Bu araştırmada, Türkiye’de Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan 2007 müzik öğretmeni yetiştirme programı ve 2018 Avrupa yükseköğretim alanında Bologna sürecine çalışmaları uyum, kalite ve akreditasyon kapsamında değiştirilen Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmeni yetiştirme Programlarının analizi yapılmıştır. Yapıldığı çevre bakımından “alan araştırması”, yöntemi bakımından genelde “betimleme”, özelde “doküman incelemesi” niteliğinde olan bu çalışmada, müzik öğretmenliği program tasarılarının; program geliştirme esaslarına uygunluk derecesi, program kapsamında tanımlanan ders alanları ve müzik eğitimi konu alanlarının hedefleri bakımından ilişkileri araştırılmıştır. Değiştirilen Müzik öğretmenliği Program Tasarısı oluşturulurken, program Geliştirme Kurulunun “belirli ölçütlere” uygun yeterli sayıda üyelerden oluşturulmadığı, program kapsamı ve derslerin tanımlanması arasında uyuşmazlıklar ve programda önemli derecede kuramsal içerikli derslere bir yönelim olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının derin öğrenmelerine katkı sağlayan Müzik Öğretmenliği Alanına (MÖA) ilişkin tanımlanan derslerin hedefleri açısından dört yıl süreli ilişkileri incelendiğinde, “tekrarlanırlık”, “süreklilik” ve “aşamalılık” ilişkileriyle ilgili göstergelerin çok düşük/zayıf/yetersiz düzeyde olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak, Müzik öğretmeni yetiştirme programının (2018) yeniden düzenleme, güncelleme ve değiştirme çalışmalarına ilişkin öneriler getirilmiştir.
Müzik öğretmen eğitimi Program reformu Program geliştirme Değişim
In this research, 2007 music teacher training program prepared by the Council Higher Education in Turkey and Education Faculty music teacher training program changed under adaptation, quality and accreditation to Bologna process in the field of 2018 European higher education were analysed. In this study characterised as a “field study” regarding the environment it was carried out, “descriptive” in terms of method and specifically “document analysis”, it was investigated to what extent music teacher training curriculum designs complied with program development principles, and relationships regarding courses defined within the scope of the program and the goals of the subject areas of music education. It has been found out that there were not sufficient number of members in the curriculum development committee based on “certain criteria” when amended Music Teacher Program Design was created, and there are contradictions between the scope of the curriculum and definition of courses, and there are significant number of theoretical courses in the curriculum. When examining the goals of courses specified related to the Music Teacher Field, allowing teachers to have in-depth understanding and knowledge on their field, in the four-year program, it was determined that the indicators related to “repeatability”, “permanence” and “progressivity” were very low/poor/insufficient. To conclude, suggestions were made related to the studies on reorganisation, update and amendment of the music teacher training curriculum (2018).
Music teacher education Program reform Program development Change
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 1 |