Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Ability to Use of the Definition and Convergence Criteria of Primary School Mathematics Education Students

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 4, 1789 - 1799, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4153

Öz

Mathematics is not just a discipline to be an operation. In mathematics, concepts, definitions of these concepts and related operations are also included. These elements are very important for mathematics learners. Similarly, the definitions and the procedures related to the definitions of the analysis courses in the mathematics curriculum are very important for the elementary mathematics teacher students to have sufficient field knowledge. The aim of this study is to determine the level of mathematics students' ability to use of the definitions and convergence criteria of the Analysis-III course. Case study was used as a model in the research. The participants of the research consisted of 32 third grade students studying in the department of elementary mathematics teaching at Kırıkkale University Faculty of Education. Open-ended test items and semi-structured interview form were used as data collection tools. The data obtained from the open-ended test items were subjected to descriptive content analysis. The data obtained from the interview were transcribed by content analysis technique. According to the results of the study, it was found out that the students had problems in establishing a relationship between some definitions and operational problems related to the definitions.

Kaynakça

  • Akgün, L. & Duru, A. (2007). Misunderstanding and difficulties in learning sequence and series: A case study. Journal of The Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education,11(2),75–85.
  • Alcock, L., & Simpson, A. (2004). Convergence of sequences and series: Interactions between visual reasoning and the learner’s beliefs about their own role. Educational Studies in Mathematics, 57, 1-32. Doi: 10.1023/B:EDUC.0000047051.07646.92
  • Altun, M. (2014). Ortaokullarda (5, 6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. (10. Baskı). Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Baki, A. ve Kartal, T., (2004). Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Lise Öğrencilerinin Cebir Bilgilerinin Karakterizasyonu, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-46.
  • Baştürk S., ve Zeybek N. (2007). 11. sınıf öğrencileri seviyesinde dizi kavramının öğretiminin öğretmenler bağlamında incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi, 9, Ek sayı, 284- 297.
  • Dereli, A. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının diziler ve seriler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (24. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çiltaş A. (2011). Dizi ve seriler konusunun matematiksel modelleme yoluyla öğretiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğrenme ve modelleme becerileri üzerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çiltaş, A. ve Işık, A. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Dizi ve Serilerle İlgili Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 167-182.
  • Davey, L. (2009). The Application of Case Study Evaluations. Elementary Education Online, 8(2), ç:1-3 (Çeviri; Tuba Gökçek).
  • Doruk, M. ve Kaplan, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının dizilerin yakınsaklığı kavramı üzerine ispat değerlendirme becerileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi), 2(1), 231-2.
  • Doruk, M. ve Kaplan, A. (2018). Matematik Öğretmeni Adaylarının Analizin Temel Tanımlarını Anlayışları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 117-140. Doi: 10.17679/inuefd.298371
  • Mamona-Downs, J. (2001). Letting the intuitive bear on the formal; a didactical approach for the understanding of the limit of a sequence. Educational studies in mathematics, 48 (2-3), 259-288.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). T.C Milli eğitim bakanlığı talim terbiye kurulu Başkanlığı, ortaöğretim matematik (9.10.11 ve 12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Ünveren Bilgiç, E.N. ve Çaylan, B. (2018a). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 63-82. Doi: 10.17522/balikesirnef.437659
  • Ünveren Bilgiç, E. N. ve Çaylan, B. (2018b). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntülere İlişkin Problem Tasarlama Durumları. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 25-36. Doi: 10.19126/suje.377320

İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Tanım ve Yakınsaklık Kriterlerini Kullanabilme Becerileri

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 4, 1789 - 1799, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4153

Öz

Matematik sadece işlemlerden ibaret olan bir disiplin değildir. Matematiğin içerisinde kavramlar, bu kavramlara ait tanımlar ve tanımlarla ilişkili işlemler de yer alır. Bahsi geçen bu unsurlar matematik öğrenenler için oldukça önemlidir. Aynı şekilde matematik müfredatı içerisinde yer alan Analiz derslerine ait tanımlar ve tanımlarla ilgili işlemler de ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin yeterli alan bilgisine sahip olmaları açısından oldukça önemlidir. Bu doğrultuda yapılan bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin Analiz-III dersine ait tanımlar ve yakınsaklık kriterlerini ilgili problemlerin çözümünde kullanabilme becerilerini incelemektir. Araştırmada model olarak durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ise Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim matematik öğretmenliği anabilim dalında öğrenim görmekte olan 32 üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu test maddeleri ve yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada açık uçlu test maddelerinden elde edilen veriler betimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Yarı yapılandırılmış mülakattan elde edilen veriler ise içerik analizi tekniğiyle transkript edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin bazı tanımlar ve tanımlarla ilgili işlemsel problemler arasında ilişki kurmakta problem yaşadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, L. & Duru, A. (2007). Misunderstanding and difficulties in learning sequence and series: A case study. Journal of The Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education,11(2),75–85.
  • Alcock, L., & Simpson, A. (2004). Convergence of sequences and series: Interactions between visual reasoning and the learner’s beliefs about their own role. Educational Studies in Mathematics, 57, 1-32. Doi: 10.1023/B:EDUC.0000047051.07646.92
  • Altun, M. (2014). Ortaokullarda (5, 6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. (10. Baskı). Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Baki, A. ve Kartal, T., (2004). Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Bağlamında Lise Öğrencilerinin Cebir Bilgilerinin Karakterizasyonu, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-46.
  • Baştürk S., ve Zeybek N. (2007). 11. sınıf öğrencileri seviyesinde dizi kavramının öğretiminin öğretmenler bağlamında incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi, 9, Ek sayı, 284- 297.
  • Dereli, A. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının diziler ve seriler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (24. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çiltaş A. (2011). Dizi ve seriler konusunun matematiksel modelleme yoluyla öğretiminin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğrenme ve modelleme becerileri üzerine etkisi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çiltaş, A. ve Işık, A. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Dizi ve Serilerle İlgili Zihinsel Modellerinin Belirlenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 167-182.
  • Davey, L. (2009). The Application of Case Study Evaluations. Elementary Education Online, 8(2), ç:1-3 (Çeviri; Tuba Gökçek).
  • Doruk, M. ve Kaplan, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının dizilerin yakınsaklığı kavramı üzerine ispat değerlendirme becerileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi), 2(1), 231-2.
  • Doruk, M. ve Kaplan, A. (2018). Matematik Öğretmeni Adaylarının Analizin Temel Tanımlarını Anlayışları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 117-140. Doi: 10.17679/inuefd.298371
  • Mamona-Downs, J. (2001). Letting the intuitive bear on the formal; a didactical approach for the understanding of the limit of a sequence. Educational studies in mathematics, 48 (2-3), 259-288.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). T.C Milli eğitim bakanlığı talim terbiye kurulu Başkanlığı, ortaöğretim matematik (9.10.11 ve 12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Ünveren Bilgiç, E.N. ve Çaylan, B. (2018a). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 63-82. Doi: 10.17522/balikesirnef.437659
  • Ünveren Bilgiç, E. N. ve Çaylan, B. (2018b). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntülere İlişkin Problem Tasarlama Durumları. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 25-36. Doi: 10.19126/suje.377320
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Işık Bu kişi benim

Kamer Arslan

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Işık, A., & Arslan, K. (2020). İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Tanım ve Yakınsaklık Kriterlerini Kullanabilme Becerileri. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1789-1799. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4153

10037