Bu araştırmanın genel amacı bir ilkokulda destek eğitim odası kapsamında üstün yetenekli öğrencilere yönelik yürütülen programa ilişkin okul paydaşlarının görüşlerini incelemektir. Durum çalışması şeklinde desenlenen araştırma, Eskişehir ilinde yer alan bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları ise okul müdürü, destek eğitim odası öğretmeni, destek eğitim odasına devam eden üstün yetenekli öğrenciler, bu öğrencilerin velileri, destek eğitim odasına sınıfından öğrenci giden genel sınıf öğretmenleridir. Araştırmada veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış bireysel ve odak grup görüşmeleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sistematik analiz yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen bulgular sonucunda okul paydaşlarının yürütülen programa yönelik olumlu algıya sahip oldukları görülmektedir. Bununla birlikte katılımcılar özellikle programın okul ders saatleri içerisinde yürütülmesinden kaynaklı sorunları ve kaygılarını belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda üstün yeteneklilere yönelik destek eğitim odalarında etkili programlar için paydaşların görüşleri doğrultusunda düzenlemelerin önemi ve paydaşlar arası işbirliğinin sağlanması ön plana çıkmıştır. Araştırma sonucunda etkili bir program için okullara, programların düzenlenmesinde ve işleyişinde daha fazla esnekliğin tanınması önerilmektedir.
Üstün yetenekliler Eğitim programı Destek Eğitim Odası Paydaş görüşleri
Anadolu Üniversitesi
1601E010
The present research aims at determining the stakeholders opinion about a resource room programme for gifted students in a primary school. Structured as a case study, the research project was carried out in a primary school in the Eskisehir province of Turkey. Participants of the research consisted of the school headmaster, the teacher of the resource room, gifted students attending the programme, parents of gifted students and classroom teachers whose students attended the programme. Data used in the research were collected through semi structured interviews questions. The research data were analyzed using the systematic analysis approach. The findings of this research revealed that the programme has generally been positively perceived by stakeholders. On the other hand, the participants expressed their concerns and some problems, especially due to the programme was carried out during school hours. The study showed that in order for the gifted student pul-out programs to be efficient it should be collaboration between stakeholders. It is recommended that it should be given to schools more flexibility in organizing and operating programs for an effective programme.
Gifted Students Education Program Resource Room Stakeholders opinion
1601E010
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1601E010 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 2 |