The aim of this study is to analyze the positive or negative contents of the newspapers according to the critical media literacy understanding. This is a qualitative study. The object of the study is the newspapers published in the English language in the Republic of South Africa. The subject of the study is the eighteen newspapers that have covered the education system among one hundred and twenty study objects. The research items have been taken from the following newspapers: The Star, The Times, The Citizen, The Pretoria News, City Press, The NewAge and Newspaper. The data was collected via document analyzed. The data obtained through document analyzed were analyzed by content analysis method and media literacy content - theme and form developed by the researcher. The data obtained were supported by studies in the field when needed. In this description process; The positive and negative status of the media messages in the newspaper has been demonstrated through discussions according to the critical media literacy understanding. According to the results of the study, it was concluded that thirteen of the eighteen study subjects have been informative and provided positive media content while negative media content was presented in five studies. Negative media contents are gathered around concepts such as sending back to strong values, slogan, biased, supporting racial and class distinction, biased, hateful and violent, propaganda purposes and manipulated concepts. It is suggested that the path used in the study and the form developed by the researcher should be adapted to both classroom practices and teaching in media literacy teaching.
Critical content analysis Media literacy Newspaper South African education system
Bu çalışmanın amacı gazetelerdeki olumlu veya olumsuz içerikleri, eleştirel medya okuryazarlığı anlayışına göre çözümleyip tespit etmektir. Nitel temelli bir çalışmadır. Çalışmanın nesnesi, alandaki çalışmalar ve Güney Afrika Cumhuriyetinde İngilizce dilinde yayınlanan gazetelerdir. Çalışma konusu ise yüz yirmi çalışma nesnesi içinde, eğitim sistemini konu etmiş on sekiz gazete içeriğidir. Çalışma konuları: The Star, The Times, The Citizen, The Pretoria News, City Press, The NewAge ve Newspaper adlı gazetelerden alınmıştır. Veriler doküman analizi yöntemiyle derlenmiştir. Doküman analizi yöntemiyle elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle ve araştırmacının geliştirdiği formla çözümlenmiş ve bulgular elde edilmiştir. Elde edilen veriler, ihtiyaç duyulduğunda, alandaki çalışmalarla da desteklenerek betimlenmiştir. Bu betimlemelerle; gazetelerdeki medya mesajlarının, eleştirel medya okuryazarlığı anlayışına göre olumlu veya olumsuz olma durumu, tartışmalarla ortaya konmuştur. Çalışma sonuçlarına göre on sekiz çalışma konusunun, on üçü bilgilendirme yapan olumlu medya içeriği sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beş çalışma konusunun ise olumsuz medya içeriği sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Olumsuz medya içeriğinin: tekrar, güçlü değerlere gönderme, slogan, yanlı, ırk ve sınıf ayrımını destekleme, nefret ve şiddet öğeli, yanlı, propaganda amaçlı ve manipüle edilmiş kavramlar etrafında toplandığı saptanmıştır. Çalışmada kullanılan yolun ve araştırmacının geliştirdiği formun, başka çalışmaların ve sınıf içi uygulamaların özgün şartlarına uyarlanarak kullanılması önerilmektedir.
Eleştirel içerik analizi Medya okuryazarlığı Gazete Güney Afrika Cumhuriyeti eğitim sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 3 |