BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF TRT ÇOCUK CHILD MAGAZINE IN TERMS OF STRUCTURAL FEATURES

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 3, 1017 - 1034, 01.09.2012

Öz

The variety and dynamic structure of child magazines compensate for what coursebooks lack. Child magazines stimulate the desire of students to learn and to apply what they learn. They can also provide a lot of acquisition such as being a member of a group, being productive instead of merely, being consumer by creating their own work. These acquisitions can only be possible with high quality child magazınes. However, there are a lot of unqualified child magazines presented to children without any supervision. TRT Çocuk Magazine is important in that they are not only new publishing but also published by the government. TRT Çocuk Magazine is analyzed in terms of the structural features that a children’s magazine should have. At the end of the study, it is determined that the magazine has positive structural features.

Kaynakça

  • 1) YEŞİLYAPRAK, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • 2) KAVCAR, C. (1999). Edebiyat ve Eğitim. Engin Yayınevi: Ankara.
  • 3) DEMİRYÜREK, G. (2009). Türkiye Çocuk, Diyanet Çocuk ve Ebe Sobe Çocuk Dergilerinin yapısal özellikler bakımından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • 4) KIRIŞ, F. (2007). Türkiye Çocuk ve Ebe-Sobe Dergilerinin edebiyat ve eğitim değerleri açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 5) ESMER, S. (2007). Cumhuriyet Dönemi’nin ilk yıllarında (1923–1928) yayımlanan çocuk dergilerindeki tahkiyeli metinlerin çocuklara değer aktarımı açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 6) KAYA, Z. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • 7) AYTAŞ, G. ve YALÇIN, A. (2005). .Çocuk Edebiyatı. Akçağ Yayınları: Ankara.
  • 8) OĞUZKAN, F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • 9) KIBRIS, İ. (2006). Çocuk Edebiyatı. TekAğaç Eylül Yayınları: Ankara.
  • 10) SEVER, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık: Ankara.
  • 11) TUNCER, H. ve YARDIMCI, M. (2000). Çocuk Edebiyatı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • 12) CİRAVOĞLU, Ö. (1997). Çocuk Edebiyatı. Esin Yayınevi: Ankara.
  • 13) ŞİMŞEK, T. (2005). Çocuk Edebiyatı. Suna Yayınları: Konya.
  • 14) SEVER, S. (1995). Çocuk kitaplarında bulunması gereken yapısal ve eğitsel özellikler. ABECE Eğitim, Ekin ve Sanat Dergisi, Sayı: 107, ss. 14-15.
  • 15) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1, Sayı:1, Ekim, 2010.
  • 16) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:2, Kasım 2010.
  • 17) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:3, Aralık, 2010.
  • 18) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:4, Ocak, 2011.
  • 19) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:5, Şubat, 2011.
  • 20) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:6, Mart, 2011.
  • 21) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:7, Nisan, 2011.
  • 22) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:8, Mayıs, 2011. 1032 Gökçe DEMİRYÜREK Eylül 2012 Cilt:20 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 23) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:9, Haziran, 2011.
  • 24) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:10, Temmuz, 2011.
  • 25) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:11, Ağustos, 2011.
  • 26) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:12, Eylül, 2011.

Trt Çocuk Dergisi’nin Yapısal Özellikler Bakımından Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 3, 1017 - 1034, 01.09.2012

Öz

Ders kitaplarının dolduramadığı bir boşluğu çok yönlülüğü ve dinamikliğiyle çocuk dergileri doldurmaktadır. Çocuk dergileri, çocuklarda öğrenme ve öğrendiğini hayata geçirme isteğini canlı tutmakta, onların hayatlarını düzene koyma, bir grubun üyesi olma, kendi eserlerini vücuda getirerek tüketicilikten üretici konuma geçme gibi olumlu kazanımlar elde etmelerini sağlamaktadır. Bu kazanımlar sadece nitelikli çocuk dergileriyle mümkün olabilmektedir. Ancak günümüzde denetimsizce çocuklara sunulan birçok niteliksiz dergi vardır. TRT Çocuk Dergisi yayın hayatına yeni başlamasının yanında devlet eliyle yayımlanması açısından da önemlidir. Bu çalışmada TRT Çocuk Dergisi, çocuk dergilerinde bulunması gereken yapısal özellikler bakımından incelenmiştir. Çalışma sonunda TRT Çocuk Dergisi’nin olumlu yapısal özellikler taşıdığı saptanmıştır

Kaynakça

  • 1) YEŞİLYAPRAK, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • 2) KAVCAR, C. (1999). Edebiyat ve Eğitim. Engin Yayınevi: Ankara.
  • 3) DEMİRYÜREK, G. (2009). Türkiye Çocuk, Diyanet Çocuk ve Ebe Sobe Çocuk Dergilerinin yapısal özellikler bakımından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • 4) KIRIŞ, F. (2007). Türkiye Çocuk ve Ebe-Sobe Dergilerinin edebiyat ve eğitim değerleri açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 5) ESMER, S. (2007). Cumhuriyet Dönemi’nin ilk yıllarında (1923–1928) yayımlanan çocuk dergilerindeki tahkiyeli metinlerin çocuklara değer aktarımı açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 6) KAYA, Z. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • 7) AYTAŞ, G. ve YALÇIN, A. (2005). .Çocuk Edebiyatı. Akçağ Yayınları: Ankara.
  • 8) OĞUZKAN, F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • 9) KIBRIS, İ. (2006). Çocuk Edebiyatı. TekAğaç Eylül Yayınları: Ankara.
  • 10) SEVER, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık: Ankara.
  • 11) TUNCER, H. ve YARDIMCI, M. (2000). Çocuk Edebiyatı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • 12) CİRAVOĞLU, Ö. (1997). Çocuk Edebiyatı. Esin Yayınevi: Ankara.
  • 13) ŞİMŞEK, T. (2005). Çocuk Edebiyatı. Suna Yayınları: Konya.
  • 14) SEVER, S. (1995). Çocuk kitaplarında bulunması gereken yapısal ve eğitsel özellikler. ABECE Eğitim, Ekin ve Sanat Dergisi, Sayı: 107, ss. 14-15.
  • 15) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1, Sayı:1, Ekim, 2010.
  • 16) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:2, Kasım 2010.
  • 17) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:3, Aralık, 2010.
  • 18) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:4, Ocak, 2011.
  • 19) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:5, Şubat, 2011.
  • 20) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:6, Mart, 2011.
  • 21) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:7, Nisan, 2011.
  • 22) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:8, Mayıs, 2011. 1032 Gökçe DEMİRYÜREK Eylül 2012 Cilt:20 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 23) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:9, Haziran, 2011.
  • 24) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:10, Temmuz, 2011.
  • 25) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:11, Ağustos, 2011.
  • 26) TRT Çocuk Dergisi : Yıl: 1 Sayı:12, Eylül, 2011.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gökçe Demiryürek

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demiryürek, G. (2012). Trt Çocuk Dergisi’nin Yapısal Özellikler Bakımından Değerlendirilmesi. Kastamonu Education Journal, 20(3), 1017-1034.

10037