BibTex RIS Kaynak Göster

SUFFICIENCY OF TEACHERS WHO HAVE DIFFERENT WORK STATUS

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 799 - 820, 01.09.2009

Öz

This study was tobe planned with the aim of determining the sufficiency of perception levels and the difference between the sufficiency of perception levels according to the teacher’s work status. This research was planned as fitting in survey type that is one of the descriptions method models. In this study, it was used self evaluation form which was prepared by General Directorate of Teacher Culture and Education in National Education Ministry. This study was restricted to be held with teacher working in Sivas. ıt was studied with 6153 teachers in working area. It was used the method of category sample while it was choosen the sample list and it was choosen districts randomly. Obtained datas were made analysis by using SPSS package programme.higher than teachers’ and that it was found a meaningful difference between them. This invention can be transmitted us that it was productive the rise procees in career ladders partly.

Kaynakça

  • 1. Karslı, M. D. Öğretmenlik Mesleğine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003. 2. Resmi Gazete, Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmeliği, Sayı. 25905. Tarih:13.08.2005.
  • 3. Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. Kariyer Yönetimi., Gazi Kitapevi, Ankara, 2004.
  • 4. Erdoğmuş, N. Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • 5. Tunç, A. ve Uygur, A. Kariyer Yönetimi, Planlanması ve Geliştirme, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
  • 6. Vural, B. Yetkin İdeal Vizyoner Öğretmen, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2004.
  • 7. Karslı, M. D. Yönetsel Etkililik., PegemA Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 8. Eren, E. Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul, 2004.
  • 9. Çelik, H., N. Birinci ve N. Cantürk, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. İnternetten 08 Temmuz 2007’de elde edilmiştir. http://otmg.meb.gov.tr/Yayin.html
  • 10. Şahin, A. E. Öğretmen yeterliklerinin Belirlenmesi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5(58): 58-62, 2004.
  • 11. Bircan, İ. Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. İnternetten 08 Temmuz 2007’de elde edilmiştir, 2001. http://oyegm. meb.gov.tr/yet/
  • 12. Karaçalı, A. Kerem ALTUN ile Öğretmen Yeterlikleri Üzerine. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5(58): 20-26, 2004.
  • 13. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 14. Ural, A. ve Kılıç, İ. Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • 15. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 16. MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Mevcut Durum Araştırması 2005. İnternetten 09.06.2009’da elde edilmiştir. http://otmg.meb.gov.tr/Yayin.html
  • 17. Taşçı, C. İmam-Hatip Liselerinde Meslek Dersi Öğretiminin yeterlik Durumu ve Meslek Dersi Öğretmenlerinin Temel Yeterliklere Sahip Olma Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, 2006.
  • 18. Öztürk, M. K. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Okul, Aile ve Toplum İlişkileri Yeterlik Alanına İlişkin Görüşleri ve Öz Değerlendirmeleri. Ahmet Yesevi Üniversitesi Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (49): 113-126, 2009.
  • 19. Izgar, H. ve Dilmaç, B. Yönetici Adayı Öğretmenlerin Özyeterlik Algıları Ve Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi. Selçuk üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20): 437-446, 2008.
  • 20. Gelen, İ. ve Özer, B. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine Sahip Olma Düzeyleri Hakkında Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9): 39-55, 2008.
  • 21. Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program Ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15): 33-53, 2008

ÇALIŞMA STATÜLERİ FARKLI ÖĞRETMENLERİN KENDİ ALGILARINA GÖRE YETERLİK DÜZEYLERİ

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 799 - 820, 01.09.2009

Öz

Bu araştırma farklı çalışma statülerine sahip öğretmenlerin yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve çalışma statülerine göre yeterlik algı düzeyleri arasında fark olup olmadığının tespit edilmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırma betimsel yönteme uygun olarak planlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğünce geliştirilen öz değerlendirme formu kullanılmıştır. Çalışma Sivas ilinde çalışmakta olan öğretmenler ile sınırlı tutulmuştur. Çalışma evreninde 6153 öğretmen bulunmaktadır. Örneklem seçilirken tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış ve ilçeler random seçilmiştir. Örneklem, örneklem büyüklükleri tablosu kullanılarak 543 olarak hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programı kullanarak analiz edilmiştir. Çalışmada uzman öğretmenlerin, öğretmenlere göre yeterlik algı düzeylerinin daha yüksek olduğu ve aralarında anlamlı fark bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bulgu bizi kısmen de olsa kariyer basamaklarında yükselme sürecinin verimli olduğu sonucuna götürebilir.

Kaynakça

  • 1. Karslı, M. D. Öğretmenlik Mesleğine Giriş, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003. 2. Resmi Gazete, Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmeliği, Sayı. 25905. Tarih:13.08.2005.
  • 3. Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. Kariyer Yönetimi., Gazi Kitapevi, Ankara, 2004.
  • 4. Erdoğmuş, N. Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • 5. Tunç, A. ve Uygur, A. Kariyer Yönetimi, Planlanması ve Geliştirme, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
  • 6. Vural, B. Yetkin İdeal Vizyoner Öğretmen, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2004.
  • 7. Karslı, M. D. Yönetsel Etkililik., PegemA Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 8. Eren, E. Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul, 2004.
  • 9. Çelik, H., N. Birinci ve N. Cantürk, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. İnternetten 08 Temmuz 2007’de elde edilmiştir. http://otmg.meb.gov.tr/Yayin.html
  • 10. Şahin, A. E. Öğretmen yeterliklerinin Belirlenmesi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5(58): 58-62, 2004.
  • 11. Bircan, İ. Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi, MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. İnternetten 08 Temmuz 2007’de elde edilmiştir, 2001. http://oyegm. meb.gov.tr/yet/
  • 12. Karaçalı, A. Kerem ALTUN ile Öğretmen Yeterlikleri Üzerine. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5(58): 20-26, 2004.
  • 13. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 14. Ural, A. ve Kılıç, İ. Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • 15. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • 16. MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Mevcut Durum Araştırması 2005. İnternetten 09.06.2009’da elde edilmiştir. http://otmg.meb.gov.tr/Yayin.html
  • 17. Taşçı, C. İmam-Hatip Liselerinde Meslek Dersi Öğretiminin yeterlik Durumu ve Meslek Dersi Öğretmenlerinin Temel Yeterliklere Sahip Olma Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, 2006.
  • 18. Öztürk, M. K. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Okul, Aile ve Toplum İlişkileri Yeterlik Alanına İlişkin Görüşleri ve Öz Değerlendirmeleri. Ahmet Yesevi Üniversitesi Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (49): 113-126, 2009.
  • 19. Izgar, H. ve Dilmaç, B. Yönetici Adayı Öğretmenlerin Özyeterlik Algıları Ve Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi. Selçuk üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20): 437-446, 2008.
  • 20. Gelen, İ. ve Özer, B. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine Sahip Olma Düzeyleri Hakkında Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (9): 39-55, 2008.
  • 21. Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program Ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15): 33-53, 2008
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bülent Turan

Sevda Turan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Turan, B., & Turan, S. (2009). ÇALIŞMA STATÜLERİ FARKLI ÖĞRETMENLERİN KENDİ ALGILARINA GÖRE YETERLİK DÜZEYLERİ. Kastamonu Education Journal, 17(3), 799-820.