.eba.gov.tr. adresinden alınmıştır
  • Hoyle, R. H. (1995). Formulating clinical research hypotheses as structrucal equation models: A conceptual overview. Journal of Counsulting and Clinical Psychology, 62( 3), 429-440.
  • Jöreskog, K. G. (1993). Lisrel 8: Scructural equation modeling with simplis command language. Lincolnwood: Scientific Software International.
  • Kline, R. (2005). Principles and practice of scructural equation modelling. New York: Guilford Publications.
  • Milner, R. (1989). Communication and concurrency. London: Prentice Hall. Odabaşı, F. (2016, 3 15). Toplumsal etkiler ve teknoloji okuryazarlığı. http://home.anadolu.edu.tr/~fodabasi/doc/ty2.swf . adresinden alınmıştır
  • Özgenç, Ö. (2012). Çalışma yaşamında işbirliği. Ankara: ILO. P21. (2016, 03 14). http://www.p21.org/storage/documents/P21_arts_map_final.pdf.
  • Pacific Policy Research Center. (2010). 21st century skills for students and teachers. Honolulu: Kamehameha Schools, Research & Evaluation Division.
  • Partnership. (2011). Framework for 21st Century Learning. 01 13, 2017 tarihinde http://www.p21.org/. adresinden alındı
  • Partnership for 21st Century Skills. (2008). 21 st. century skills, education and competitiveness. Tucson, AZ: Author.
  • RTÜK. (2016). 03 03, 2016 tarihinde http://www.medyaokuryazarligi.org.tr. adresinden alındı
  • Schater, M. (2000). When Accountability Fails: A Framework for Diagnosis and Action Policy Brief . Canada: Institue on Governance.
  • Schumacker, R. L. (2004). Abeginner's guide to structural equation modeling. Hillsdale,NJ: Erlbaum.
  • Shaw, A. (2004). About the 21st century and education.21st century school-professional staff development and curriculum design. Ocak 2016 tarihinde 21st century schools: http://www.21stcenturyschools.com/index.html adresinden alındı
  • Silva, E. (2008). Measuring Skills For The 21st Century. Washington DC: Education Sector Reports.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı düşünce. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
  • Tabachnick, B. &. (2001). Using Multivariate Statistics. USA: Allyn& Bacon.
  • Torrance, E., & Ball, O. E. (1974). Torrance tests of creative thinking. Benselville: Norm Technical Manual Scholastic Testing Servize, Inc. TTKB. (2016, 03 15). http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/nedir.html. adresinden alınmıştır Türk Dil Kurumu Sözlüğü. (2015).
  • Webster. (2016). http://www.merriam-webster.com/.

Eğitim Yöneticisi 21. yy. Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 27 Sayı: 3, 1059 - 1071, 15.05.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen algılarına göre eğitim yöneticilerinin 21.
yy. becerilerine ne derece sahip olduklarını ortaya koymaya yönelik geçerli ve
güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. 21. yy becerileri alan yazında var
olan sınıflamaya dayalı olarak belirlenmiştir. Taslak ölçeğin kapsam
geçerliliğine uygun olup olmadığını tespit etmek için 6 uzmandan görüş
alınmıştır. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığında çalışan toplam 361 öğretmen
katılmıştır.  Toplanan verilerin alan yazına dayalı olarak belirlenen faktör
yapısını doğrulayıp doğrulamadığını incelemek amacıyla Doğrulayıcı Faktör
Analizi kullanılmıştır.  Yapılan analizlerin sonucunda eğitim
yöneticilerinin 21. yy. becerilerine ne derece sahip olduklarını ortaya koyan
geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir. 

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Karaköse, T. (2012). Okul Yöneticilerinin Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri (Kütahya İli). Eğitim ve Bilim, 160-175.
  • Akın, U. (2014). Okul Müdürlerinin İnisiyatif Alma Düzeyleri ile Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişki. Educational Administration: Theory and Practice, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(2), s. 125-149.
  • Beyerlein, M. a. (1994). Theories of self-managing work teams. Greenwich: JAI Press. Bozkurt, S., & Aslanargun, E. (Ağustos 2015). Okul Müdürlerinin Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
  • Bringham, A. (1998). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (2. b.). (A. F. Oğuzkan, Çev.) Ankara: MEB.
  • Brown, T. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York: Guilford Publications.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA.
  • Ceylan, C. (2001). Örgütler için esneklik performans modeli oluşturulması ve örgütlerin esneklik analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü .
  • Child, D. (1975). The essentials of factor analysis. London: Rinehart & Winston.
  • Cottrell, S. (2005). Critical thinking skills: developing effective anaysis and argument. New York: Palgrave McMillan.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem A.
  • Demiralay, R., & Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi: B6 modeli. İkinci Uluslararası Gelecek için Öğrenme Alanında Yenilik Konferansı: e-ögrenme (s. 89-117.). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A. Department of Defense Education Activity-DODEA-. (2014). The 21st Century Principal. EBA. (2016). img.eba.gov.tr. adresinden alınmıştır
  • Hoyle, R. H. (1995). Formulating clinical research hypotheses as structrucal equation models: A conceptual overview. Journal of Counsulting and Clinical Psychology, 62( 3), 429-440.
  • Jöreskog, K. G. (1993). Lisrel 8: Scructural equation modeling with simplis command language. Lincolnwood: Scientific Software International.
  • Kline, R. (2005). Principles and practice of scructural equation modelling. New York: Guilford Publications.
  • Milner, R. (1989). Communication and concurrency. London: Prentice Hall. Odabaşı, F. (2016, 3 15). Toplumsal etkiler ve teknoloji okuryazarlığı. http://home.anadolu.edu.tr/~fodabasi/doc/ty2.swf . adresinden alınmıştır
  • Özgenç, Ö. (2012). Çalışma yaşamında işbirliği. Ankara: ILO. P21. (2016, 03 14). http://www.p21.org/storage/documents/P21_arts_map_final.pdf.
  • Pacific Policy Research Center. (2010). 21st century skills for students and teachers. Honolulu: Kamehameha Schools, Research & Evaluation Division.
  • Partnership. (2011). Framework for 21st Century Learning. 01 13, 2017 tarihinde http://www.p21.org/. adresinden alındı
  • Partnership for 21st Century Skills. (2008). 21 st. century skills, education and competitiveness. Tucson, AZ: Author.
  • RTÜK. (2016). 03 03, 2016 tarihinde http://www.medyaokuryazarligi.org.tr. adresinden alındı
  • Schater, M. (2000). When Accountability Fails: A Framework for Diagnosis and Action Policy Brief . Canada: Institue on Governance.
  • Schumacker, R. L. (2004). Abeginner's guide to structural equation modeling. Hillsdale,NJ: Erlbaum.
  • Shaw, A. (2004). About the 21st century and education.21st century school-professional staff development and curriculum design. Ocak 2016 tarihinde 21st century schools: http://www.21stcenturyschools.com/index.html adresinden alındı
  • Silva, E. (2008). Measuring Skills For The 21st Century. Washington DC: Education Sector Reports.
  • Sungur, N. (1997). Yaratıcı düşünce. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
  • Tabachnick, B. &. (2001). Using Multivariate Statistics. USA: Allyn& Bacon.
  • Torrance, E., & Ball, O. E. (1974). Torrance tests of creative thinking. Benselville: Norm Technical Manual Scholastic Testing Servize, Inc. TTKB. (2016, 03 15). http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/nedir.html. adresinden alınmıştır Türk Dil Kurumu Sözlüğü. (2015).
  • Webster. (2016). http://www.merriam-webster.com/.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ömür Çoban 0000-0002-4702-4152

Süheyla Bozkurt 0000-0003-0330-4723

Adnan Kan 0000-0002-3610-0033

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 18 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çoban, Ö., Bozkurt, S., & Kan, A. (2019). Eğitim Yöneticisi 21. yy. Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1059-1071. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572

Cited By